Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: RENAULT KOLEOS 1.6 dCi

Mehmet Emin AVCI 16.04.2018 09:22

Güçlü, atletik görünüm konfor odaklı sürüş keyfi

Renault’nun ilk kez 2007 yılında tanıttığı SUV modeli Koleos, Renault-Nissan ittifakı ile yeniden doğdu ve bambaşka bir Koleos olarak yollara çıktı. Yeni Koleos, 1.6 litre dCi, 130 Hp CVT şanzımanlı versiyonu ile test köşemize konuk oldu. Renault’nun yeni tasarım kodlarını taşıyan Koleos güçlü ve kaslı hatları ile sağlamlık ve macera ruhunu fazlasıyla yansıtıyor. Kadjar ve Captur’un ardından gelen yeni Koleos ile birlikte marka eksiksiz bir SUV serisine kavuşmuş oldu.

Tasarım

Renault’nun, Megane ve Talisman ile başlayan tasarım çizgisi yeni Koleos modeline de başarılı bir şekilde yansıtılmış. İkinci nesliyle daha Avrupalı bir tasarıma kavuşmuş olan Koleos’un ön kısmında C şeklinde tasarlaran LED gündüz farları ve tek parça ızgara en dikkat çeken detaylar. Motor kaputundan başlayarak arkaya doğru uzanan katlar aracın güçlü görünümüne katkı sağlarken, dodiklerde kullanılan koyu renk plastik kaplama off-road kimliğini öne çıkarıyor. Yandan incelendiğinde Renault Koleos büyüklüğünü hissettiriyor. Araçta sunulan alaşım jantlar da şık görünüyor. Touch donanımda 17 inçlik jantlar sunulurken, Icon donanımlar birlikte jant boyutu 18 inçe çıkıyor. Arka kısımda ise ön bölümle uyum sağlamak için plastik kaplama devam ettirilmiş ve Megane modelinde gördüğümüz stop tasarımı kullanılmış.   Stopların büyük bir kısmı bagaj kapağının üzerine taşmış. Arka bölümün altındaki krom detaylarsa kalite algısını artırıyor. 4673 mm uzunluk, 1843 mm genişlik ve 1678 mm yükseklik değerlerine sahip Koleos’un bagaj hacmi ise 538 litre.

İç Mekan

Renault Koleos, dış tasarımdaki etkileyici havasını iç mekana da başarılı şekilde taşımış. Hem görsel hem de hissiyat olarak kalitenin ön plana çıktığı iç mekanda, Talisman havası var.  Orta konsolda yeni Renault modellerinde görmeye alışık olduğumuz 8.7 inç büyüklüğünde ekran yer alıyor. Alt donanımdaysa ekranın boyu 7 inçe düşüyor ve yatay hale geliyor. Ara yüz olarak R-Link’in ikinci jenerasyonu kullanılmış. Aracın gösterge gurubunun sadece orta bölümü dijital. Son derece geniş ve ferah bir yaşam alanına sahip olan Koleos, pek çok üst sınıf araçtan bile tüketici çalacak kadar iddialı bir kabine sahip. Kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi yerini aldığı modele kıyasla son derece yüksek.  2705 mm’lik dingil mesafesi hem ön hem de arkada son derece geniş bir yaşam alanı sağlamış. Koltukların başarılı pozisyonu ve yüksek baş mesafesi sayesinde de iç mekanda rahat yolculuk sunulmuş. Araçtaki camların büyük yapısıyla birlikte cam tavana da sahip olması sayesinde iç mekana giren ışık miktarı oldukça fazla, buna bir de açık renk döşemeler eklenince ferahlık hissi zengin tutulmuş. 

Performans ve sürüş izlenimi

Renault Koleos’un kaputunun altında görev yapan 1.6 litrelik turbo-dizel motor  4000 d/d’de 130 Hp güç ve 1750 d/d’de 320 Nm tork değeri sunuyor. Nissan’dan tanıdığımız 7 ileri CVT şanzıman ile kombine edilmiş Koleos, 0-100 km/s hızlanmasını fabrika verilerine göre 12.9 saniyede tamamlarken, 183 km/s maksimum hıza ulaşıyor. CVT şanzıman konfor odaklı yapısıyla öne çıkıyor. Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 5.4 litrelik tüketim değerine sahip Koleos ile şehiriçi ağırlıklı testimizde 6.8 lt/100 km’lik bir değer elde ettik. Aracın 60 litrelik deposu ile 1000 km menzile ulaşmak mümkün. İlk çalıştırmalarda biraz sarsıntılı ve gürültülü olan motor ısındıktan sonra daha sessiz bir karaktere bürünüyor. Koleos, süspansiyon konforuyla öne çıkıyor.  Süspansiyonları oldukça sessiz çalışan ve uzun stroklu amortisörlere sahip olan Koleos virajlarda hafif yana yatıyor. Daha çok konfor odaklı bir model olmasından ötürü Koleos’un direksiyon sistemi de buna göre tasarlanmış. Tasarım ve kalite hissi konusunda Reanult’un bugüne kadar ürettiği en iyi SUV’u olmayı başaran Koleos, güçlü ve kaslı tasarımı, iç mekandaki teknolojisi  ve konforuyla öne çıkan ve dikkat çeken bir otomobil.

Teknik Özellik

Motor: 1.6         

Motor Hacmi: 1598 cc   

Silindir Adedi: 4               

Maksimum Güç               : 130 Hp  4000 d/d          

Maksimum Tork: 320 Nm 1750 d/d                          

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma:  12.9 sn

Maksimum Hız: 183 km/s

 Frenler (ön/arka):   Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi                  

Şehir İçi : 5.6 lt

Şehir Dışı: 5.3 lt

Karma: 5.4 lt

Boyutlar (u/g/y):   4672/1843/1678 mm

Bagaj Hacm: 538 lt

Boş Ağırlı: 1674kg

 

 

 

Politika

Erciş Fatihiyle il olacak!

Gündem

Ramazan Bayramı tatilinde tren kapasiteleri artırılacak, emeklilere indirim uygulanacak