TEST: NISSAN QASHQAI 1.6 DCi X-TRONIC
Mehmet Emin AVCI
Sınıfının öncüsü olmaya devam ediyor
Test köşemizin bu haftaki konuğu, kompakt crossover segmentinin yaratıcısı olarak kabul edilen Nissan Qashqai, 1.6 DCi Platinium Premium Pack X-Tronic versiyonu oldu. İlk olarak 2006 yılında tanıştığımız Nissan Qashqai o tarihten bugüne sınıfında liderliği korumayı başarmış nadir modellerden biri. Tasarımı, teknolojisi, konforu, motor-şanzıman seçenekleri ve kompakt ölçüleri ile farklı müşteri kitlelerine hitap edebilen Nissan Qashqai, bu özellikleriyle sınıfındaki diğer modellere de öncülük yapıyor.
Tasarım
Qashqai, hem yeni yeni nesillerinde hem de makyajlı modellerinde tasarım olarak hep yenilikler yapmış bir model. Hep üzerine ekleyerek daha güncel ve modern bir tasarım elde etmeyi başarmış bir model. On yıldır lider olmasının da haklılığını ortaya koyuyor bu durum. Geleneksel farlara göre geceleri daha iyi bir görüş sunan Bumerang Bi-LED far sistemi aracın ön yüzüne farklı bir hava vermiş. Kromaj kaplamalarla donatılmış V-motion radyatör ızgarası, kaputun üzerinden başlayarak omuza kadar uzanan çizgi araca sportif bir görünüm verirken, gövdenin alt kısmında kullanılan koyu plastik kaplamalar da aracın arazi yönünü vurguluyor. Yan profilden bakıldığında, aracı daha şık ve güçlü gösteren ve cam çevresinde de kullanılan krom detaylar dikkat çekiyor. Yan bölümde daha oval tasarım tercih edilmiş.
Model arka bölümde de köklü değişime girmiş. İlk olarak stoplar selefine göre daha çok uzatılmış. Bagaj yükleme çizgisi daha aşağıya taşınmış. Yeni Qashqai, selefine göre 20 mm daha geniş, 47 mm daha uzun ancak 15 mm daha alçak.
Qashqai'nin arka bölümünde de önemli değişiklikler var. Büyük marka logosu, iyi yana yatay konumlandırılmış ve biraz daha uzatılmış LED'li stop grubu dikkat çekiyor. Bagaj yükleme çizgisi daha aşağıya taşınırken, bagaj kapağının açma kapama tutamağının içine de geri görüş kamerası entegre edilmiş. Keskin kenarlı arka tasarımı ve keskin bir yakınlık mesafesine sahip arka camlarla tezat oluşturan arka çamurluklar, atletik yapıyı ön plana çıkarıyor. Arka cam üstü kanatlı spoiler ve araç altının düzleştirilmesi ile aerodinamik özellikler de geliştirilmiş. 4.377 mm uzunluk, 1.806 mm genişlik ve 1.590 mm yükseklik değerlerine sahip Qashqai'nin bagaj hacmi ise 430 litre.
İç Mekan
Qashqai dış tasarımda olduğu gibi iç mekanda da önemli iyileştirmeler ve yeniliklerle müşterilerinin beklentilerini karşılamayı başarıyor. Üç kollu deri direksiyon, krom detaylarla zenginleştirilmiş. Direksiyon simidi ele iyi oturuyor ve tepkimeleri özellikle uzun yolda oldukça başarılı ve güven verici. Orta konsolda dijital bir ekran bulunuyor. Renkli gösterge paneli ve ekrana yansıyan efektler başarılı. Müzik, navigasyon sisteminin kontrol edilebildiği bu ekran aynı zamanda geri görüş kamerası ve Nissan güvenlik kalkanı sisteminin görüntülerinin izlenebildiği bir alan olarak da görev görüyor. Direksiyon üzerindeki kumandalar ergonomik. İç mekanda kullanılan piyano siyahı kaplamalar şık. Kapı içlerinde ve vites kenarlarında kullanılan ambiyans aydınlatmaları iç mekana Premium bir hava katmış. Vücudu saran konforlu koltukları ayarlamak çok basit. Eşya gözü konusunda kapı iç cepleri ve vites arkası yeterli olurken; vitesin önündeki alan sınırlı kalmış. Model önde ve arkada yeterli baş ve diz mesafesi sunuyor.
Performans ve sürüş izlenimi
Anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliklerine de sahip test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1598 cc'lik yeni nesil dizel motor 4000 d/d'de 130 Hp güç ve 1750 d/d'de 320 Nm tork değeri sunuyor. 7 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilen ünite, 0-100 km/s hızlanmasını 11.1 saniyede gerçekleştirirken, maksimum 183 km/s hıza ulaşıyor. Motorun gücü ön tekerleklere markanın X-Tronic ismini verdiği CVT teknolojili bir otomatik şanzımanla aktarılıyor. Motor yüksek güç üretmesinin yanında bu motorun önemli avantajı sakin kullanımlarda ekonomik tüketim değerleri. 7 ileri vitesi ile yokuşlarda geri kaydırma yapmama özelliği ve sessiz çalışma karakteri de dizel motora ayrı bir özellik kazandırıyor. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 4.6 litre yakıt tüketim değerine sahip test aracımızla, şehir içinde sakin kullanımlarda 6.1 litre, otoyol sürüşlerinde ise 4.7 litre gibi değerler elde ettik. Performanslı kullanımlarda bu değerler bir anda 7.5 litrenin üzerine çıkıyor. Qashqai'de sertliği dengeli ayarlanmış bir süspansiyon sistemi kullanılmış. Zemin çok bozulmadıkça darbe emiş anlamında başarısını gösteriyor. Gövde hareketleri başarılı olan Qashqai, dinamik bir yol tutuşa sahip. Yüksek süratlerde büyük aynalardan gelen rüzgar sesi dışında ses yalıtımı genel anlamda başarılı. Dizel otomatik kombinasyonu, konforlu ve ekonomik sürüşü, geniş iç mekanı ve teknolojik özellikleri ile dikkat çeken Nissan Qashqai'nin 1.6 litre dizel model fiyatı 108 bin 190 TL'den başlıyor. En üst donanım olan Platinum Premium Pack X-Tronic'e sahip test aracımızın fiyatı ise 160 bin 695 TL.
Teknik Özellik
Motor: 1.6 dCi
Motor Hacmi: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 130 Hp 4000 d/d
Maksimum Tork: 320 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 11.1 s
Maksimum Hız: 183 km/s
Frenler (ön/arka) Hava Kanallı Disk/Disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 5.3 lt
Şehir Dışı: 4.2 lt
Karma: 4.6 lt
Boyutlar (u/g/y): 4377/1806/1590 mm
Bagaj Hacmi: 401 lt
Boş Ağırlık: 1461 kg