Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: NISSAN PULSAR 1.5 dCi VISIA

12.12.2016 00:00
TEST: NISSAN PULSAR 1.5 dCi VISIA

Mehmet Emin AVCI

Nissan bu kez, şehrin otomobili ile şaşırtıyor

Türkiye otomotiv pazarında özellikle crossover segmentinde Qashqai ile önemli başarılar elde eden Japon otomotiv üreticisi Nissan, kompakt hatchback sınıfındaki boşluğunu doldurduğu Pulsar modeli ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Avrupa’da iki yıldır yollarda olan Pulsar’ın 1.5 litrelik dizel motorlu versiyonunu test ettik. Pulsar Türkiye’de turbo beslemeli motorlardan 1.2 litre manuel, 1.2 litre otomatik ve 1.5 litre manuel şanzıman seçenekleri ile satılıyor.

Tasarım

Nissan, Pulsar’ın tasarımını incelediğimizde, başarılı olan ve beğenilen Qashqai ve Xtrail modellerinden fazlasıyla esinlendiğini, hatta yeni bir tasarım yerine bu beğenilen modellerin tasarım dilini harmanlayarak otomobile yansıtmış.  Ön tarafta V şeklindeki ızgara, krom detaylar artık markanın kimliği haline gelmiş.  Ön panjurda bulunan logodan başlayarak motor kaputun üzerine kadar devam eden çizgiler otomobile dinamizm katmış. Yan profilde ise kaslı yapı ve krom kapı kolları dikkat çekiyor. Bagaja doğru alçalan tavanı ise kompakt hatchback görünümünü ortaya çıkaran ve Qashqai’den ayrıştıran en önemli detay.   4387 mm uzunluk, 1768 mm genişlik ve 1520 mm yükseklik değerlerine sahip Pulsar’ın bagaj hacmi ise 385 litre.

İç tasarım

Nissan’ın iç mekanına geçtiğimizde, sade ama şık, ergonomik ve ferah bir ortamla karşılaşıyoruz. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik sınıf düzeyinde.  Pulsar, Nissan’ın akıllı tasarımlarını ve teknolojik yeniliklerini daha geniş kullanıcı kitlesine yaymayı amaçlamış. Pulsar’da bulunan  Nissan Connect multimedya sistemi yolculukların keyifli geçmesine yardımcı oluyor.  Bu sistem, 7 inçlik yansıma yapmayan yüksek çözünürlüklü dokunmatik ekranı, navigasyonu ve geri görüş kamerasını bir arada sunarak sürüş deneyimini zenginleştiriyor. Pulsar’da da Qashqai ve Xtrail modellerinden tanıdığımız üç kollu direksiyon tercih edilmiş.  Eşya gözü bakımından sıkıntı yaşatmayan Pulsar’in iç mekanı bir sedanı aratmayacak düzeyde.  Yüksek omuz çizgisine karşılık tavan çizgisi yüksek tutulmuş. Bu sayede baş mesafesinde oldukça cömert olan Pulsar, geniş cam yüzeylerle de aydınlık bir kabin sunuyor. Kabin içerisinde, arka koltuklarda Qashqai'den daha geniş bir yaşam alanı sunduğunu söyleyebilirim.  Arka koltuklardaki diz mesafesi  ise Pulsar’ı sınıfında üst sıralara taşıyor. Yüksek tavan ve yüksek konumlu koltuklar sayesinde iniş-binişler de rahat bir şekilde gerçekleşiyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 1.5 litrelik dizel motor,   4000 d/d’te 110 Hp güç, 1750 d/d’de 260 Nm tork üretiyor.  6 ileri manuel şanzımanla kombine edilmiş motor,  0-100 km hızlanmasını 11.5 saniyede gerçekleştiren Pulsar’ın maksimum hızı 190 km/s. Qashqai’den tanıdığımız bu motorun performansı  başarılı. Yakıt ekonomisi konusunda başarılı olan motorun şanzımanla uyumu da iyi düzeyde. Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 3.7 litre yakıt tüketim değerine sahip otomobille testimizde 100 km’de 5.4 litrelik değerler elde ettik.  Pulsar’ın süspansiyon sistemi sınıf ortalamalarında ancak yalıtım konusunda kat etmesi gereken biraz daha yol var. Motor sesini kabin içine fazlasıyla yansıtan Pulsar’ın fiyatı  59 bin 900 TL - 88 bin 780 TL arasında değişiyor.

Teknik Özellik

Motor: 1.5 dCi 

Motor Hacmi: 1461 cc

Silindir Adedi: 4            

Maksimum Güç: 110 Hp 4000 d/d              

Maksimum Tork: 260 Nm 1750 d/d            

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma  11.5s

Maksimum Hız: 190 km/s                            

Frenler (ön/arka):  Hava Kanallı Disk/disk

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 4.1 lt

Şehir Dışı: 3.3 lt

Karma: 3.6 lt

Boyutlar (u/g/y):  4377/1768/1520 mm

Bagaj Hacmi: 385 lt

Boş Ağırlık: 1306 kg

 

 

 

Politika

Erciş Fatihiyle il olacak!