Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: NISSAN X-TRAIL

06.03.2017 00:00
TEST: NISSAN X-TRAIL

Mehmet Emin AVCI

Güçlü, konforlu ve tutumlu

SUV pazarının iddialı modellerinden biri olan Nissan X-Trail, test köşemizin bu haftaki konuğu oldu.  Japon otomotiv üreticisinin ilk olarak 2001 yılında yollara çıkardığı X-Trail, 2005’teki makyajın ardından 2007 yılında ikinci nesli ile, 2013 yılında da üçüncü nesli ile satışa sunuldu. Nissan, Qashqai ile yaptığı yeni tasarım dilini yeni Nissan X-Trail’le devam ettirdi. Yenilikçi tasarım ruhuna sadık kalıp yenilenerek elden geçirilen Nissan yeni  X-Trail eski jenerasyonuna göre daha atletik, daha sportif bir görünüme kavuşmuş.

Tasarım

Nissan X-Trail genel anlamda tasarımı ile göz doldurmayı başaran bir otomobil. Nissan X-Trail, tasarım olarak Qashqai'yi andırıyor. İki modelin benzerliği özellikle aracın ön bölümüne fazlasıyla yansımış. X-Trail’in arka tasarımı ise Qashqai’den ayrışıyor.  Nissan'ın tasarımdaki 'X' devrimi bu araçta da kullanılmış.. Beşgen tasarlanan ön farlardaki LED gündüz lambaları bu 'X' tasarım formunun en belirgin göstergesi. Krom kaplı sis arları şıklığı artırırken, kaput üzerindeki çizgiler ve şişkin çamurluklar aracın daha olgun görünmesini sağlamış.  Izgara çok geniş tutulmamış ve tam ortadaki logoyu çevreleyen krom 'V' görseli aracın şıklığını artırmış. Aracın yan kısmında ise, siyah renkli plastik kapı altı korumaları, kromaj kapı kolları, metal tavan rayları ve ince sinyaller eklenen yan aynalar dikkat çekiyor.  Arka bölümde de; büyük spoyler bagaj kapağına doğru uzanan stoplar, alt bölümü siyah plastik korumayla kaplayan tampon ve bu alanda göze çarpan reflektör bulunuyor.  4.640 mm uzunluk, 1.830 mm genişlik ve 1.715 mm yükseklik değerlerine sahip X-Trail’in bagaj hacmi ise 445 litre.

İç Mekan

X-Trail, oldukça tatminkar bir iç mekana sahip, hem konfor hem de ergonomi açısından. Qashqai modeli ile aynı altyapıyı paylaşmasından ötürü aracın iç mekanında da ortak parçalara bolca yer verildiğini görüyoruz.  İç mekanda açık renkler kullanılarak ferahlık hissi artırılmış. Malzeme ve işçilik kalitesi beklentileri fazlasıyla karşılıyor. Üç kollu direksiyon simidi, ortasında renkli bilgi ekranı bulunan gösterge tablosu, köşeli bir tasarıma sahip havalandırma ızgaraları, navigasyonlu dokunmatik ekrana, çift bölgeli, tam otomatik havalandırma sistemi kumandaları Qashqai’den tanıdık.  Ergonomi açısından sorunsuz olan orta konsolda sürücü ihtiyaç duyduğu tüm kumandalara sorunsuz ulaşabilirken otomatik klima, koltuk ısıtma, navigasyona sahip multimedya ekranı gibi donanımlarla da konfor seviyesi yükseltilmiş. X-Trail, 3 sıra koltuğuna ve 7 kişilik oturma alanına sahip. Ön ve arkadaki koltuklar konfor açısından istenilenleri sağlama konusunda sorunsuz olsa da gerektiğinde bagajdaki zeminden açılan ilave 2 koltuk daha çok çocuklara göre tasarlanmış.  Geniş oturma alanı sunan X-Trail’de ikinci koltuk sırasının değişken yapısı önemli bir avantaj. Baş ve omuz mesafeleri yeterli seviyede.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan  1.6 litrelik dizel motor  4000 d/d’de 130 Hp güç ve 1750 d/de  320 Nm tork değeri sunuyor.  Türkiye’de sadece 1.6 litre dizel motorla satışa sunulan X-Trail, 0-100 km/s hızlanmasını 11.4 saniyede gerçekleştiriyor ve maksimum 180 km/s hıza sahip. 7 ileri vitesli CVT şanzımana sahip X-Trail fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 5.1 litre yakıt tüketen X-Trail ile testimizde 6.4 litrelik bir tüketim değerine ulaştık. Yumuşak bir süspansiyon sistemine sahip olan otomobil, 19 inçlik jantlara rağmen sürüş esnasında arka koltukta oturanların konfor seviyesini düşürmüyor. Gaz pedalına çok güzel tepki veren X-Trail, hızlanma konusunda başarılı. Yüksek tork, ara hızlanmalarda seriliği beraberinde getiriyor. Ebatları itibariyle yola oturuyor ve güven hissini verebiliyor.  Araçtaki direksiyon sistemi çok hisli olmasa da karoserin virajlarda nispeten az yatması sayesinde iç mekanda yolculuk ederken araç size güven veriyor.  5 farklı donanım seçeneğine sahip X-Trail’in fiyatı 121 bin 160 ila 154 bin 285 lira arasında değişiyor.

Teknik Özellik

Motor: 1.6      

Motor Hacmi :1598 cc               

Silindir Adedi : 4          

Maksimum Güç : 130 Hp  4000 d/d          

Maksimum Tork : 320 Nm 1750 d/d          

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma : 11.4 sn

Maksimum Hız : 180 km/s                             

Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi : 5.8 lt

Şehir Dışı : 4.7 lt

Karma : 5.1 lt

Boyutlar (u/g/y):   4640/1820/ 1715 mm

Bagaj Hacmi : 445 lt

Boş Ağırlık : 1595kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa