Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: RENAULT CLIO ST 1.5 dCi

Mehmet Emin AVCI 04.06.2018 03:32
TEST: RENAULT CLIO ST 1.5 dCi

Ekonomi odaklı, konforlu ve keyifli bir otomobil

Test köşemizin bu haftaki konuğu Renault’un makyajlı Clio modelinin Sport Tourer versiyonu oldu. Çok yönlü otomobillerden biri de Renault Clio Sport Tourer; 1.5 litre dizel motor ve EDC şanzıman kombinasyonlu versiyonu ile test köşemize konuk oldu. Hatchback versiyonuna göre 205 mm daha uzun olan otomobil bu sayede 145 litre daha fazla bagaj hacmi sunabiliyor. Yenilenen Clio SportTourer ise Joy ve Icon olmak üzere 2 donanım seviyesi ve 2 benzinli, 3 dizel motor seçeneği ile müşterinin beğenisine sunuluyor .

Tasarım

Renault Clio makyaj operasyonu sonrası dikkat çekmeyi başaran modellerden biri. Renault tasarımcıları, Sport Tourer bir karosere de sportiflik kazandırılabileceğini başarılı bir şekilde ortaya koymuş. Özelikle tampon ve farlarda yapılan iyileştirmelerle araç, çok daha sportif bir tasarıma kavuştu. Makyaj sonrasında ön tampon yenilenirken farın iç yapısı değiştirilmiş. LED gündüz farlarının farların içerine alınıp diğer Renault modelleriyle uyumlu olması için C formuna büründürülmüş. Önde farlarla birleşik ızgara ve büyük marka logosunun dikkat çektiği Clio’da şişkin motor kaputu sportifliği ön plana çıkartıyor. Profilden küçük bir otomobil için oldukça şişkin tasarlanan çamurluklar ve içlerinde yer alan 17 inçlik jantların ilk anda fark edildiği otomobilde arkada ise kendinden efektli ve dikkat çeken stop grubu ön planda. Renault Clio Sport Tourer versiyondaki tavan barları da sportifliği pekiştirirken Renault Clio HB versiyonla tasarımın radikal biçimde değişmemesi sayesinde en az onun kadar dinamik görünmeyi başarıyor. 4267 mm uzunluk, 1732 mm genişlik ve 1475 mm yükseklik ölçülerine sahip Clio ST’nin bagaj hacmi ise 445 litre.

İç Mekan

Clio ST, yeni iç tasarımı ve malzeme kalitesi ile iyi gözüküyor. Clio, küçük sınıf araçlarda kişiselleştirmeyi ilk sunan modellerden biri. Bunu dış tasarımda olduğu kadar iç mekanda da uygulamak mümkün. İç mekanı incelediğimizde; orta konsolun merkezinde yer alan R Link multimedya sisteminin kolay kullanımlı olması ve ses çıkış kapasitesinin yüksek oluşu arkada oturanların da aynı kalitede müzik dinlemesini sağlıyor. Geniş sayılabilecek dingil mesafesi sayesinde önde ve arkada yeterli yaşam alanı sunan Clio ST’de geniş camlar iç mekanın ferah görünmesini sağlamış. Koltuklar ergonomik ve rahat. Clio ST’de küçük eşya gözleri de sınıf ortalamalarında ve ihtiyacı karşılıyor. Arka koltuk ölçüleri aynı olsa da HB'ye göre daha uzun olan tavan arka koltuk baş mesafesinde yaklaşık 20 mm'lik bir avantaj sağlıyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1.5 litrelik dizel motor 4000 d/d’de 90 Hp güç ve 1750 d/d’de 220 Nm tork üreten motor, alt devirden itibaren sağladığı tork ile kullanıcısına şehir içinde ihtiyaç duyduğu gücü sorunsuzca sunuyor. Bu motor- EDC şanzıman kombinasyonu performans odaklı değil de ekonomik kullanımlar düşünülerek hazırlandığı için Clio Sport Tourer hızlanma konusunda ortalamaları yakalayan bir tabloya sahip. EDC vites kutusunun hızlı tepkileri ve sarsıntısız vites geçişleri sayesinde de konfor seviyesi yükseltilmiş. Fabrika verilerine göre araç 100 km’de 3.7 litrelik tüketim değerine sahip. Testimizde İstanbul trafiğinde normal kullanımlarda 5.1 litrelik değer elde ettik. İlk çalıştırmalarda biraz gürültülü ve sarsıntılı olan motor ısınmasıyla birlikte bu sorundan kurtulduğu için iç mekandaki konfor seviyesini de artırıyor. Aracın küçük sınıf içinde büyük kalan boyutlarına rağmen kullanımı oldukça kolay. Görüş açılarının başarılı yapısı ile birlikte hassas çalışan park sensörleri sayesinde Clio ile en dar alanlarda bile manevra yapmak son derece kolay. Aracın dönüş çapının da küçük olması şehir içinde pratikliğini artırıyor. Clio ST’de hafif sert ayarlı süspansiyon sistemi tercih edilmiş. Bu da darbe emiş konusunda iyi sonuçlar çıkmasını sağlıyor.

Teknik Özellik

Motor : 1.5

Motor Hacmi :1461 cc

Silindir Adedi : 4

Maksimum Güç : 99 Hp 3750 d/d

Maksimum Tork : 254 Nm 1750 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma : 12.9 sn

Maksimum Hız : 176 km/s

Frenler (Ön/Arka): Hava kanallı disk/Kampana

Yakıt tüketimi/100 km

Şehir İçi : 4.3 lt

Şehir Dışı : 3.3 lt

Karma : 3.7 lt

Boyutlar (u/g/y): 4267/1732/1475 mm

Boş Ağırlık : 1255 kg

Bagaj Hacmi : 445 lt

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Ekonomi

Türkiye'nin savunma sanayisi ihracatındaki artış sürecek