Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: TOYOTA YARİS HYBRİD

23.10.2017 00:00
TEST: TOYOTA YARİS HYBRİD

Mehmet Emin AVCI

Yaris, artık daha Avrupalı ve daha şehirli...

Toyota'nın kapsamlı bir şekilde yenilenen B segmentindeki modeli Yaris, 1.5 litre benzinli ve ona eşlik eden hibrit motorlu versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Tasarımı da yenilenen Toyota Yaris Hybrid, "akıcı, rahat ve keyifli" sürüşü ile sınıfının en iyi egzoz emisyonu ve düşük yakıt tüketimi ile rakipleri arasında bir adım öne çıkıyor. Hibrit versiyonuyla kalitenin daha üst seviyeye çıkarıldığı Yaris, konfor ve sürüş keyfi  ile gerçek bir şehir otomobili olduğunu kanıtlıyor.

Tasarım

Yenilenen Toyota Yaris'te  dikkat çeken ama fazla abartılı olmayan detaylar var.  Otomobile önden bakıldığında keskin yüz ifadesi  ilk fark edilen detay.  Büyük havalandırma kanallarına sahip tek parça tampon ve daha fazla ışık yayan ve tasarımı yenilenen gündüz farlarına sahip far grubu dikkat çekiyor. Krom görünümlü çerçevelere sahip ön sis farları ise tasarımda kalite algısını pekiştiren ince ayrıntılardan. Yaris'in üzerindeki yatay çizgiler, aracın daha geniş görünmesini sağlıyor. Yaris'e profilden bakıldığında genel hatların değişmediği görülürken, arka bölümde ise stop far grubunun ve arka tamponun ufak da olsa elden geçirildiği ve yenilendiği  fark ediliyor. Test aracımızdaki donanıma sahip Yaris'te çift renkli (mavi ve siyah) gövde aracın kalitesine vurgu yaparken daha şık görünmesini de sağlamış. Bu aynı zamanda Yaris'le ilgili "kadın otomobili" algısını da yıkarak erkeklere de hitap ettiğini ortaya koyuyor.  Hibrit versiyona özgü mavi detaylar ise Yaris'i hibrit olmayan kardeşlerinden ayıran bir farklılık. 

İç Mekan

Yeni Yaris'in iç mekanını incelediğimizde; yeni döşemeler, renkler, ince detaylarla ve artan ergonomik alanlarla daha da modern bir görünüme kavuştuğunu görüyoruz. Yenilenen Yaris'te yeni sürücü göstergesinde iki analog gösterge ve onların ortasında yeni 4.2 inçlik renkli TFT çoklu bilgi ekranı yer alıyor. Farklı bilgiler ve araçla ilgili detaylar buradan takip edilebiliyor ve kullanıcı istediği ekranı direksiyondaki düğmelerden seçebiliyor. Geniş dokunmatik ekran, hem geri görüş kamerası olarak görev yaparken, hibrit sistemi ile diğer özellikleri gösteriyor. Aracı, el freninin yanındaki EV tuşu ile sadece elektrikli olarak kullanmak da mümkün. Rakiplerine kıyasla yaşam alanı konusunda oldukça bonkör bir otomobil olan Yaris, 2510 mm'lik dingil mesafesine sahip.  Bu aralığın efektif  kullanımı sayesinde, arka koltuktaki diz mesafesi kompakt modelleri aratmıyor.  Küçük boyutlarına rağmen  baş mesafesi konusunda da sıkıntı yaşatmayan Yaris'in omuz mesafesi ise sınıf standartlarını karşılıyor. Yaris'te ergonomik açıdan eleştirebileceğimiz önemli bir ayrıntı, direksiyon üzerindeki kumandalar ile cam açma-kapama kumandalarında ışıklandırmanın yetersizliği. 3945 mm uzunluk, 1695 mm genişlik ve 1520 mm yükseklik değerlerine sahip Yaris Hybrid'in bagaj hacmi ise 286 litre.

Performans ve sürüş izlenimi

Motor dayanıklılığı ve sorunsuzluğu bilinen Toyota'nın test aracımızda  kullandığı yenilenen 1.5 litrelik 4 silindirli benzinli motor ile ona eşlik edene elektrikli motor 4800 d/d'de toplamda 100 Hp'lik güç  ve 3600 d/d'de 111 Nm tork değeri üretiyor. CVT vites kutusu ile kombine edilen test aracımız, 0-100 km/s hızlanmasını 12 saniyede gerçekleştirirken,  maksimum hızı ise 165 km/s. Düşük yakıt tüketimi odaklı Yaris Hybrid'in fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi ise 100 km'de 3.3 litre. Ağırlıklı olarak İstanbul trafiğinde gerçekleşen testimizde, elektrikli motorun da desteği ile hiç zorlanmadan ortalama 4.3 litrelik değeri elde edebildik.  Yaris Hybrid'de benzinli ünite fren sistemi gibi bataryayı şarj ediyor. 50 km/s hıza kadar batarya dolu olduğunda elektrikli motorla ilerlerken, bu hızın üzerinde ve batarya boş iken benzinli ünite devreye giriyor.   Şehirlerarası yollarda ise elektrikli motor bu kez benzinli motora hızlanma konusunda destek olarak ekonomik gücün kesintisiz biçimde devam etmesini sağlıyor.  Yakıt ekonomisi odaklı Yaris Hybrid'den çok atak bir performans göstermesini beklemek haksızlık olur.  İlk hızlanmadan itibaren emin adımlarla hızını artırarak isteklerinize cevap verebiliyor. Yalıtım konusunda sınıf ortalamalarının altında olan Yaris, yol tutuşu konusunda ise güven veriyor. Orta sertlikte süspansiyon sistemi sayesinde Yaris Hybrid, virajlarda çizgisini bozmuyor. Benzinli motora rağmen sunduğu düşük yakıt tüketimi, sessiz çalışan motoru ve konforuyla Yaris Hybrid, dizel motorlu otomobillere güçlü bir alternatif olduğunu ortaya koyuyor.

Teknik veriler

Motor: 1.5         

Motor Hacmi: 1497 cc

Silindir Adedi: 4            

Maksimum Güç: 100 Hp 4800 d/d              

Maksimum Tork: 111 Nm 3600 d/d            

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma    12 sn

Maksimum Hız: 165 km/s

Frenler (ön/arka) Hava Kanallı Disk/disk

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 3.3 lt

Şehir Dışı: 3.6 lt

Karma: 3.3 lt

Boyutlar (u/g/y) : 3945/1695/1520 mm

Boş Ağırlık: 1100 kg

Bagaj Hacmi: 286 lt

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı

Ekonomi

İnternet medyasında gelirler ve istihdam olanakları arttı

Gündem

ÖSYM'nin dünyadan izole sınav merkezi kapılarını ilk kez açtı