Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: RENAULT KADJAR 1.5 dCi ICON

21.11.2017 00:00
TEST: RENAULT KADJAR 1.5 dCi ICON

Mehmet Emin AVCI

Kadjar, sınıfında yerini sağlamlaştırıyor

Test köşemizin bu haftaki konuğu Fransız üretici Renault’un C sınıfındaki SUV’u Kadjar, 1.5 dCi EDC şanzımanlı, Icon donanımlı versiyonu oldu. Benzinli ve dizel motor seçenekleri, tam otomatik şanzımanı bulunan Kadjar, markanın crossover modeli Captur gibi sınıfında üst sıralara çıkmayı hedefliyor.  Kadjar, 1.2, 1.5, 1.6 litrelik dizel ve benzinli motorlara eşlik eden manuel ve otomatik şanzımanlarla satın alınabiliyor. Ayrıca 4x4 alternatifi de bulunuyor.

Tasarım

Renault’un yeni platformu CMF-CD üzerinde yükselen Kadjar, tasarım olarak ilk bakışta minik kardeşi Captur’u çağrıştırsa da dikkatli bakıldığında, daha kaslı ve daha büyük yapısıyla ayrışıyor. Tasarımı dikkatle incelediğimizde, detaylarda Captur’dan önemli farklılıklar göze çarpıyor. Bu detaylarla kendine özgü bir tasarıma sahip olan Kadjar’da; heybetli kaput yapısı, yatay ve geriye doğru çekik farlar, sportif görünümlü büyük ızgara, şişkin çamurluklar otomobilin gücünü vurguluyor. Kadjar’ın Captur’dan ayrılmasını sağlayan bir diğer ayrıntı da dikdörtgen yapılı sis farları. Yandan bakıldığında, arkaya doğru uzanan omuz çizgisi, arazi otomobili havası veren çamurluk üzerindeki plastik kaplamalar, cam çerçevelerindeki krom çıtalar ve sportif görünümlü karartılmış 19 inçlik jantlar, kapı altlarında kullanılan siyah ve krom kaplamalar dikkat çekiyor. Arka bölümde ise, LED’li stop grubu, yükseltilmiş tampon ve tamponun altına yerleştirilen şık difüzör aracın çekiciliğini artırırken, arazi aracı algısını da güçlendiriyor.  4449 mm uzunluk, 1836 mm genişlik ve 1613 mm yükseklik değerlerine sahip Kadjar, iki bölüm olarak kullanılabilen efektif bagaj hacmi ise 472 litre.

İç Mekan

Kadjar’ın içine geçtiğimizde, ortamdaki kalite algısı karşılıyor bizi. Yumuşak dokulu malzeme ile tasarlanan konsol, kokpit üzerindeki küçük bir bölümde kullanılan karbon kaplama ve yer yer kullanılan mat krom detaylar bu algıyı güçlendirmiş.  Kadjar'ın orta konsolunun en üstünde havalandırma kumandaları yer alırken altında 7 inçlik kapasitif bir ekran bulunuyor. Ekran artık Renault R-Link sisteminin ikinci jenerasyonuna ev sahipliği yapıyor. İkinci jenerasyonla birlikte sistemin ikonları ve kullanışlılığı yükselmiş. Multimedya sisteminin solundaki 3 düğmeden 2’si ise Kadjar’In teknoloji ve güvenlik konusundaki iki önemli özelliğini kullanmanızı sağlıyor. Bunlardan  biri otomatik park sistemi, diğeri de şerit değiştirme ikazı. Daha alttaysa klima kumandaları yer alıyor. Aracın gösterge tablosunda da 7 inçlik TFT bir ekran bulunuyor. Klasik hız devir göstergesi bu alanda dijital olarak sunuluyor. Vücudu kavrayan, biraz da spor havaya sahip ve ısıtma özellikli koltuklar konforlu bir sürüş yapmanıza olanak sağlıyor. Cam tavan içeriyi daha konforlu ve ferah kılıyor. Güvenlik donanımlarını, medya seçenekleri ve bunun yanında seyahat oyunları gibi bölümlere ulaşılabilen ekranın konumlandırması ve dokunmatik hassasiyeti başarılı. Kumandaların yerleşimi sürücünün dikkatini dağıtmayacak şekilde ve uzaklıkta ergonomik bir şekilde yapılmış. Kadjar, sunduğu baş, diz ve omuz mesafesi ile geniş bir otomobil olduğunu kanıtlıyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Test  aracımızın kaputunun altında görev yapan 1.5 litrelik dizel ünite,  4000 d/d'de 110 hp güç, 1750 d/d'de ise 260 Nm tork üretiyor. Motorun gücü EDC çift kavramalı otomatikleştirilmiş şanzımanla ön tekerleklere iletiliyor. Motor ile uyumlu bir şekilde çalışan otomatik şanzıman EDC’nin vites geçişleri net ve sarsıntısız şekilde gerçekleşiyor. Alt devirlerden itibaren canlı bir karaktere sahip olan motor fabrika verilerine göre 0'dan 100 km/s hıza 11.9 saniyede ulaşıyor. Karma kullanımda fabrika verilerine göre tüketim ortalaması 3.9 litre olarak açıklansa da İstanbul trafiğinde bizim tüketim ortalamamız 5.6 litre oldu. Süspansiyonun sertlik ayarı çok başarılı. Kısa darbeler dışında iç mekan konforlu. Karoser yapısına rağmen yeterli yol tutuşa sahip olan araç sınırlarına kadar güven veriyor. Otomobilde güvenli seyahat için birçok detay düşünülmüş. Bunlardan bazıları eller serbest park sistemi, 360 park destek sistemi, hız sınırlayıcı ve sabitleyici, full LED gündüz farlar, otomatik uzun kısa farlar, viraj aydınlatmalı ön sis farları, acil fren destek sistemi, kör nokta uyarı sistemi, şerit takip sistemi.

Teknik Özellik

Motor: 1.5 dCi 

Motor Hacmi: 1461 cc

Silindir Adedi: 4            

Maksimum Güç: 110 hp 4000 d/d              

Maksimum Tork: 260 Nm 1750 d/d            

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma  11.9 sn

Maksimum Hız:  182 km/s

Frenler (Hava kanallı disk/disk)

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 4.2 lt

Şehir Dışı:  3.8 lt

Karma: 3.9 lt                         

Boyutlar (u/g/y):  4449/1836/1613 mm

Bagaj Hacmi:      472 lt

Boş Ağırlık: 1421

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa