TEST: MAZDA MX-5 RF 1.5 LT
Mehmet Emin AVCI
Mazda MX-5, RF tavanla daha da keyifli
Test köşemizin bu haftaki konuğu, ilk kez 28 yıl önce 1989’da tanıştığımız Mazda MX-5 modelinin katlanabilir, sert tavanlı olan RF (Retractable Fastback) versiyonu oldu. 1.5 litre benzinli Skayactiv-G motorlu Mazda MX-5 RF, 2015’te New York Otomobil Fuarı’na görücüye çıktıktan sonra bu yıl Avrupa pazarında boy göstermeye başlamıştı. Üretildiği her dönemde tutkunları tarafından büyük ilgi gören Mazda MX-5, dört nesilde 1 milyon adedin üzerinde satış rakamına ulaşma başarısını göstermiş bir model. Mazda MX-5 RF, MX-5’i seven, ancak roadster gövdeyi gürültülü ve konforsuz bulanlar için düşünülmüş bir seçenek olarak dikkat çeken Mazda MX-5 RF, Türkiye’de 1.5 lt Skyactiv-G düz vites ve 2.0 litre Skyactiv-G otomatik vites seçeneği ile satılıyor.
Tasarım
Mazda KODO tasarım felsefesini benimsediğinden beri araçlarının çizgileri bir hayli agresifleşti. Daha önceki modellerinde yuvarlak hatları tercih eden Mazda, yeni modellerinde artık köşeli ve sert bakışlı çizgiler kullanmaya başladı. MX-5 RF de tıpkı kardeşi gibi keskin bakışlara ve dinamik hatlara sahip. MX-5 RF, tavan açıkken etkileyici görünümüyle meraklı bakışları üzerine çekmekte zorlanmıyor. Öne doğru uzayan burun ve gösterişli tamponla başlayan akıcı çizgi arkaya kadar uyumlu bir şekilde devam ediyor ve öndeki kadar dinamik bir arka tasarımla son buluyor. 10 km/s hıza kadar hareket halindeyken 13 saniyede açılabilen veya kapatılabilen tavan aracı iki farklı karaktere büründürüyor. Mazda MX-5 R, şık ve sportif tasarımı ile 2017’de Red Dot Tasarım Ödüllerinde, “En İyinin En İyisi” ödülüne layık görüldü. 3915 mm uzunluk, 1735 mm genişlik ve 1230 mm yükseklik değerlerine sahip Mazda MX-5 RF’in bagaj hacmi ise 127 litre.
İç Mekan
İlk nesil MX-5 modelinin piyasaya sunulmasından itibaren bu aracın iç mekanı hep minimalist çizgilerle hazırlandı. Ancak yeni nesilde bu durum biraz değişmiş gibi duruyor. Mazda MX-5 RF’te de kardeşi gibi yeni neslinde Recaro koltuklardan, koltuklara entegre ses sistemine, koltuk ısıtmadan navigasyona kadar zengin bir donanım listesine sahip. Aracın kokpitinde kaliteli deri döşeme ve dış tasarımdaki akıcı çizgiler dikkati çekerken, spor koltuklar sizi sarıyor ve adeta kokpit ile bütünleşiyorsunuz. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik oldukça yüksek. MZD Connect sayesinde bilgi ve eğlence sistemi size istediğiniz her türlü bilgiyi kısa sürede veriyor. Ele iyi oturan hassas direksiyon ve tabi ki bu tip bir aracın olmazsa olmazı hassas pedallar sürüş keyfini doruğa çıkartıyor. Yola başarıyla tutunan aracın tepkileri, spor otomobil kullanıcılarının gönlünü fethedecek türden.
Performans ve sürüş izlenimi
Mazda MX-5 RF’in kaputunun altında görev yapan 1.5 litrelik benzinli Skyactiv-G motor 7000 d/d’de 131 Hp güç ve 4000 d/d’de 150 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri düz şanzımanla kombine edilen otomobil fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 8.6 saniyede gerçekleştirirken, maksimum 203 km/s hız değeri sunuyor. Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 6.1 litre yakıt tüketen Mazda MX-5 RF ile şehiriçi ağırlıklı geçen testimizde 8.6 lt/100 km’lik değer elde ettik. 4 silindirli atmosferik motor yüksek devir çevirmesiyle ön plana çıkan bir makine. Kısa oranlı ve motorla büyük uyum içindeki kemikli 6 ileri şanzıman sürüş keyfini artırıyor. Gücünü arka tekerlekler üzerinden yola aktaran model tüm bu birliktelik sayesinde küçük motorlu bir otomobil olduğunu unutturuyor. MX-5 RF de kardeşi gibi “jinba Ittai” adı verilen sürücü-araç bütünleşmesini sağlamak amacıyla hazırlanmış bir otomobil. Bu anlamda tek eksik, ideal sürüş pozisyonuna yardımcı olacak direksiyon derinlik ayarının olmaması. Otomobilin kabin içindeki rüzgar sesi hissedilir seviyede azaltılmış. Süspansiyon konforu, direksiyon ve genel kullanım hissi olarak ise çok az daha yumuşak bir his veriyor. Yol tutuş ve direksiyon hissi sportif kullanıma uygun. Tavan, orta konsoldaki düğme kullanılmak suretiyle, 10 km/s hıza kadar 13 saniye içinde elektrikli olarak açılıp kapatılabiliyor.
Teknik Özellik
Motor : 1.5 lt
Motor Hacmi : 1496 cc
Silindir Adedi : 4
Maksimum Güç : 131 Hp 7000 d/d
Maksimum Tork : 150 Nm 4800 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma : 8.6 sn
Maksimum Hız : 203 km/s
Frenler (Ön/arka): Hava kanallı disk/disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi : 8.1 lt
Şehir Dışı : 4.9 lt
Karma : 6.1 lt
Boyutlar (u/g/y) : 3915/1735/1230 mm
Bagaj Hacmi : 127 lt
Boş Ağırlık : 1127 kg