TEST: PEUGEOT 3008 BLUEHDI EAT6
Mehmet Emin AVCI
Değişmeyen tek şey adı
Peugeot’nun yeni marka stratejisinde önemli bir yer tutan SUV modellerinden 3008, 1.6 BlueHDi EAT6 GT-Line versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. SUV modellerine ilginin her geçen gün artması otomotiv üreticileri bu trende ilgisiz kalamadı. Fransız üretici Peugeot da, yeni model geliştirme stratejisini SUV üzerine kurguladı. PSA Grubu’nun EMP2 platformunda geliştirilen ve tepeden tırnağa yenilenen 3008, yepyeni bir tasarıma, daha Premium bir iç mekana ve modern bir kokpite kavuştu.
Tasarım
Yeni Peugeot 3008, şişkin ve yuvarlak hatlara sahip ilk nesil 3008’den tamamen farklı, sportif ve modern bir SUV görünüme kavuşmuş. Aracın ön tasarımına baktığımızda, full LED farları, dik konumlandırılmış yeni ön ızgara, büyük marka logosu, LED gündüz farları, yükseğe konumlandırılmış motor kaputu ve köşelere yerleştirilmiş sis farları dikkat çekiyor. Yandan baktığımızda, yüksek omuz çizgisi, ön farlar ile A sütunu arasında uzanan krom çizgi, sinyalli dış dikiz aynaları, krom tavan barı ve C sütunu ile stop far grubu arasında bulunan parlak siyah kaplama aracın heybetli görünümünü vurguluyor. Bu siyah kaplama, aracın arka tasarımında da kullanılmış ve böylece aracın genel tasarımında bütünlük elde edilmiş. Arka camı olduğundan büyük bir görünüm veren alanın tam ortasında yine markanın büyük logosu yer alıyor. Arka camın üst kısmında spoyler ve aslan pençesi görünümlü LED stop lambaları aracın arkadan bakıldığında da hem sportif görünmesini sağlamış, hem de arazi kimliğine vurgu yapmış. Bagajı, bagaj kapağındaki buton, anahtardaki buton ya da tamponun altına ayak göstererek üç farklı şekilde açmak mümkün. Bagaj, bagaj kapağındaki butona basarak otomatik olarak kapatılabiliyor. 4447 mm uzunluk, 1841 mm genişlik ve 1624 mm yükseklik değerlerine sahip yen SUV Peugeot 3008’in bagaj hacmi ise 520 litre.
İç Mekan
Peugeot 3008’in dış tasarımı kadar hatta ondan fazla iç mekanı oldukça yenilikçi, teknolojik ve etkileyici. Markanın yeni nesil otomobillerinde kullanmaya başladığı ve i-Cockpit adını verdiği yeni sistem oldukça şık ve eğlenceli. Her yönüyle sürücü odaklı bir kokpite sahip 3008. Direksiyon simidinin arkasında yer alan ve sürücünün 5 farklı mod seçebildiği ve tüm versiyonlarda standart olan 12.3 inç’lik dijital ana gösterge paneli, ön konsolun üstüne yerleştirilen 8 inç’lik kapasitif renkli, dokunmatik ekran, 3D navigasyon sistemi, EAT6 şanzımanın yeni tasarımlı vites kolu, şalter tipi kumanda birimleri, kokpitte size diskotekteymiş gibi hissettiren Focal Hi-Fi ses sistemi, masaj yapan koltuklar, renkleri seçilebilen ambiyans aydınlatması, sevdiğiniz parfümü iç mekana yayan koku sistemi, akıllı cihazlar için kablosuz şarj, panoramik cam tavan ve hemen fark edilen malzeme kalitesi. İç mekandaki özellik ve yenilikler saymakla bitmiyor. Multimedya ekranı üzerinden kumanda edilebilen sistemler, ekranın alt kısmındaki piyano tuşlarını andıran yan yana dizili şalterler yardımıyla da yapmak mümkün. Küçük çaplı, üstü kısmı da düz tasarlanmış direksiyonun üzerindeki çevirmeli düğmeler yardımıyla gösterge panelinde neleri görmek istediğinizi belirlemek de size kalmış. Kişiselleştirmede sınır yok. İç mekanda tüm yolcuların ihtiyacını giderecek şekilde küçük eşya gözü ve bardaklıklar var. İşçilik kalitesi üst düzeyde olan aracın arka koltuk sırasında zemin düz tutularak genişlik anlamında önemli bir avantaj sağlanmış. Baş, omuz ve diz mesafesi konforlu yolculuklar sunacak şekilde tasarlanmış. Ön yolcu koltuğunun öne katlanabilme özelliği de uzun yük taşıma olanağı sunuyor.
Performans ve sürüş izlenimi
Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1.6 litrelik BlueHDi dizel motor, 3500 d/d’de 120 Hp güç ve 1750 d/d’den itibaren 300 Nm tork değeri sunuyor. EAT6 tam otomatik şanzıman ile oldukça uyumlu çalışan ünite, 0-100 km/s hıza 11.6 saniyede ulaşırken, 185 km/s maksimum hız değeri sunuyor. Alt devirlerden itibaren torkun da katkısıyla, ihtiyaç duyulduğunda güç konusunda sorun yaşatmıyor. Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.2 litre yakıt tüketen araçta bu oran performanslı kullanımda 4.7 litreye kadar çıkabiliyor. İyi bir görüş alanına sahip 3008, en zorlu virajlarda bile spor bir otomobil gibi yola yapışıyor ve yanlara doğru gövde yatmıyor. Peugeot 3008, yeni haliyle yol tutuşunda da önemli yol kat etmiş. İlk neslinde yaşanan yalıtım sorunu yeni 3008’de oldukça makul bir düzeye indirilmiş. Önde McPherson tipi bağımsız, arkada ise yarı bağımsız süspansiyona sahip olan 3008 oldukça konforlu bir seyahat sunuyor. Dört farklı donanım paketi bulunan yeni SUV 3008’in 2017 model yılı fiyatları 105 bin 900 TL’den başlıyor. Test ettiğimiz GT Lİne versiyonunun satış fiyatı ise 166 bin 900 TL.
Teknik Özellik
Motor: 1.6
Motor Hacmi: 1560 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 120 Hp 3500 d/d
Maksimum Tork: 320 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma: 11.6 sn
Maksimum Hız: 185 km/s
Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 4.7 lt/100 km
Şehir Dışı: 3.9 lt/100 km
Karma: 4.2 lt/100 km
Boyutlar (u/g/y): 4447/1841/1624 mm
Bagaj Hacmi: 520 lt
Boş Ağırlık: 1315 kg