Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: PEUGEOT 2008 ALLURE 1.2 EAT6

17.10.2017 00:00
TEST: PEUGEOT 2008 ALLURE 1.2 EAT6

Mehmet Emin AVCI

Sürüş dinamiği ile keyif veriyor

Fransız otomotiv üreticisi Peugeot'nun SUV hamlesinin ilk temsilcisi olan Peugeot 2008, 1.2 lt Puretech 110 Hp EAT6 tam otomatik şanzımanlı versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. SUV karakterini başarılı bir şekilde yansıtan Peugeot 2008, tasarımdaki detaylarla da arazi kimliğini ortaya koyuyor. 

Tasarım 

Peugeot 2008, yeni tasarım dili ve özellikleriyle hem bir SUV hem de arazi aracı karakterini ortaya koymayı başarıyor. Aracın  ön bölümünde farlar dışında ön tampon tamamen değişti. Tampona entegre ızgara daha dik tasarlanarak aracın önden bakıldığında gerçek bir SUV gibi görünmesi sağlandı. Çamurluk korumaları ve kapı çıtaları gibi detaylar da aracı hem daha güçlü hem de daha sağlam gösteriyor. Arkada da karartılmış ve grafikleri daha belirgin hale getirilmiş "Aslan Pençesi" stop lamba grubu, yeni gövde rengi ile güçlü görünüm pekiştirilmiş. 4159 mm uzunluk, 1829 mm genişlik ve 1556 mm yükseklik değerlerine sahip 2008'in bagaj hacmi 350 litre. 

İç  mekan

Peugeot 2008'in iç mekanında sürücünün rahatlığını ve sürüş güvenliğini dikkate alacak bir ergonomi ve tasarım tercih edilmiş. Yeni koltuklarıyla sürücü ve yolcuyu daha sıkı saran otomobilin, ayrıca iç mekanında kullanılan malzeme kalitesi de iyileştirilmiş 2008'in direksiyonu daha önce de olduğu gibi yine küçük çaplı bir simide sahip, ele iyi oturuyor ve yarattığı sportif ambiyansla sürüş keyfini artırıyor. Sürücünün dikkatini dağıtan kalabalık düğme, kumandalar yok, hepsi büyük dokunmatik ekranda toplanmış. Ortada konumlandırılan SMEG ekranı ile modelin pek çok kumandasını buradan ulaşmak mümkün. Sürücünün en çok ihtiyaç duyacağı kumandalar ve bilgiler bu ekran üzerinden kontrol ediliyor. Klima kumandalarını çevreleyen parlak piyano rengi de şık olmuş. Bir diğer özellik de gece sürüşlerinde iç mekana hoş bir ortam yaratan aydınlatmalı tavan. Göstergeler de aynı renk aydınlatma ile donatılmış. Peugeot'ya özgü "Peugeot i-Cocpit" ise, 2008'in sezgisel, keskin, esnek ve güvenli sürüş karakterini ortaya koyuyor. Grip Control adaptif çekiş kontrol sistemi, yeni Peugeot 2008'in farklı zeminlerde sürüş kabiliyetini ve güvenliğini artırıyor. Mirror Link sistemi üzerinde geliştirilen Mirror Screen ve Apple Carplay, geri görüş kamerası, Aktif Şehiriçi Güvenlik Sistemi ve Otomatik Park Sistemi gibi ekipmanlar da sunuluyor. Diz mesafesi hem önde hem de arkada başarılı olan aracın özelikle baş mesafesindeki cömertliği dikkat çekici.  

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızdaki markanın ödüllü 3 silindirli 1.2 litrelik ünite, 5500 d/d'e 110 Hp güç ve 1500 d/d'den itibaren 205 Nm tork değeri sunuyor. Alt devirden itibaren sunduğu gücü, torkun da desteğiyle pekiştiren motorun otomatik şanzımanla uyumu çok iyi.  Bu başarılı kombinasyon sürüş esnasında istendiğinde sportif istendiğinde konfor odaklı sürüşlere olanak tanıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.3 saniyede gerçekleştiren otomobil maksimum 188 km/s hıza sahip. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 4.8 litrelik yakıt tüketim değerine sahip 2008 ile testimizde şehiriçinde 7.4, otoyol kullanımında ise 6.2 lt/100 km gibi değerler elde ettik. Özellikle otoyolda sakin kullanımlarda bu değeri daha da azaltmak mümkün. Orta konsolda çevirmeli kumanda ile kontrol edilen 5 sürüş modu bulunan Grip Control özelliği, ESP müdahalesi ile farklı zeminlerde de ilerleyebiliyor. Kumdan toprak yola, sudan çamurlu zemine kadar farklı zeminlerde ilerleyebilen 2008'de standart olarak sunulan 4 mevsim lastiklerinin katkısıyla araç farklı zeminlerde bile olsa yola çok iyi tutunuyor. Görüş açıları başarılı ve otomobilin kontrolü çok kolay. 

Teknik Özellik

Motor : 1.2 lt   

Motor Hacmi  : 1199 cc              

Silindir Adedi  : 3          

Maksimum Güç  : 110 Hp 5500 d/d           

Maksimum Tork : 205 Nm 1500 d/d          

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma : 10.3 sn

Maksimum Hız : 188 km/s                 

Frenler (ön/arka):   Hava kanallı disk/ Disk

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi : 5.9 lt

Şehir Dışı : 4.1 lt

Karma : 4.8 lt

Boyutlar (u/g/y):  4159/1829/1556 mm

Bagaj Hacmi : 350 lt

Boş Ağırlık : 1690 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı

Ekonomi

İnternet medyasında gelirler ve istihdam olanakları arttı

Gündem

ÖSYM'nin dünyadan izole sınav merkezi kapılarını ilk kez açtı