Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: YENİ TOYOTA COROLLA 1.4D-4D

09.01.2017 00:00
TEST: YENİ TOYOTA COROLLA 1.4D-4D

Mehmet Emin AVCI

Toyota’nın efsane modeli artık daha da ‘cool’

Dünyanın en çok satılan otomobili unvanlı Toyota Corolla, makyajlı ve Türkiye’de üretilen 1.4D-4D manuel vites seçeneği ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. 10’ncu jenerasyonda verilen aranın ardından yeniden Türkiye’deki Adapazarı fabrikasında bantlardan inen makyajlı Corolla, 50 yıllık geçmişinde bir çok başarıya imza attı. Türkiye’de de çok beğenilen ve tercih edilen Corolla, Türkiye’de Life, Touch, Active, Advance ve Premium donanımları ve zengin renk seçeneğiyle satışa sunuluyor.

Tasarım 

Toyota Corolla makyaj sonrası daha dinamik, biraz sert ve “cool” bir görünüme kavuşmuş. Özellikle test aracımızdaki gibi koyu renkler tercih edildiğinde bu özellikler daha belirgin şekilde ortaya çıkıyor. Otomobile önden baktığımızda; far tasarımının makyajla birlikte tamamen yenilendiğini görüyoruz. LED’li ön farlara entegre edilen LED ışık çizgisi, aracın modern ve şık kimliğini pekiştiriyor. Krom ön ızgara ve yeni ön tampon da, bu bölgede dikkat çeken diğer detaylar. Otomobili yandan incelediğimizde yeni tasarımlı 16 inçlik alüminyum alaşım jantlar ve şişkin çamurluklar dikkat çekiyor. Corolla’nın arka tasarımında stop lambaları ve tampon dışında çok büyük farklılık yok. Bu bölümde LED özellikle yeni stop lambalarının iç yapısının değiştiğini görüyoruz. Ayrıca yeni tampon yapısı Corolla’nın elit görünmesinde rol oynamış. Makyajlı Corolla’nın boyutları değişmedi. 4620 mm uzunluk, 1775 mm genişlik ve 1465 mm yükseklik değerlerine sahip Corolla’nın bagaj hacmi ise 452 litre.

İç Mekan

Fonksiyonellik ve sürücü odaklı iç mekanda da bazı yenilikler söz konusu. Öncelikle malzeme kalitesinin belirgin şekilde artırıldığını belirtmeliyim. Corolla’da daha önce birçok Japon markalı otomobilde karşılaştığımız sade ve basit iç mekan çizgileri yerini daha Avrupalı ve modern detaylara bırakmış. Makyaj sonrası daha da güzelleşen iç mekanda değişiklikler kokpitte yapılmış. Modernize edilen kokpitte dijital saatin yeri değişmiş ve havalandırma ızgaraları yenilenmiş ve yuvarlak olarak tasarlanmış. Orta konsolda klima ünitesinde de değişiklik olduğu göze çarpıyor. Toyota Touch 2 adı verilen 7 inç büyüklüğündeki renkli, dokunmatik ekran kokpitteki modern görünümde önemli rol oynamış. Ekran, test aracımızdaki gibi hem navigasyon hem de geri görüş kamerası olarak görev yapıyor. Mavi ışıklı gösterge tablosundaki değişikte ise, iki analog göstergenin arasına araçla ilgili birçok temel bilgiyi sürücüye aktaran TFT ekran yerleştirilmiş. Akıllı giriş ve çalıştırma sistemi Advance donanımdan itibaren sunuluyor. Koltuk kumaşlarına göre konsoldaki kaplamanın renginin değişmesi sonucu oldukça ferah bir iç mekana kavuşabilen yeni Corolla, önde ve arkada diz ve baş mesafesi konusunda sıkıntısız bir otomobil. Sürücünün koltuk ve direksiyonu ayarlaması da oldukça pratik.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altındaki 1.4 litrelik, 4 silindirli turbo dizel motor 3800 d/d’de 90 Hp güç ve 1800-2800 d/d’de 205 Nm tork üretiyor. 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen ünite 0-100 km/s hızlanmasını 12.5 saniyede gerçekleştirirken, 180 km/s maksimum hız değeri sunuyor. Fabrika verilene göre 100 km’de ortalama 4.1 litre yakıt tüketim değerine sahip Corolla ile şehiriçi ağırlıklı testimizde 5.1 lt/100 km yakıt tüketimi yaptık. Otoyol sürüşlerinde yaptığımız test tüketim değerinin 4.6 lt/100 km’ye rahatlıkla düşebildiğini de gözlemledik. Corolla, performanstan çok düşük yakıt tüketimi ve konfor odaklı bir otomobil. Vites geçişleri sorunsuz, ön panelde bulunan vites değiştirme uyarıları, düşük yakıt tüketimi konusunda sürücüye yardımcı oluyor. Direksiyon tepkileri ve fren sistemi sınıf ortalamalarında. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi, konfor-yol tutuşu dengesini iyi sağlıyor. Corolla’da yalıtım konusunda da iyileştirmeler yapılmış. Lastik sesini artık çok daha az duyuluyor. Corolla’nın 2017 model yılı fiyatları 63 bin 950 TL’den başlıyor. Premium Navi donanıma sahip test aracımızın fiyatı ise 110 bin 250 TL.

Teknik Özellik 

Motor: 1.4 lt   

Motor Hacmi : 1364 cc               

Silindir Adedi: 4            

Maksimum Güç: 90 Hp 3800 d/d               

Maksimum Tork: 205 Nm 1800 d/d           

Performans                         

0-100 km/s Hızlanma: 14.7 sn

Maksimum Hız: 180 km/s                   

Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk                           

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 4.9 lt

Şehir Dışı: 3.6 lt

Karma: 4.1 lt

Test: 5.1 lt

Boyutlar (u/g/y): 4620/1775/1465 mm

Bagaj Hacmi: 452 lt

Boş Ağırlık: 1275 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa