Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: OPEL ASTRA SEDAN 1.6 CDTi

27.03.2017 00:00
TEST: OPEL ASTRA SEDAN 1.6 CDTi

Mehmet Emin AVCI

Dizel otomatik seçeneği ile gücüne güç kattı

Sedan otomobil, Türkiye’de en çok satılan karoser tipi olmaya devam ediyor. Opel’in C sınıfındaki sedan temsilcisi Astra, 1.6 litrelik dizel motor ve otomatik şanzımanlı versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Geç de olsa 1.6 litrelik dizel üniteye kavuşan Opel Astra Sedan daha en baştan kendini farklı bir yere konumlandırabilecek bir araç. Opel Astra Sedan sahip olduğu dinamiklerle ön plana çıkmayı başarıyor. Ülkemiz için en önemli kriterlerin tamamına karşılık veren bir yapıda.

Tasarım

Astra, tasarım olarak şık bir görünüme sahip. Başarılı tasarım detaylarıyla ağabeyi Insignia’yı andıran Astra’nın ön bölümünde; farklı tasarım farlar, geniş ağız dikkat çekiyor. Ön ızgara tamamıyla, alt ızgara ise çerçevesinde yer alan krom detaylar ile şık kılınmış. Modelde genel olarak oval hatlar kullanılmış. Ama sportiflik de unutulmamış . Yan bölümde de oval hatlar etkisini sürdürürken, alaşımlı jantlar otomobilin sportif yönüne vurgu yapıyor.  Tavan çizgisi arkaya doğru alçalırken omuz çizgisi de bu bölüme doğru yükseliş göstermiş. Arka bölümde yanlara doğru uzatılmış stoplar göze çarpıyor. Bagaj kapağının nerdeyse dik bir açıyla tampona kadar uzanması bagajın yüklenmesini kolaylaştırıyor. Opel Astra Sedan, 4658 mm uzunluk, 1814 mm genişlik ve 1501 mm yükseklik değerlerine sahip Opel Astra Sedan’ın bagaj hacmi ise 420 litre.

İç mekan

Opel Astra’nın  iç mekanına geçtiğimizde geniş ve ferah bir ortam karşılıyor bizi. İç mekanda kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi gayet iyi. Üst bölümlerde yumuşak olan malzeme, aşağılara doğru inildikçe sertleşiyor.  Orta konsolda yer alan müzik sistemine direksiyon üzerindeki düğmelerden de kumanda etmek mümkün. Müzik sisteminin hemen altında klima kumandaları yer alıyor. Müzik sisteminin performansı sorunsuz. El freninin elektronik bir düğme ile kumanda edilmesi, vites arkasında da eşya gözleri için yer açılmış oldu. Vites önünde de küçük de olsa bir eşya gözü bulunuyor.  Önde ve arkada sunulan diz mesafesi yeterli seviyede. 

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik dizel motor 3500 d/d’de 136 Hp güç ve 2000 d/d’de 320 Nm tork değeri sunuyor.  6 ileri oranlı otomatik şanzımanla birlikteliğin sonucunda 200 km/s maksimum hıza ulaşan Astra, 0-100 km/s hızlanmasını da 11.6 saniyede tamamlıyor.  Alt devirlerde çok az bir cansızlık yaşansa da 2000’devirden itibaren gereken gücü hızlı şekilde sunuyor. Bunda otomatik şanzımanın da biraz etkisi var. Sessiz çalışan motor karma kullanımda fabrika verilerine göre 5.1 litre tüketim ortalamasına sahip. Testimizde 6.2 lt/100 km’lik tüketim değeri elde ettik. Opel Astra Sedan’da orta sertlikte bir süspansiyon kullanılmış. Süspansiyonun sunduğu konfor ve sertlik çok iyi ayarlanmış. Çok kısa ve sert darbeler dışında darbe emiş başarılı. Bu süspansiyon yol tutuşun iyi olmasını garanti ediyor. Direksiyonun geri bildirim düzeyi iyi.  Araç virajlarda stabil bir görüntü çiziyor. Türkiye’deki otomobil kullanıcılarının aradığı araçlardan biri olan Opel Astra Sedan, dizel otomatik olmasının getirdiği artıyı başarılı tüketim sonucuyla desteklerken performans konusunda da yeterli olanı veriyor.  

Teknik Özellikler

Motor: 1.6 CDTi              

Motor Hacmi:1598 cc

Silindir Adedi: 4            

Maksimum Güç: 136 Hp 3500 - 4000 d/d 

Maksimum Tork:320 Nm 2000 d/d            

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma   11.6 sn

Maksimum Hız: 200 km/s

Frenler: (ön/arka) Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 6.4 lt

Şehir Dışı: 4.3 lt

Karma: 5.1 lt

Boyutlar (u/g/y): 4658 /1814 /1501 mm

Bagaj Hacmi: 420 

Boş Ağırlık: 1475 kg