Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: OPEL INSIGNIA GRAND SPORT

07.08.2017 00:00
TEST: OPEL INSIGNIA GRAND SPORT

Mehmet Emin AVCI

Dinamik sürüş karakteri ve konforuyla daha iddialı

Test köşemizin bu haftaki konuğu Alman otomotiv üreticisi Opel'in amiral gemisi Insignia oldu. 2009 yılında Vectra modelinin yerine sıfırdan geliştirilen Insignia’yı, Grand Sport adı verilen yeni karoseri, 1.5 litre turbo benzinli, 165 Hp güce sahip motoruyla test ettik. Markanın yeniden doğuşunda ve daha iddialı hale gelmesinde önemli rol oynayan Insignia, baştan aşağı yenilendi. Türk otomobil severler tarafından da beğenilen ve tercih edilen Opel Insignia, yeni tasarımı, premium kalitesi ve sürüş özellikleriyle sınıfının en iddialı modellerinden biri haline geldi.

Tasarım

Insignia’nın tasarımındaki değişimi ve gelişimi sadece makyaj olarak değerlendirmek, hem markaya hem de bu iddialı otomobile haksızlık olur. Insignia, baştan aşağı yenilendi. Dokunulmadık, yenilenmedik yeri kalmadı, yepyeni bir otomobil tasarlandı demek abartı olmaz. Önceki neslinde bir çok insanın beğenisini kazanan tasarım artık çok daha keskin ve çok daha zarif, estetik bir hale geldi. lk neslinden itibaren hep dinamik bir tasarımla karşımıza çıkmayı başaran Insignia, bu özelliğini yeni Insignia’da da başarıyla devam ettiriyor. Önden arkaya bakıldığında oldukça iri bir otomobil olduğu belli olan Insignia, büyük farları, büyük ızgarası ve geniş çamurlukları ile dikkat çekiyor. Aracın arka tasarımında ise farlarla uyumlu büyük stoplar göze çarpıyor. Eski neslinde sedan bir otomobil olan Insignia, artık liftback gövde tipiyle üretiliyor. Yeni nesilde sedan model olmayacak, liftback ve station wagon gövde seçenekleri tüketicilere sunulacak. Toplamda 175 kg gibi önemli bir yükten kurtarılan Opel Insignia, uzunluk ve genişlik olarak büyürken, tek kaybını yüksekliğinden verdi. 4.897 mm uzunluk, 1941 mm genişlik ve 1455 mm yükseklik değerlerine sahip Opel Insignia Grand Sport’un bagaj hacmi ise, 490 litre.

İç Mekan

Opel Insignia iç mekan olarak da büyük bir değişim yaşadı. Grand Sport’la birlikte Astra’dan tanıdık gelen çizgilere sahip yeni konsola geçiş yapan otomobil, tam orta kısma yerleştirilen bilgi-eğlence sistemi ekranıyla ve yüksek donanımlarda sunulan sürücü gösterge paneliyle çok daha teknolojik ve sade bir görünüme kavuştu. Aracın orta konsolunda ana hatlar korunurken düğme ve şalter sayısı azalmış. Ortada konumlandırılan dokunmatik ekrandan araçla ilgili pek çok bilgiye ulaşmak mümkün. Ekranın dokunmatik hassasiyeti başarılı Kullanılan malzeme kalitesinde artış görülürken işçilik de bazı noktalar dışında gelişim göstermiş. Opsiyonel olarak alınabilen masaj fonksiyonlu ön koltuklarla özellikle trafikte büyük konfor sunan Insignia'nın iç mekanı ilk nesline göre büyük gelişim göstermiş. İlk neslinde büyük boyutlarına rağmen sunduğu iç hacim nedeniyle eleştirilen Insignia, artık hem önde hem de arkadaki yolcular için ferah ve geniş bir ortam sunuyor. Daha büyük ve donanımlı bilgi-eğlence sistemi ekranı, masaj fonksiyonlu AGR koltuklar ve IntelliLux LED farlar gibi önemli donanımlar üst donanım paketlerinde sunuluyor.

Motor

Opel Insignia Grand Sport, yenil gövdesiyle birlikte 1.5 litrelik turbo destekli benzinli motoru da kullanmaya başladı. 1490 cc hacimli ünite 5600 d/d’de 165 Hp güç ve200-4500 d/d’de 250 Nm tork değeri sunuyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 9.4 saniyede gerçekleştirirken, 218 km/s maksimum hıza sahip. Alt devirlerde hızlanma isteği konusunda biraz ağırkanlı olan motor, turbonun devreye girmesiyle ihtiyaç duyulan gücü sorunsuz sunuyor. Vites geçişlerinde motorla şanzımanın uyumunun yüksek olması sayesinde kullanım esnasında sürücüye sağlanan konfor da artıyor. Insignia, yeni haliyle daha dinamik bir sürüş karakterine kavuştu. Yeni bir gövdeye ve altyapıya kavuşan Insignia bu sayede öncüsünden daha atak bir otomobil halini almış. Aracın ağırlık merkezinin de değişmesi sürüş esnasında hemen fark ediliyor. Direkt direksiyon sistemiyle donatılan Insignia artık sürücüden gelen istekleri hemen yola aktarabiliyor. Farklı sürüş modlarıyla donatılan otomobil bu sayede kullanıcısına farklı kimlikler de sunabiliyor. Aracın daha dinamik şasisi sayesinde kullanım özellikleri sınıfının en sportiflerinden birisi haline gelmiş. Özellikle virajlardaki performans artışını ilk anda hissediyorsunuz. 

Teknik Özellik

Motor: 1.5 lt Turbo Ecotec          

Motor Hacmi: 1490 cc                 

Silindir Adedi:  4              

Maksimum Güç: 165 Hp 5600 d/d               

Maksimum Tork:  250 Nm 2000-4500 d/d                 

Performans                         

0-100 km/s Hızlanma     9.4 sn

Maksimum Hız: 218 km/s

Frenler (ön/arka): Hava Soğutmalı Disk/disk

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi:  7.5 lt

Şehir Dışı:  5.3 lt

Karma: 6.1 lt

Boyutlar (u/g/y): 4897/1941/1455 mm                  

Bagaj Hacmi: 490

Boş Ağırlık: 1397 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Ekonomi

Türkiye'nin savunma sanayisi ihracatındaki artış sürecek

Otomotiv

TOGG, üçüncü modeli T8X'in çalışmalarına başladı