Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: OPEL ASTRA HB 1.6 LT CDTi

15.05.2017 00:00
TEST: OPEL ASTRA HB 1.6 LT CDTi

Mehmet Emin AVCI

Sportif tasarımı ve performansı ile rekabet gücünü artırdı

Opel’in 11.nesil kompakt modeli Astra hatcback gövde tipi, 1.6 litre dizel otomatik 136 Hp’lik versiyonu ile test köşemize konuk oldu. Etkileyici, keskin çizgilere sahip sportif dış tasarımı, yenilenen iç tasarımı, üst segment modellerin teknolojileri ve yardım sistemleri ile dikkatleri çeken Astra,  geçtiğimiz yıl dünyada “Yılın Otomobili” ödülünü aldıktan sonra Türkiye’de de OGD’nin düzenlediği “Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışmasında 22 aday arasından son 7 arasına girmeyi başarmış bir model. Yeni platform üzerinde geliştirilen otomobil eski neslinden versiyona göre yaklaşık 120-200 kg daha hafif ve son teknoloji motor seçenekleri sunuyor. 

Tasarım

Yeni Opel Astra’da, genel anlamda beğenilen tasarıma yapılan küçük ama etkili dokunuşlarla daha dinamik ve modern bir görünüm elde edilmiş. Bunun en belirgin olanı da işlevsel yeni farlar. Yeni Opel Astra’ya önden bakınca far kısmı arkaya doğru uzanan LED aydınlatmalı farlar ve kromajlı ön panjur, yenilenerek daha belirgin hale getirilen geniş radyatör ızgarası, tamponun alt kısmında yer alan inceltilmiş sis lambaları, kaputtaki akıcı çizgiler, uzatılmış tavan arka spoylerle birleşerek otomobile coupe havası vermiş.  Aracı yandan incelediğimizde coupe hissini devam ettiren zarif yan camlar dikkat çekiyor. Ön kapıların ortasından başlayıp arka kapıda belirginleşen ve arka çamurluklarda son bulan gövde hatları otomobili daha dinamik ve sportmen gösteriyor. Arkada ise farlarla uyumlu tasarlanmış LED'li stoplar kullanılırken ön ve arka tasarımda yakalanan uyum göze hoş geliyor.  Önden arkaya doğru uzanan omuz çizgisi ve kapı altlarındaki çıkıntılar da güçlü görünüme destek oluyor. 4370 mm uzunluk, 1809 mm genişlik ve 1485 mm yükseklik değerlerine sahip Astra’nın bagaj hacmi ise 360 litre.

İç Mekan

Astra’nın iç mekanındaki tasarım yenilikleri dışarıda olduğundan çok daha belirgin. Artık daha sade ama kalite algısı çok daha yüksek ve çok daha modern çizgiler var iç mekanda.  Daha önceki nesillerde bulunan düğme karmaşası yerini dokunmatik ekrana bırakmış.  Bu da ergonomik olarak sürücü odaklı bir kabin oluşmasını sağlamış.  Orta konsolun merkezinde yer alan dokunmatik multimedya ekranı araç ile ilgili kontrolleri yapmaya olanak tanıyor. Bir önceki nesline göre daha fazla yaşam alanı sunan iç mekanda yeniden tasarlanan koltuklar ve koltuk yerleşimi sayesinde sunulan diz mesafesi de artırılmış.  Opel Astra'nın iç mekanında kullanılan malzemelerin kalitesi bir hayli yükseltilirken, işçilik de ciddi anlamda iyileştirilmiş. Sürücü odaklı hazırlanan iç mekanda koltuk ve direksiyon ısıtma sisteminin olması konfor seviyesinin artmasını sağlıyor.

 Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1.6 litrelik markanın yeni nesil dizel motoru, Euro 6 emisyon standardına uyumu ile en temiz dizel olarak nitelendiriliyor. Motor, optimize edilmiş parça tasarımıyla gürültü ve titreşim üretiminde sınıfının en iyisi.  6 ileri otomatik şanzımanla uyumlu çalışan motor, 3500-4000 d/d’de 136 Hp güç ve 2000 d/d’de 320 Nm tork değeri sunuyor.  Araçta  tam otomatik gerçek bir vites kutusu görev yapıyor.  Tork konvertörlü gerçek bir otomatik vites kutusu olması sayesinde hem tepkileri oldukça hızlı ve sarsıntısız olan şanzıman ayrıca oldukça dayanıklı bir ünite.  Fabrika verilerine göre 0-100 km hızlanmasını 9.9 saniyede gerçekleştiren Astra’nın azami sürati 200 km/s. Yine fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.5 litre yakıt tüketen test aracımızla 6 litrelik bir ortalama değer elde ettik.  Sertliği çok iyi ayarlanmış süspansiyonları hem yol tutuşuna pozitif yönde etkilerken hem de konfordan hiç ödün vermiyor. Oldukça sessiz çalışan süspansiyon sistemi yol bozukluklarını minimum seviyede içeriye alıyor ve neredeyse hiç ses yapmıyor. Opel Astra tasarımındaki sportifliği yol tutuşuna yansıtabilen bir otomobil. Aracın öncüsüne kıyasla 200 kg'ye varan kilo kaybı sayesinde dinamizmi artmış. Bu direksiyon hassasiyetine de yansımış.  Virajlarda sürücüden gelen komutları hemen yola aktaran Astra, çok zorlanmadıkça izinden de sapmıyor. Astra, sınıfında en iyi yol tutan modellerle rekabet edebilecek duruma gelmiş.  

Teknik Özellik

Motor: 1.6         

Motor Hacmi: 1598 cc

Silindir Adedi: 4            

Maksimum Güç: 132 Hp 6400 d/d              

Maksimum Tork: 160 Nm 4400 d/d            

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma     9.7 sn

Maksimum Hız:  200 km/s

Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk/disk

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 5.7 lt

Şehir Dışı:  3.8 lt

Karma: 4.5 lt

Boyutlar (u/g/y):  4370/1809/1455 mm

Bagaj Hacmi: 360 lt

Boş Ağırlık: 1289 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Ekonomi

Akbank 2023 sürdürülebilirlik faaliyetlerini açıkladı

Gündem

Verem, bağışıklığı zayıf kişilerde ciddi risklere yol açabilir

Gündem

SGK, emeklilere promosyon ödemesi için 19 banka ile protokol imzalandığını bildirdi

Ekonomi

İran ile ticaret hacminde 30 milyar dolar hedefi