Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: SKODA OCTAVIA 1.0 TSI DSG

21.08.2017 00:00
TEST: SKODA OCTAVIA 1.0 TSI DSG

Mehmet Emin AVCI

Performanstan çok konfor arayanlar için ideal

Skoda‘nın 2012 yılında yollara çıkardığı 5 kapılı liftback modeli Octavia, makyajlı hali ve 1.0 litre TSI DSG şanzıman kombinasyonlu versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Türkiye’de iki benzinli bir dizel motor ve Active, Ambition, Style olmak üzere üç farklı donanım paketiyle satışa sunuluyor. Octavia,  VW Grubu’nun son zamanlardaki en ilgi çekici motoru 1.0 lt TSI ünitesi ile üç silindirli motorlar çağına adım atmış oldu.

Tasarım

Yeni Octavia’nın tasarımını incelediğimizde en büyük değişimin otomobilin ön yüzünde olduğunu görüyoruz.  Bu değişimi sadece makyaj olarak açıklamak modele ve tasarımcılara haksızlık olur. Ön yüz tamamen yenilenmiş desek abartmış olmayız. Yeni far ve tampon tasarımı otomobilin bakışını daha iddialı ve şık bir hale getirmiş. Yeni far tasarımı Octavia’ya daha çok yakışmış. Bakışların ve yüzünün değişmesindeki en önemli etkenlerden birisi de tampon tasarımında yaşanan değişim.  Bu değişimle havalandırma ızgarası da daha belirgin hale getirilmiş, ön tasarımla bütünleşmiş.  Motor kaputunun kaslı yapısı da otomobilin güçlü bir duruş sergilemesini sağlamış.  Octavia’da  yere yaklaştırılan şasiyle birlikte sürtünme direncini azaltırken, hareketli hava kanatları ve arka kanat ile aracın gövdesinden geçen havanın rahat dolaşmasını sağlamış. 4670 mm uzunluk, 1814 mm genişlik ve 1461 mm yükseklik değerlerine sahip Octavia’nın bagaj hacmi ise 568 litre.

İç Mekan

Octavia’nın iç mekanına incelediğimizde, markanın diğer modellerinde ve Volkswagen Grubu’nun araçlarında kullanılan ortak tasarım dili ile karşılaşıyoruz. Octavia, sade ve ergonomi odaklı bir ortama sahip. Octavia’da çift renk kullanılmış. Orta konsolun üst bölümleri koyu, diğer bölümler ise açık renkli. Test aracımızdaki gibi açık renkli koltuk ve döşemeler otomobilde ferah bir ortam sunuyor. Kokpit ve kumandalar, kullanışlı ve kolay uyum sağlanan detaylara sahip. Orta konsolda yer alan multimedya sisteminin kullanımı kolay ve pratik. İç mekanda kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi gayet iyi. Octavia’nın kalite hissi yüksek iç mekanında özellikle koltukları çok beğendim. Koltuklar hem kalite hem de malzeme olarak çok iyi. Uzun yolculuklarda bile insanı yormayacak şekilde düşünülmüş.  İç mekanda irili ufaklı bol saklama alanları bulunuyor.  Kapı içlerindeki saklama alanlarının halı benzeri bir malzeme ile kaplı olması, buraya konulacak şişe ve benzeri şeylerin ses yapmasını engelliyor.  Torpido gözü yeterli ve soğutulabilir özellikte.  Sürücünün solunda yine kapaklı küçük bir eşya gözü bulunuyor. İleri-geri kaydırılabilen ve yükseklik ayarı bulunan kol dayama bölümünün altında da bir saklama alanına yer verilmiş. Ayrıca kol dayamanın önünde de bir çift bardaklık bulunuyor. Vites kolunun önünde de kayar kapaklı bir bölme bulunuyor.  Ön koltuğun altında bulunan şemsiye saklama alanı ve bagajda yer alan buz kazıyıcı da ince düşünülmüş detaylardan.

Performans ve sürüş izlenimi

Gelelim Octavia’nın kaputunun altında görev yapan üç silindirli, 1.0 litre hacimli turbo benzinli ünitenin performansına. Volkswagen Grubu’nun büyük ilgi gören ve markanın birçok modelinde kullanılan 1.0 litrelik ünite 5500 d/d’de  115 Hp güç ve 2000-3500 d/d’de 200 Nm tork değeri sunuyor 0-100 km/s hızlanmasını  10 saniyede tamamlarken,202 km/s maksimum hız ulaşıyor.DSG şanzımanla kombine edilen ve iyi bir uyum gösteren motor, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.5 litre yakıt tüketiyor.  Skoda Octavia, gerek koltukları, geniş yaşam alanı ve yumuşak  ayarlara sahip süspansiyon sistemi ile konforlu yolculuklar vaat eden bir otomobil.  Konfor, otomobilin başarılı izolasyonu ile daha da artıyor. Çukurlardan gelen darbeleri yaşam alanına yansıtmama konusunda da başarılı. Yol tutuş ve güvenlik konusunda da sürücüsünü üzmeyen Octavia, izine sadık kalmayı başarıyor.

Teknik Özellik

Motor:  1.0 lt 

Motor Hacmi:  999 cc   

Silindir Adedi:  3            

Maksimum Güç: 115 Hp 5500 d/d              

Maksimum Tork: 200 Nm 2000-3500  d/d

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma   10 sn

Maksimum Hız:  202 km/s                            

Frenler (ön/arka): Hava Soğutmalı Disk/disk

Yakıt Tüketimi                  

Şehir İçi: 5.4 lt

Şehir Dışı: 4.1 lt

Karma: 4.5 lt

Boyutlar (u/g/y): 4670/1814/1461 mm                  

Bagaj Hacmi: 568

Boş Ağırlık: 1250 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı

Ekonomi

İnternet medyasında gelirler ve istihdam olanakları arttı

Gündem

ÖSYM'nin dünyadan izole sınav merkezi kapılarını ilk kez açtı