Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: RENAULT CAPTUR 1.5 dCi EDC

15.01.2018 00:00
TEST: RENAULT CAPTUR 1.5 dCi EDC

Mehmet Emin AVCI

Pratikliği, donanımı ve tüketimi ile tam bir şehir otomobili

Son yıllarda SUV segmentinde yaşanan hareketlilik ve satış rakamları, markaların küçük SUV’larına da yansımaya devam ediyor. Küçük sınıf crossover olarak da tanımlayabileceğimiz bu segmentte rekabet hızla artıyor. Biz de bu hafta test köşemize bu modellerden birini konuk ettik: Renault’un bu sınıftaki başarılı temsilcisi Captur… Makyajlanarak daha güncel bir görünüme kavuşan Captur’un, 1.5 litre dCi EDC Icon donanımlı versiyonunu test ettik. Captur, Türkiye’de 1.2 lt benzinli ve 1.5 litre dizel motor seçenekleri ile;  Touch, Icon ve Outdoor olmak üzere üç farklı donanım paketiyle satılıyor.

Tasarım

Makyajla birlikte Captur, hem tasarım hem de iç mekan dizaynında yapılan dokunuşlarla daha modern, yenilikçi ve biraz da sportif bir görünüme kavuştu. Tasarımın detaylarına baktığımızda; ön panjurun değiştiğini ve farların da panjuru tamamlayacak şekilde elden geçirildiğini görüyoruz. Captur’da artık daha fazla aydınlatma sağlayan Pure Vision adı verilen Full LED farlar yer alıyor. Yine elden geçirilen ön tamponun köşelerine de, marka kimliğini yansıtan C şeklindeki yeni LED gündüz farları yerleştirildi. Tasarım bütünlüğünü sağlamak amacıyla stoplarda da bu form kullanılmış. Tampon altları da makyaj sonrasında değişime uğrayan kısımlar oldu. Yeni Captur'un en temel özelliklerinden biri olan iki tonlu kişiselleştirme özelliği yenilenen versiyonda da bulunuyor. Captur sahipleri, 30'u aşkın kombinasyon sayesinde kişisel zevkini otomobilinin tasarımına da yansıtabiliyor. Yandan bakıldığında ise, özel üretim şık jantlar dikkat çekiyor. Arka kısmında ise yatay çizgiler görsel olarak otomobili geniş tutuyor ve sportif detaylarla eskiye göre daha hareketli bir tasarım tercihi, yenilenen modern dış tasarımı ile dikkat çekiyor. 4122 mm uzunluk, 1778 mm genişlik ve 1566 mm yükseklik değerlerine sahip Captur’un bagaj hacmi ise 455 litre.

İç mekan

Yenilenen Captur'un iç mekanında yapılan değişiklikler dış tasarımdan daha fazla. Kapı panelleri, direksiyon simidi, vites topuzu ve konsola entegre edilen ekran yenilenirken, iç mekandaki plastik kalitesi de fark edilir şekilde iyileştirildi. Sürücüyü merkeze alan gösterge paneli ve diğer tüm unsurların yerleşim düzeni sürüş zevkini artırıyor. Captur, R&Go, Media Nav Evolution ve R-LINK Evolution olmak üzere üç multimedya sistemi ile üst düzey bir araç içi teknolojik deneyim sunuyor. Sistemler bluetooth, navigasyon, sürüş destek sistemlerinin yönetimi gibi sürüşü kolaylaştıran ve güvenli hale getiren teknolojilere sahip. Kabin izolasyonu da ciddi anlamda iyileştirilen Captur, artık daha tok ve sessiz bir otomobil haline gelmiş. Captur'deki arka park sensörü ve geri görüş kamerası gibi yeni kapsamlı sürüş yardımcıları (ADAS) yolculukları daha güvenli ve konforlu hale getiriyor. Kumandalar da elden geçirilirken yeni LED tavan aydınlatmasında ayrı okuma ışıkları yer alıyor. Çekmece şeklindeki yolcu eşya gözü türünün en genişlerinden biri.  

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 1461 cc’lik yeni nesil 1.5 dCi dizel motor 4000 d/d’de 90 Hp güç ve 1750 d/d’ten itibaren de 220 Nm tork değeri sunuyor. Sürüş keyfini olumlu yönde etkileyen EDC (çift kavramalı) şanzımana sahip Captur,  diğer otomatik vites kutularına oranla daha düşük yakıt tüketimi  ve CO2 salımı sergiliyor. Captur, yenilenen turbo sayesinde artık alt devirlerde de canlı bir karakter sergilemeyi başarıyor. Fabrika verilerine göre, 0-100 km/s hızlanmasını 13.5 saniyede gerçekleştiren Captur, 170 km/s’lik maksimum hıza sahip. 100 km’de ortalama 3.6 litre yakıt tüketim değerine sahip Captur ile testimizde İstanbul trafiğinde 5.2 litre, otoyol sürüşlerinde ise 4.1 litre gibi oldukça iddialı değerler elde ettik. Sessiz çalışma karakteri de dizel motora ayrı bir özellik kazandırıyor. Sertliği çok iyi ayarlanmış süspansiyonları yol tutuşuna pozitif yönde etki ederken, konfordan hiç ödün vermiyor. Oldukça sessiz çalışan süspansiyon sistemi yol bozukluklarını minimum seviyede içeriye alıyor ve neredeyse hiç ses yapmıyor. Yolculuğu kolaylaştıran donanımları, konforlu sürüşü, cam tavanı, otomatik şanzıman rahatlığı ve en önemlisi yakıt cimriliği ile dikkat çeken Captur, Türkiye’ye uygun otomobiller arasında yer alıyor.

Teknik Özellik

Motor: 1.5 dCi 

Motor Hacmi:  1461 cc

Silindir Adedi:  4            

Maksimum Güç: 90 hp 4000 d/d 

Maksimum Tork:  220 Nm 1750 d/d            

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma  13.5 sn

Maksimum Hız:  170 km/s

Frenler (Hava kanallı disk/kampana)

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 4.6 lt

Şehir Dışı: 3.6 lt

Karma: 3.9 lt

Boyutlar (u/g/y):  4122/1778/1556 mm

Bagaj Hacmi: 45 lt

Boş Ağırlık: 1204

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Kültür & Sanat

Eşikte Üç Kadın raflardaki yerini aldı!

Gündem

Dünya Flamingo Günü kutlanıyor

Maliye & Muhasebe

TÜRMOB Başkanı Kartaloğlu: Taleplerimize acilen yanıt bekliyoruz