Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: OPEL MOKKA X 1.4 AT FWD

30.01.2017 00:00
TEST: OPEL MOKKA X 1.4 AT  FWD

Mehmet Emin AVCI

Mokka ‘X’tra bir albeniye kavuşmuş

Test köşemizin bu haftaki konuğu, Opel’in 2012 yılında yollara çıkan küçük SUV modeli Mokka’nın makyajlanarak, markanın yeni model stratejisinin başlangıcı olacak “X” uzantısına kavuşan Mokka X, 1.4 lt 140 HP AT FWD versiyonu ile konuk oldu. 2012 yılından bu yana 11 binin üzerinde satış rakamına ulaşan Mokka, “X”le satışlarını artırmayı hedefliyor. Design, Enjoy ve Cosmo donanım seviyeleriyle bildiğimiz Mokka, “X” versiyonu ile üst donanım seviyesini de Excellence olarak değiştirdi. Mokka X, Türkiye’de 1.6 lt 115 Hp, 1.4 lt turbo 140 Hp, 1.4 lt turbo 152 Hp benzinli ve 1.4 turbo 136 Hp dizel motor seçenekleriyle satılıyor.

Tasarım

Opel, “X” ile şekillendirdiği yeni tasarım ve marka stratejisi kapsamında, SUV ve Crossover gövde tipi arasındaki bir geçişi simgeliyor.  Yeni Mokka X’in ön görünümü markanın gelecek tasarım stratejisine ait önemli detaylar veriyor;  kanat şekilli ön ızgara, çift kanat şekilli LED gündüz farları gibi.  Tampon tasarımındaki değişiklik, motor kaputunun katlı şekli ve şişkin çamurluklarla uyumu aracın ön yüzüne fark edilir bir değişim kazandırmış. Farlar Mokka’ya göre daha köşeli hale gelmiş, daha sportif görünüyor.  Halojen farlara göre yüzde 30 daha fazla aydınlık sağlayan yeni adaptif LED farlar 8 farklı aydınlatma moduna sahip.  4275 mm uzunluk, 1781 mm genişlik ve 1658 mm yükseklik değerlerine sahip aracın bagaj hacmi ise 356 litre. Koltuklar yatırıldığında bu alan 1372 litreye kadar çıkabiliyor.

İç Mekan

Opel Mokka X’in iç mekanına geçtiğimizde öncelikle ergonomi odaklı bir tasarım tercih edildiğini görüyoruz. Mokka X’in iç mekanında da önemli yeniliklere gitmiş, markanın Astra modelinden  tanıdık yatay gösterge paneli ve modern bir ön panel tasarımı kullanılsa da. Orta konsolun en üst kısmındaki dokunmatik renkli ekran  son dönemde tüm markalarda olduğu gibi Mokka X’te de karşımıza çıkıyor. Bu ekran sayesinde ön konsoldaki düğme kalabalığı sona erdirilmiş. Opel Mokka X’de yeni nesil iki IntelliLink bilgi-eğlence sistemi bulunuyor.  Araç içinde irili-ufaklı, tüm yolcuların ihtiyacını karşılayacak sayıda eşya gözleri bulunuyor. Koltukların diz ve bel desteği gibi kolay ayarlanan yapıları başarılı.  Ön ve arka tarafta sunulan genişlik konusunda hiç sıkıntı yaşamadığımız Mokka X’in görüş açılarında da önemli bir sorun yok. Opel‘in güvenlik sistemi Opel Eye Mokka X’te de yerini almış.  Sistem, trafik işaret takibi, şerit takip uyarısı, takip mesafesi göstergesi ve LED yansımalı uyarı göstergesi-RLAD ile ön çarpışma uyarı sistemlerini destekleyerek güvenli sürüşe katkıda bulunuyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1.4 litrelik turbo benzinli motor  5600 d/d’de 140 Hp güç ve 2200 d/d’den itibaren 245 Nm tork değeri sunuyor.  6 ileri kademeli otomatik şanzımanın geçişleri yumuşak ve sarsıntısız. Otomatik şanzımanın manuel kullanıma geçmek için vites kolu üzerindeki butona basma zorunluluğu, kullanım keyfini azaltıyor. İyi bir görüş alanına sahip Mokka X ile manevralar oldukça kolay. İyi bir ses yalıtımına sahip Opel Mokka X’in yol tutuşu güvenli, direksiyon tepki hızı başarılı. Fiyatı ise 109 bin 800 TL.

Teknik Özellik 

Motor: 1.4      

Motor Hacmi:1364 cc               

Silindir Adedi: 4          

Maksimum Güç: 140 Hp  4900-6000 d/d               

Maksimum Tork: 200 Nm 1850-4900 d/d              

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma: 10.7 sn

Maksimum Hız: 191 km/s

Frenler (Ön/arka):  Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 8.4 lt

Şehir Dışı: 5.4 lt

Karma   : 6.5 lt

Boyutlar (u/g/y) :  4275/1780/1658 mm

Bagaj Hacmi: 356 lt

Yakıt Depo Kapasitesi: 52 lt

Boş Ağırlık: 1462 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa