Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: SUZUKI VITARA 1.6 GLX 4X4

10.04.2017 00:00
TEST: SUZUKI VITARA 1.6 GLX 4X4

 

Mehmet Emin AVCI

Daha modern, tutumlu ve teknolojik…

Test köşemizin bu haftaki konuğu, tamamen yenilenen ve markasının modern yüzünü başarılı bir şekilde temsil eden Vitara, 1.6 GLX 4x4 modeli oldu. SUV ve Crossover tipi araçların henüz çok revaçta olmadığı 1988 yılında yollara çıkan Vitara, dördüncü nesliyle de markanın önemli modellerinden biri olmayı sürdürüyor.  Grand takısından kurtulan Vitara, yeni haliyle daha kentli bir tasarıma kavuşurken, arazi performansından da ödün vermiyor. Aks aralığı Grand Vitara’dan 140 mm daha kısa olan Vitara, bu boyutlarıyla şehir içi kullanımlarda hem manevra hem de kolay park olanağına kavuştu.

Tasarım

Yeni Suziki Vitara'nın tasarımını incelediğimizde; markanın Next 100 stratejisi çerçevesinde baştan aşağı yeniden yarattığı safkan bir SUV ile karşılaşıyoruz. Genel anlamda köşeli hatlar dikkat çekiyor. Vitara ilk çıktından bu yana sadece ikinci nesilde yumuşak hatlı tasarımı tercih etmişti.  Sade ama kaslı bir tasarıma sahip yeni nesil Vitara'da selefine göre daha ince ve uzun tasarlanan farlar kullanılarak sektördeki trend yakalanmış. Çekik farlar köşelere alınmış.  Donanımına göre krom kaplı olarak gelen ön panjur selefinden daha geniş ve ince bir tasarıma sahip. Ön tamponda daha küçük bir hava girişine yer açılırken tampon köşelerine, standart olarak sunulan LED gündüz farları yerleştirilmiş.  Profilden bakıldığında, kompakt boyutlarını ve köşeli hatlarını net bir biçimde ortaya koyan yeni Vitara, test aracımızda yer alan ve opsiyonel olarak sunulan çift renk seçeneği ile farklı tavan renginin seçilebilmesine de olanak tanıyor. Tavan rayları, aracın arka kısmında yükseğe konumlandırılmış stop lambaları ve arka tampondaki krom difüzör efekti yaratan parçalar yeni Vitara'nın geçmişten gelen off-road genlerini korumaya devam ettiğini gösteriyor. 4175 mm uzunluk, 1775 mm genişlik ve 1610 mm yüksek ölçülerine sahip Vitara’nın bagaj hacmi ise 375 litre.

İç Mekan

Yeni Vitara’nın  iç mekanı da dış tasarımı gibi daha modern ve teknolojik özellikleri ile karşılıyor bizi. Sınıfının en rahat kullanılan ve kapsamlı multimedya sistemlerinden biri Vitara'da bulunuyor.10.1 inçlik renkli dokunmatik ekran hemen dikkat çekiyor.  Ekran hem çözünürlük hem de hassasiyet açısından oldukça başarılı. Bu sistem GL+ ve GLX olarak satılan her iki donanım seviyesinde de standart olarak sunuluyor. Android tabanlı sistemin içerisinde navigasyon sistemi de bulunuyor. Kişiselleştirmeye izin veren sisteme mobil cihazdan internet erişimi paylaştırılabiliyor. Sade bir kokpite tasarımına sahip Vitara’da sert plastik kullanımı azalsa da devam ediyor. Ön ve arka koltuklardaki diz-baş mesafesi yeterli. Yüksek oturma pozisyonu ile iç mekânındaki yolcularına gerçek bir bir SUV'un içinde olduklarını hissettiren Vitara, rahat koltukları ve ferah kabiniyle konforlu bir yaşam alanı sunuyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 1.6 lt'lik, üstten çift eksantrikli ve 16 supaplı atmosferik motor  6000 d/d’de 120 Hp güç ve 4400 d/d’de 156 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri otomatik şanzımanla sunulan Vitara ilk hızlanmada akıcı bir his sunarak yola başlıyor. Ancak düşük tork sebebiyle alt devirlerin canlı olduğunu söylemek zor. Motor devri yükseldiğinde daha tatminkar bir hızlanma sunuyor. Özellikle şehir içi kullanımlarda yeterli performansı sunan Vitara, otoyolda biraz daha güce ihtiyaç duyuyor.  0-100 km/s hızlanmasını 13.0 saniye gerçekleştiren araç, fabrika verilerine göre maksimum 180 km/s'ye ulaşabiliyor. Fabrika verilerine göre, 100 km’de 5.7 litrelik tüketim değerine sahip Vitara ile testimizde 7.4 lt/100 km’lik değer elde ettik. Benzinli, otomatik şanzımanlı bir SUV için bu tüketim değeri de çok yüksek sayılmaz.    Vitara rahat yönlendirilen bir direksiyona sahip. Boyutlarının fazla iri olmaması ve yumuşak direksiyon sistemi şehirde kullanımını kolaylaştırıyor. Süspansiyon sisteminde de benzer yumuşaklık tercih edilmiş. Darbe emişi başarılı. Yüksek karoser ve yumuşak süspansiyon, ağırlık transferlerinde salınımın artmasına yol açabiliyor. Vitara'nın güvenliğini arttıran elektronik destekleri de var. Otomatik fren sistemi bulunan Vitara'da aynı radar sistemini kullanan adaptif  hız sabitleme sistemi de bulunuyor. AllGrip sistemiyle birlikte otomatik, spor, kar ve kilit isimli dört adet sürüş modundan birini seçmek mümkün .  Özellikle kilit moduna alındığında Vitara,  dev SUV'lara taş çıkartan bir arazi performansına kavuşuyor.  Direksiyon tepkileri ve frenleriyle de sürücüsünü üzmeyen Vitara, genel olarak sürüşü keyifli ve güvenli bir araç.

Teknik Özellik

Motor Hacmi: 1586 cc              

Silindir Adedi: 4          

Maksimum Güç: 120 Hp 6000 d/d           

Maksimum Tork: 156 Nm 4400 d/d                                                          

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma: 13.0 sn

Maksimum Hız: 180 km/s                         

Frenler (Ön/arka): Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 6.7 lt

Şehir Dışı: 5.1 lt

Karma: 5.7 lt

Boyutlar (u/g/y):   4715/1775/1610 mm

Bagaj Hacmi: 375 lt

Boş Ağırlık: 1185 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa