Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: TOYOTA COROLLA 1.6 LT MULTİDRİVE S

03.04.2017 00:00
TEST: TOYOTA COROLLA 1.6 LT MULTİDRİVE S

Mehmet Emin AVCI

50 yıllık tecrübenin başarılı yansıması

Toyota’nın Adapazarı’ndaki fabrikasında üretilen Corolla, ülkemizde en çok tercih edilen sedan otomobiller arasında  yer alıyor. 50 yıllık mazisine birçok başarıyı sığdırmayı başaran Corolla, 1.6 lt Valvematic Multidrive S otomatik versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Toyota Corolla, yerli olmanın getirdiği avantajla da sedan modelleri seven ailelerin ilk tercihlerinden biri . Makyajla albenisi arttırılan Corolla, sahip olduğu pek çok iyi özelliği ve sağlam imajı sayesinde bugün sorunsuzluğu ile bilinen bir model olmayı başardı.

Tasarım

Daha önce farklı karoser seçenekleri ile üretilen ve satılan Toyota Corolla, HB ve SW modellerinin adını Auris olarak değiştirdikten sonra sadece sedan üretilmeye başlandı. Bunun avantajı ile sedan pazarında daha iddialı ve avantajlı hale gelen Toyota Corolla, yapılan makyajın ardından tasarım olarak genel anlamda daha keskin ve agresif bir görünüme kavuştu. Bu tasarım detayları özellikle koyu renkli modellerde daha belirgin şekilde ortaya çıkıyor. Tasarımdaki keskin hatlar daha da incelen farlarda da kullanılarak tasarım bütünlüğü sağlanmış.  Ön tampon ve ızgaranın yenilenmesiyle otomobil daha modern bir görünüme kavuştu. Araçta dikkat çeken bir diğer ayrıntı da şişkin çamurluklar. Bu da aracın Avrupalı imajını destekliyor.  Corolla'da arkada ise tasarımda çok radikal bir değişiklik yok. Sadece iç yapısı değiştirilen ve LED’le desteklenen stoplar ve yeni tampon dikkat çekiyor.  Aracın tasarımının bütünü göz önüne getirildiğinde yeni Corolla’nın daha elit bir havaya büründüğünü söyleyebiliriz.

İç Mekan

Makyaj sonrası daha da güzelleşen iç mekanda değişiklikler kokpitte yapılmış. Modernize edilen kokpitte dijital saatin yeri değişmiş ve havalandırma ızgaraları yuvarlak olarak tasarlanmış.  Optitron gösterge grubu ortasındaki 4.2 inçlik renkli ekran da rahat izleniyor. Bir diğer yenilik 7 inçlik ekrana sahip olan multimedya sistemi. Dokunmatik ekranın zengin içeriği ve tatminkar çözünürlüğünün Corolla'nın fonksiyonelliğini arttırdığını söyleyebiliriz. Konumu da rahat takip edilmesini sağlıyor. Orta konsolda klima ünitesinde de değişiklik olduğu göze çarpıyor. Koltuk kumaşlarına göre konsoldaki kaplamanın renginin değişmesi sonucu oldukça ferah bir iç mekana kavuşabilen yeni Corolla, gerek önde gerekse arkada diz ve baş mesafesi konusunda sıkıntısız bir otomobil. Sürücünün koltuk ve direksiyonu ayarlaması  kolay.  4620 mm uzunluk, 1775 mm genişlik ve 1465 mm yükseklik değerlerine sahip Corolla’nın bagaj hacmi ise 452 litre.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 1.6 litre benzinli atmosferik motor 6400 d/d’de 132 Hp güç ve 4400 d/d’de 160 Nm tork değeri sunuyor. MultidreveS adı verilen otomatik şanzımanla kombine edilen Corolla, 0-100 km/s hızlanmasını 10.4 saniyede gerçekleştirirken, 190 km/s maksimum hıza sahip. Corolla 1.6 Multidrive S araç sollamalarında yeteri kadar atik olabiliyor. Alt devirlerde zayıf hissettiren motor devirlenince tatminkar bir hızlanma tecrübesi sunuyor. Makyaj sonrasında güncellenen motor ve şanzımanla iyi bir sürüş hissi sunduğunu söyleyebiliriz. Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 6.1 lt tüketim değerine sahip Corolla ile testimizde İstanbul trafiği göz önüne alındığında 8 lt/100 km’lik bir ortalama yakaladık.  Sessiz çalışan ve başarılı darbe emişi sağlayan süspansiyon sisteminde önde MacPherson arkada torsiyona yer verilmiş. Konforu gözeten Corolla'nın makyaj sonrasında direksiyon sistemi de elden geçirildi. Yenilenen sistemin geri bildirimleri ve hızı da başarılı seviyede. Corolla'nın artık daha net ve rahat yönetilebildiğini söyleyebiliriz. Yolda süzülerek ilerlemesiyle meşhur olan Corolla, 50 yıllık tecrübesini konfor konusunda fazlasıyla gösteriyor.  Süratin artmasıyla iç mekana gelen rüzgar sesi önceki nesillere göre hissedilir şekilde azaltılmış. Makyajla daha da iddialı hale gelen Corolla, sahip olduğu pek çok iyi özelliği ve sağlam imajı sayesinde sorunsuzluğunu devam ettirmeyi başaran bir model.

Teknik Özellik

Motor: 1.6 lt   

Motor Hacmi: 1598 cc              

Silindir Adedi: 4          

Maksimum Güç: 132 Hp 6600 d/d           

Maksimum Tork: 160 Nm 4400 d/d          

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma : 10.4 sn

Maksimum Hız: 190 km/s                           

Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk

Yakıt Tüketimi                  

Şehir İçi: 7.8 lt

Şehir Dışı: 5.2 lt

Karma: 6.1 lt

Boyutlar (u/g/y):  4620/1775/1465 mm

Bagaj Hacmi: 452 lt

Boş Ağırlık: 1280 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa