TEST: YENİ NISSAN X-TRAIL 1.6 dCi
Mehmet Emin AVCI
Nissan’ın amiral gemisi estetikle daha da güzelleşti
Makyaj operasyonuyla birlikte yeni bir yüze kavuşan X-Trail, test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Nissan'ın SUV sınıfındaki amiral gemisi X-Trail, estetik operasyonun ardından Avrupa ile aynı anda Türkiye pazarında satışa sunuldu. Nissan X-Trail, hem konfor hem de yüksek bir araç isteyenler için ideal bir seçenek. Nissan X-Trail, geniş iç mekanı, iç donanımın özellikleri, açılır tavanı ve geniş bagaj hacmi ile dikkat çekiyor.
Tasarım
Nissan X-Trail'in ön bölümdeki yenilikleri; kaporta renginden daha fazla yararlanma olanağı sunan yeni parlak siyah kaplama içeren tampon tasarımı ve daha geniş ön panjuru içeriyor. Yeni far tasarımı, X-Trail'in bumerang gündüz sürüş ışıkları çağdaş bir görünüm sunuyor. Kısaca AFS adı verilen (Adaptive Front Lighting System /uyumlanabilir ön aydınlatma sistemi ) aydınlatma özelliğine sahip full LED'ler ön bölümün daha şık ve estetik görünmesine katkı sağlıyor. Tasarımda en önemli değişimlerden biri de sis lambalarının artık dairesel değil dikdörtgen şekilde olması olmuş. Nissan X-Trail'in arka kısmında ise tampon yeni krom detaylandırma ile daha sağlam bir görünüme kavuşmuş. Arka stop grubu eski nesilde olduğu gibi yeni full LED teknolojisiyle modernize edilmiş. 4690 mm uzunluk, 1820 mm genişlik ve 1710 mm yükseklik değerlerine sahip Nissan X-Trail’in bagaj hacmi ise 565 litre.
İç Mekan
Nissan X-Trail'deki yenilikler sadece dış tasarım da sınırlı kalmamış. İç mekanda kalite algısını daha da arttıran bir dizi güncelleme dikkat çekiyor. Nissan'ın yeni modellerinin tasarımını yansıtan ve tüm X-Trail versiyonlarında standart olarak sunulan yeni direksiyon ilk bakışta dikkat çeken bir yenilik. Alt kenarı düz direksiyon simidi daha sağlam bir kavrama ve tutuş sağlarken, aynı zamanda daha sportif bir hava sunuyor. Havalandırma kanallarındaki parlak siyah kaplamada da olduğu gibi kokpit boyunca yeni yüksek kaliteli malzemeler kullanılmış. Isıtmalı koltuklar hem ön hem de arkada ilk defa X-Trail da yer alıyor. Üstün ses kalitesi isteyen müşteriler Tekna donanım seviyesinde standart olarak tamamen yeni 8 hoparlörlü BOSE Premium ses sistemine sahip olabiliyorlar. Nissan X-Trail'in yaşam alanı, kalite algısını ve konfor seviyesini oldukça yukarıya taşıyor. Ön tarafta olduğu gibi arkada da hem diz hem de baş mesafesi açısından oldukça başarılı.
Performans ve sürüş izlenimi
Nissan X- Trail'ın 1.6 litrelik turbo dizel motoru 130 Hp güç ve 320 Nm tork üretiyor. Motorun, X-Tronic şanzımanla uyumu başarılı. Vites geçişlerinde, düşerken de yükselirken de değişimleri hissettirmeden yapıyor. Fabrika verilerine göre 0'dan 100 km/s 11.4 saniyede ulaşıyor. Maksimum sürati ise 188 km/s. Nissan X-Trail’de ProPILOT yani otonom sürüş teknolojisi mevcut. ProPILOT, yoğun trafikte ya da yüksek hızlı sürüşlerde, otoyollarda tek şeritte direksiyon, hızlanma ve freni kontrol edebiliyor. Yumuşak süspansiyonların kullanıldığı X-Trail, bu sayede arazi kullanımında da konfordan ödün vermiyor. Yüksek yapı nedeniyle X-Trail'in viraj performansı sınıf ortalamalarında. Kullanımı büyük boyutlarına göre oldukça kolay olan araç, şehir kullanımlarında da sıkıntı yaşatmıyor. Manevralar yerinde, aracın genişliğine ve büyüklüğüne hakim olacak kadar görüş açınız var. Yenilenen X-Trail’in; trafik işareti tanıma sistemi, yorgunluk algılama sistemi, akıllı park yardımcısı, akıllı çevre görüş sistemi ve şerit takip sistemi gibi teknolojilerle sürüş güvenliğini destekleyen birçok teknolojiye sahip olduğunu da belirtmekte fayda var.
Teknik Özellik
Motor: 1.6
Motor Hacmi:1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 130 Hp 4000 d/d
Maksimum Tork: 320 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma: 11.4 sn
Maksimum Hız: 180 km/s
Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 5.8 lt
Şehir Dışı : 4.7 lt
Karma: 5.1 lt
Boyutlar (u/g/y): 4690/1820/1710 mm
Bagaj Hacmi: 565 lt
Boş Ağırlık: 1640 kg