Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: FIAT 500L 1.6 LT CROSS PLUS

23.04.2018 18:32
TEST: FIAT 500L 1.6 LT CROSS PLUS

Çok amaçlı bir otomobil Arayan aileler  için ideal

Fiat’ın makyajlı mini MPV’si 500L, yenilenen görünümüyle ve Cross Plus versiyonuyla test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Fiat’ın ilk kez 2012 yılında Cenevre’de sahneye çıkardığı mini MPV’si 500L, aradan geçen 5 yılın ardından makyaj operasyonundan geçerek yeni bir görünüme kavuştu.

Tasarım

Kısa bir süre önce sınırlı bir makyaj operasyonu geçiren Fiat 500 ailesinde 500L, makyaj sonrası yeni bir yüze kavuştu. Yeni versiyonunda, SUV karakterinin ön plana çıktığı “Cross Plus” versiyonunu model gamına ekleyen Fiat 500L; dinamik hatlarıyla dikkat çekiyor. Kendisinden önce makyajlanan küçük kardeşi 500’de gördüğümüz LED gündüz sürüş farlarını ve yeni LED stopları kullanmaya başlayan 500L; parlak siyah jantlar, mat krom detaylar ve çift renk seçenekleriyle kullanışlı olmanın yanında “tarz” olma iddiasını da devam ettiriyor. Yenilen ön ve arka tamponların daha geniş yaklaşma ve uzaklaşma açıları ise, şehirli versiyon Popstar’a kıyasla daha fazla off-road yatkınlığını işaret ediyor. Aracın büyük ve heybetli yapısı da küçük 500’e kıyasla önemli bir değişim geçirmiş. Profilden büyük camlarla iç mekanda yüksek ferahlık sunacağını dışarıdan bile belli eden 500L, arka kısmında ise öne kıyasla bir hayli sade çizgilere sahip. Arkada yuvarlak stoplar ve pürüzsüz bagaj kapağı aracın şık görünmesine katkı sağlamış.  Aracın çamurlukları üzerinde sunulan plastik kaplamalarsa iki renkli gövdeyle uyum içinde. Opsiyonel olarak iki renkli seçilebilen gövde ve renkli jantlarla 500L büyük boyutlarına rağmen sportif görünmeyi de başarıyor. 4276 mm uzunluk, 1784 mm genişlik ve 1658 mm yükseklik boyutlarına sahip Fiat 500L’nin bagaj hacmi ise 412 litre.

İç Mekan

Fiat 500L’nin iç mekanına geçtiğimizde, büyük camları sayesinde ferahlık hissini fazlasıyla yaşatan bir ortam karşılıyor bizi. Fiat’ın diğer modellerinde olduğu gibi Fiat 500L’de de koyu renk ağırlıklı ve ortak malzeme kullanımı yüksek bir kokpit bulunuyor. Malzeme ve işçilik kalitesi sınıf ortalamalarında, önemli bir sorun göremedik. Başarılı oturma pozisyonu sayesinde görüş açısı yönünden gayet iyi. Önde ve arkada yaşam alanı konusunda bonkör bir otomobil olan 500L, saklama gözlerinin sayısı açısından da cömert.  Makyajla kokpitte dikkat çeken yenilikler;  güncellenen direksiyon simidi, multimedya sistemi ve sürücü gösterge panelindeki dijital ekran olarak sıralayabiliriz. Çeşitli kombinasyonlarla renklendirilebilen konsol, sade tasarımıyla ve yumuşak çizgileriyle “sempatik” karakterini devam ettiriyor.  Kokpiti domine eden 7inçlik Uconnect dokunmatik bilgi-eğlence sistemi; Apple CarPlay, mobil telefon bağlantısı, geri görüş kamerası gibi çeşitli özelliklere ev sahipliği yaparken, sürücü gösterge tablosunun ortasına yerleştirilen TFT ekran yol bilgisayarı verilerine ve araç ayarlarına erişim imkanı sağlıyor. İç mekanda en çok dikkat çeken kumanda elemanı ise klima kontrollerinin altında yer alıyor. “Traction+” adı verilen sürüş modu yardımcısı, farklı zeminler için aracın sürüş modlarının seçilmesini sağlayan bir şalterle kumanda ediliyor. Araç sürüş modu seçimine göre; kum, çamur ve kar gibi farklı arazi şartlarında optimum çekiş dengesi ile ilerleyebiliyor. 

Performans ve sürüş izlenimi

500L, yeni versiyonda Multijet dizel ve Fire benzinli motorlar kullanmaya devam ediyor. Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik Multijet dizel motor 3750 d/d’de 120 Hp güç ve 1750 d/d’de 320 Nm tork değeri sunuyor. Sadece 6 ileri manuel şanzımanla sunulan dizel motor fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 11.5 saniyede gerçekleştirirken, maksimum 183 km/s hız değerine ulaşıyor. İlk çalıştırmalarda sarsıntılı ve sesli bir yapıya sahip olan dizel motor ısınmasıyla bu olumsuzluğundan kurtuluyor. Manuel vites kutusuyla uyumu yüksek olan motorun kemikli vites geçişleri manuel araç kullanmayı zevkli hale getiriyor. Multijet ünite, sınıf standartlarını karşılayan performansına karşılık aynı zamanda ekonomik olmayı da biliyor. Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.3 litre yakıt tüketim değerine sahip 500L ile testimizde 5.5 lt/100 km gibi bir değer elde ettik.  Yerden yüksek gövdenin ve konfor odaklı süspansiyon sistemine sahip 500L, şehiriçi ve arazi şartlarındaki zemin bozukluklarını başarılı bir şekilde emerek,  yeterli konforu sağlıyor.  Ele iyi oturan ve yüksek tura sahip direksiyon simidi sayesinde şehir içi kullanımda büyük kolaylık sağlayan 500L, yalıtım konusunda da sınıf ortalamalarında. 

Teknik Özellik

Yeni Fiat 500L Motor : 1.6

Motor Hacmi :1598 cc 

Silindir Adedi : 4

Maksimum Güç : 120 Hp 3750 d/d

Maksimum Tork : 320 Nm 1750 d/d 

Performans

0-100 km/s Hızlanma : 11.5 sn

Maksimum Hız : 183 km/s

Frenler  (ön/arka): Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi  (100 km)

Şehir İçi : 4.9 lt

Şehir Dışı :  4.0 lt

Karma : 4.3 lt

Boyutlar  (u/g/y): 4276/1784/1658 mm

Bagaj Hacmi : 412 lt

Boş Ağırlık : 1390 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa