Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: PEUGEOT 5008 1.6 LT BLUEHDI EAT6

09.04.2018 09:51

Peugeot’nun en geniş hacimli aile SUV’u

Fransız üretici Peugeot’nun son yıllarda başlattığı SUV atağının son  hamlesi  5008 modeli,  1.6litre BlueHDI EAT6 şanzımanlı versiyonu test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. İlk olarak 2009 yılında bir MPV olarak tanıştığımız 5008 modeli, markanın SUV atılımı ile birlikte farklı bir boyuta taşındı. Hem tasarımı, hem hacmi hem de teknolojisi ile adeta evrim geçiren yedi  koltuklu 5008, markanın SUV ailesinin en geniş üyesi olarak dikkat çekiyor. Otomotiv Gazetecileri Derneği’nin (OGD) organize ettiği “Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışmasında 7 finalist otomobil arasında yer alan Peugeot 5008; PureTech 130 Hp EAT6 ile birlikte 1.6 THP 165 Hp EAT6, 1.6 BlueHDi 120 Hp EAT6 ve 2.0 BlueHDi 180 Hp EAT6 motor seçenekleri ile satılıyor.

Tasarım

Peugeot 5008, Avrupa’da “Yılın Otomobili” unvanını alan Peugeot 3008 ile genel anlamda aynı çizgilere sahip. Küt ve yüksek burun yapısı, krom detaylarla öne çıkan şık radyatör ızgarasına sahip 5008, LED destekli far grubu ve gösterişli tamponuyla güçlü ve güven veren bir ön tasarıma sahip.  Yanda yüksek ve düz tavan çizgisi, üzerindeki tavan barlarıyla ve kapıların altını boydan boya geçen krom çıtanın da etkisiyle dinamik bir SUV profiline sahip. Aracın dinamik görünümünde, çift renkli gövde ve karartılmış arka camlar ile özel tasarım geniş jantların da rolü büyük. Markanın 308 ve 3008 modelleri gibi EMP2 platformundan yükselen Peugeot 5008, arkada ise Peugeot’nun Aslan logosuna gönderme yapan Aslan pençesi şekilli stop farları da bu şık ve dinamik çizgiyi tamamlıyor. Arka kısmında güçlü görünümü devam ettirmek için koyu renkli plastikle krom görünümün birlikteliğinden faydalanılmış ve ortaya eski modele kıyasla çok daha şık bir araç çıkmış.  4641 mm uzunluk, 1844 mm genişlik ve 1640 mm yükseklik değerlerine sahip 5008’in bagaj hacmi ise 780 litre.

İç Mekan

Peugeot 5008'in iç mekanına geçtiğimizde bizi teknoloji harikası bir ortam karşılıyor. Yeni nesil i-Cockpit bildiğimiz şeylerin çoğunu değiştiriyor.  Alışılmışın dışında bir sürüş pozisyonuna sahip 5008,  araçla sürücü arasında bir bağ kurulmasını hedefleyen bir yapıya sahip.  Üst ve alt tarafları düzleştirilmiş hafif köşeli direksiyon simidi, tamamı dijital olan 12.3 inçlik gösterge panelinin rahat izlenmesini sağlamış. Dokunma hassasiyeti yüksek kapasitif ekran sürücünün ihtiyacı olan bilgileri ekrana yansıtıyor. Sürücü bu ekran üzerinden: radyo, klima, uydu navigasyon, araç ayarları ve telefon gibi bilgilere erişebiliyor. GT Line ve GT versiyonlarında sunulan i-Cockpit Amplify tamamen yeni bir sürüş deneyimini beraberinde getiriyor.  Eskisinden çok daha hızlı cevap veren ekranın haricinde, daha aşağıda, ana menülere ulaşmak için kullanılan altı adet şık tasarımlı şalter bulunuyor.  Bu sayede kumandalar, gözler yoldan ayrılmadan yapılabiliyor. İç mekanda kullanılan malzeme  ve işçilik kalitesi yüksek. Donanıma göre çok nokta masaj sistemiyle donatılabilen aracın zengin donanım listesinde FOCAL Premium Hi-Fi ses sistemi, açılabilir panoramik cam tavan, Android Auto ve Apple Carplay- TM uyumlu Mirror Screen fonksiyonu, akıllı telefon sesli komut desteği (Android S-Voice ve Apple Siri) ve 3D navigasyon sistemi öne çıkıyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Peugeot 5008'de benzinli ve dizel motorlarla otomatik şanzıman bir arada sunuyor. Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik BlueHDi motor, 3500 d/d’de 120 Hp güç ve 1750 d/d’de 300 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri tam otomatik EAT6 şanzımanla kombine edilen ünitenin 0-100 km/s hızlanmasını 11.9 saniyede gerçekleştirirken, 184 km/s maksimum hıza ulaşıyor.  EAT6 şanzımanın geçişleri sarsıntısız ve konfor açısından yeterli performansı sunuyor. 1560 cc hacimli motor, alt devirlerden itibaren özellikle torkun dengeli dağılımı sayesinde kullanıcısına ihtiyaç duyduğu anda güç sağlama konusunda eksiklik yaşatmıyor. EAT6 tam otomatik vites kutusu ile büyük uyum içinde olan motor sürat arttıkça da gücünden çok şey kaybetmiyor. Fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 4.2 litre yakıt tüketen araçla testimizde 6.1 litrelik bir değer elde ettik. Sakin kullanımlarda bu değerin daha aşağıya çekilebileceğini de gözlemledik.  Peugeot 5008, yaşadığı değişimi yol tutuşunda da ortaya koyuyor. Yola sağlam basan 5008'de donanıma göre jantların boyutu değişiyor. Değiştirilen direksiyon sistemiyle artık daha canlı bir karaktere sahip olan 5008'de sürücüden gelen istekler yola kısa sürede aktarılıyor. Eski nesil Peugeot modellerinin bir çoğunda olan iç mekana yansıyan yol ve rüzgar gürültüsü yeni 5008'de yerini sessizliğe ve konfora bırakmış.  

Teknik özellikler

Motor : 1.6

Motor Hacmi : 1560 cc 

Silindir Adedi : 4

Maksimum Güç : 120 Hp 3500 d/d

Maksimum Tork : 300 Nm 1750 d/d 

Performans 

0-100 km/s Hızlanma : 11.9 sn

Maksimum Hız : 184 km/s

Frenler  (ön/arka): Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi (100 km)

Şehir İçi : 4.9 lt

Şehir Dışı : 4.0 lt

Karma : 4.2 lt

Boyutlar  (u/g/y): 4641/1844/ 1640 mm

Bagaj Hacmi : 780 lt

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı

Ekonomi

İnternet medyasında gelirler ve istihdam olanakları arttı

Gündem

ÖSYM'nin dünyadan izole sınav merkezi kapılarını ilk kez açtı