Ekonomi & Finans

Ekonomi & Finans Haberleri

Tekzen'den 2018'de yatırım atağı

Mehmet Emin AVCI 17.03.2018 13:24

Tekzen Pazarlama Müdürü Mehmet Cem Kızılkaya, 2017'de toplam 15 mağaza açtıklarını, 2018'de ise birisi KKTC olmak üzere, toplam 20 yeni mağaza daha açacaklarını söyledi.

Türkiye'nin en yaygın ev güzelleştirme merkezi Tekzen, 2018 yılına oldukça hızlı girdi. Tekzen, bu yıl yurt genelinde 20 yeni mağaza açma hedefi kapsamında ilk mağazasını Antalya Döşemealtı'da ikinci mağazasını ise Erzincan'da hizmete açtı. Erzincan'daki ilk ulusal ev güzelleştirme merkezi olan Tekzen, Ermerkez AVM'de açtığı mağazasıyla Türkiye genelinde 56 ilde 131 mağazaya ulaşmış oldu. 
 

Türkiye'yi 'kendin yap' (Do It Yourself-DIY) kültürüyle tanıştıran Tekzen, yurtdışına açılan ilk ve tek yerli sermayeli mağazalar zinciri olma özelliğini hala koruyor. Tekzen Pazarlama Müdürü Mehmet Cem Kızılkaya, 2017'de toplam 15 mağaza açtıklarını, 2018'de ise birisi KKTC olmak üzere, toplam 20 yeni mağaza daha açacaklarını belirtti.

 

Şu anda 3 bini aşkın kişiye istihdam sağlayan Tekzen 2018 yılında açılacak yeni mağazalarla en az 700 kişiye daha iş imkanı yaratacak.

 

2017 yılını hedefleri doğrultusunda yaklaşık 900 Milyon TL'lik ciro ile kapattıklarını hatırlatan Kızılkaya, 2018'de ise yüzde 25 büyüme beklentisiyle 1 Milyar TL'nin üzerinde ciro hedeflediklerini kaydetti.
 

Sektör büyüklüğü 40 Milyar TL

Türkiye yapı sektörü pazar büyüklüğünün tahminen 40 Milyar TL olduğunu ifade eden Kızılkaya perakende sektörünün, Türkiye'deki toplam ticaret hacminin yüzde 12'sini, istihdamın ise yüzde 13'ünü oluşturduğuna dikkat çekti.

 

Türkiye ekonomisinin istikrarlı büyümeye devam ettiğini belirten Kızılkaya, "Biz de yüzde 100 yerli sermayeli bir yapı marketi zinciri olarak, yatırımlarımıza devam edeceğiz" dedi.
 

Kızılkaya'ya göre, Tekzen önemli satış kanallarından biri olan tekzen.com.tr'nin toplam cirodaki payının 2018 sonunda yüzde 10,  2020 yılında ise yüzed 15'e çıkması hedefleniyor.
 

Yıllık 40 milyon ziyaret

Tekzen, 2016 yılına ilişkin "Fortune 500" sıralamasında Türkiye'nin en değerli şirketleri arasında kademe atlayarak 265. sıraya yükseldi. Her yıl yaklaşık 40 milyon müşteri deneyimi yaşandığını belirten Kızılkaya, Tekzen ürün gruplarının 29 ayrı kategoriden oluştuğunu vurguladı.

 

Türkiye'nin 56 ilinde yerli ve yabancı binlerce ürünü uygun fiyatlarla ve kolay ödeme seçenekleriyle müşterilerine sunduklarını hatırlatan Kızılkaya, "Yurt genelinde toplam 240.000 m2'lik satış alanında ev, bahçe, ofis ve tüm yaşam alanları için mobilyadan aydınlatmaya, dekorasyondan boyaya, beyaz eşyadan hırdavata onbinlerce ürün satışa sunuluyor" dedi. 

 

 

 

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı