Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: OPEL ASTRA 1.6 CDTi

27.06.2016 00:00
TEST: OPEL ASTRA 1.6 CDTi

Mehmet Emin AVCI

Dizel-otomatik uyumu, başarılı yol tutuşu ve konfor

Test köşemizin bu haftaki konuğu Opel'in 11.Nesil kompakt modeli Astra'nın 1.6 litre dizel ve otomatik versiyonu oldu. Etkileyici, keskin çizgilere sahip sportif dış tasarımı, yenilenen iç tasarımı, üst segment modellerin teknolojileri ve yardım sistemleri ile donatılan Astra, kompakt sınıf geleneğinin en güçlü temsilcisi küçük hacimden yüksek güç üretebilen, verimliliği, performansı ve doğa dostu özelliklere sahip motorları ile dikkat çekiyor. 2016'da her yıl Cenevre Otomobil Fuarı öncesi düzenlenen "Car of the Year" ödülünü kazanan Astra, Türkiye'de de Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından ilki düzenlenen "Türkiye'de Yılın Otomobili" 2016 yarışmasında 22 aday otomobil arasından ilk 7?ye kalma başarısını gösterdi.

Tasarım

Opel Astra'nın tasarımını incelediğimizde, ön bölümde far kısmı, arkaya doğru uzanan LED aydınlatmalı farlar ve kromajla süslenmiş ön panjur ve yenilenen geniş ızgara dikkat çekiyor. Sis farları tamponun altına konumlandırılmış. LED Martix farlar ve LED gündüz aydınlatmaları önemli bir farklılık olmuş. Yan profilden araca baktığımızda ise coupe bir aracı andıran bir görünüm söz konusu. Zarif yan camlar, ön kapıların ortasından başlayıp arka kapıda belirginleşen ve arka çamurluklarda son bulan Astra'nın kasası araca sportif bir görünüm kazandırmış. Tasarımdaki en büyük farklılaşma arka kısımda gerçekleşmiş. Yeni stoplar şık görünürken, bagaj kapağının düz yapısı da dikkat çekiyor. Geleneksel farlara kıyasla daha güçlü bir aydınlatma sağlayan, uzun ömürlü, uzun farda diğer sürücüleri rahatsız etmeyen sürüş sunan IntelliLux Led-Matrix far teknolojisi ilk kez kompakt sınıfta yeni Astra'da sunuldu. Geleceğin akıllı aydınlatma sistemi olarak lanse edilen IntelliLux LED 8 solda ve 8 sağda olmak üzere toplam 16 LED bölmesinden oluşuyor. Aydınlatma uzunluğunu ve ışık dağılımını otomatik ve sürekli olarak her trafik koşuluna göre ayarlıyor. Bu da geceleri daha güvenli yolculuklar yapılmasına olanak sağlıyor. 4370 mm uzunluk, 1809 mm genişlik ve 1485 mm yükseklik ölçülerine sahip Opel Astra'nın bagaj hacmi ise 360 litre. 

İç Mekan

Opel Astra'nın iç mekanı markanın yeni tasarım anlayışına göre dizayn edilmiş. Malzeme kalitesi iyileştirilmiş. İç mekanda daha fazla yumuşak dokulu malzemeler tercih edilmiş. Astra'da ele daha iyi oturan, üzerindeki butonlarla birçok özelliği kumanda edebileceğiniz yeni bir direksiyon simidi kullanılmış. Gösterge tablosunda devir ve hız göstergeleri dairesel formunu korumuş, sadece yakıt ve hararet göstergesinin yapısı değişmiş. Tam ortaya ise 4.2 inçlik renkli bir sürücü bilgi ekranı gelmiş. Orta konsolun en üstünde dokunmatik Intellilink Navi900 ekranı ter alıyor. 8 inçlik bu ekranın kullanımı pratik ve dokunma hassasiyeti başarılı. Bu kısmın altında ise havalandırma kumandaları bulunuyor. Isı ayarlama kumandalarının merkezinde ayarlanan ısı dijital olarak görülebiliyor. Astra'da kolçak önündeki bardaklık ve direksiyonun solunda yer alan kapaklı göz ile küçük eşya gözü beklentilerini karşılıyor. CD değiştirici ise torpido gözünde yer alıyor. Astra'da özellikle arkada oturan yolcular için bir sedan kadar başarılı bir diz mesafesi söz konusu. Tavan kısmında da yapılan küçük bir kaplama ayarı ile baş mesafesi sorunu da giderilmiş. Sürüş pozisyonunu, pratik koltuk ayarları sayesinde kolaylıkla bulabiliyorsunuz.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan yeni 1.6 litrelik turbo destekli motor 3500 d/d'de 136 hp güç, 2000 d/d'den itibaren de 320 Nm tork üretiyor. Motorun gücü 6 kademeli klasik bir otomatik şanzıman ile ön tekerleklere iletiliyor. Euro 6 emisyon standardına uyumlu motor, optimize edilmiş parça tasarımıyla gürültü ve titreşim üretiminde sınıfının en iyisi. Opel Astra 1.6 dizel otomatik 0'dan 100 km/s hıza fabrika verilerine göre 9.7 saniyede ulaşıyor, maksimum hız ise 205 km/s. Otomatik şanzımana karşın Opel Astra ekonomik bir karakter çiziyor. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 4.5 litrelik tüketim değerine sahip test aracımızla, performanslı kullanımlarda tüketim 6.5 litrenin üzerine çıkarken, sakin kullanımlarda şehir içinde 5.5 litre ortalama değer elde ettik. ECO sürüş modu ile 100 km'de 4.4 litrelik değerle seyahat etmek de mümkün. Opel Astra'da sertliği çok iyi ayarlanmış süspansiyon sistemi, hem yol tutuşuna hem de konfora olumlu şekilde yansıyor. Oldukça sessiz çalışan süspansiyon sistemi yol bozukluklarını minimum seviyede içeriye alıyor ve neredeyse hiç ses yapmıyor. Astra, yol tutuşu bakımından da oldukça iyi bir düzeye gelmiş. Direksiyon hassasiyeti hem başarılı hem de direksiyonun tepkileri çok net. Virajlarda yoldan çıkmak için özel çaba sarf etmek gerekiyor. Yalıtım konusunda otomobil sınıfının düzeylerinde tatminkar, yol sesi çok düşük rüzgar sesi belirli bir sürate kadar rahatsızlık vermiyor.

Teknik Özellik

Motor: 1.6 CDTi                

Motor Hacmi: 1598 cc                 

Silindir Adedi:  4              

Maksimum Güç: 136 Hp 3500 d/d               

Maksimum Tork: 320 Nm 2000 d/d             

Performans                         

0-100 km/s Hızlanma     9.7 sn

Maksimum Hız: 205 km/s

Frenler (ön/arka) : Hava Soğutmalı Disk

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 5.6 lt

Şehir Dışı: 3.9 lt

Karma: 4.5 lt

Boyutlar (u/g/y): 4370/1809/ 1485 mm

Bagaj Hacmi: 360 lt

Boş Ağırlık: 1289 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Kültür & Sanat

Cumhuriyetin 100. Yılında Değerli Eserler Antolojisi okurlarını bekliyor

Gündem

Filistin destekçileri, San Francisco'daki Golden Gate Köprüsü'nü Gazze için kapattı

Otomotiv

İsviçre'nin Blick gazetesinden Togg'a, "Türk Teslası" övgüsü

Ekonomi

IMF-Dünya Bankası Bahar Toplantıları başladı