Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: MAZDA CX-5 POWER 2.2 SKY-D

29.08.2016 00:00
TEST: MAZDA CX-5 POWER 2.2 SKY-D

Mehmet Emin AVCI

SKAYACTIV ile verimli ve dinamik performans sunuyor

Japon otomotiv üreticisi Mazda’nın kompakt SUV segmentindeki başarılı ve iddialı temsilcisi Mazda CX-5, Power donanım seviyesi ve 2.2 litrelik dizel motorlu versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. “KODO-Hareketin Ruhu” tasarım anlayışı ve güçlü yapısıyla olduğu kadar markanın yükselişinde önemli rol oynayan SKYACTIV teknolojisiyle de dikkat çeken CX-5, iki farklı donanım ve dört farklı motor ve şanzıman seçeneğiyle satışa sunuluyor.

Tasarım

Markanın ortak tasarım dili haline gelen “KODO” tasarımı en iyi temsil eden araçların başında geliyor Mazda CX-5. Sportif olduğu kadar güçlü ve heybetli bir görünüme sahip olan Mazda CX-5’te; önde etrafı krom çıtayla çerçevelenmiş üç boyutlu ızgara ve orta üst kısımda yer alan iri marka logosu aracın kimliğini vurgularken, yeni nesil araçların artık olmazsa olmazı LED farlar, kaput üzerinden öne doğru uzanan hatlar da dinamizmi temsil ediyor. Tamponun alt bölümü gövdeden farklı renkte olan bir detayla süslemiş. Bu siyah plastik detay ön tekerlek kemerlerinden başlayarak kapı altlarına ve arka tekerleklere kadar uzanarak bütünlük sağlamış. Test aracımızdaki 19 inç koyu gri jantlar otomobilin sportif karakterini ön plana çıkarıyor. Arka bölümde bolca kıvrım ve keskin hatların yer aldığı bir tasarımla karşılaşıyoruz. Ön farlar gibi stoplar da yana doğru uzanıyor. Arka tamponun alt bölümünün gövdeden farklı renkte oluşu arazi karakterini simgelerken, çift egzoz çıkışı da sportif duruşu vurguluyor. 4555 mm uzunluk, 1840 mm genişlik ve 1670 mm yükseklik değerlerine sahip Mazda CX-5’in bagaj hacmi ise 503 litre. 

İç Mekan

Diğer Mazda modellerinde olduğu CX-5’in iç mekanı da sade ama şık, sürücü odaklı bir tasarım anlayışına sahip. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik üst düzeyde. Kokpit krom süslemelerle daha göz alıcı hale gelmiş. Krom detaylar hem direksiyon da hem de kapı kolları ve cam kontrol tuşlarının etrafında da kullanılmış. Orta konsola ulaşım son derece kolay. Hem direksiyon simidinde hem de vitesin hemen altındaki joystick ile kolayca kontrol edilen multimedya sistemi, üst sınıf bir deneyim yaşatıyor. 7 inçlik LCD renkli dokunmatik ekran aynı zamanda geri görüş kamerası olarak da görev yapıyor. Araçta standart olarak yer alan 9 hoparlörlü BOSE ses sistemi, güçlü ve pürüzsüz ses çıkışı ile keyifli yolculuklar vaat ediyor. Elektrikli ön koltuklar rahat, yan ve baldır destekleri başarılı. Vites önünde arkasında ve kapı kenarlarında sunulan küçük eşya gözleri yeterli. İç hacim konusunda da Mazda CX-5 misafirlerine yerli bir alan sunuyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında görev yapan SKAYACTIV teknolojisine sahip 2191 cc’lik dizel ünite 4500 d/d’de 175 Hp güç ve 2000 d/d’de 420 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş ünite 0-100 km/s hızlanmasını 9.4 saniyede gerçekleştirirken, maksimum 204 km/s hıza sahip. 1555 kg ağırlığındaki test aracımızın ortalama tüketim değeri fabrika verilerine göre 100 km’de 5.5 litre. Skyactiv teknolojili motor size tatminkar bir performans sunarken, yine bu teknoloji sayesinde yakıt tüketiminde de üzmüyor. Alt devirlerde de canlı kalabilen motor üst devirlerde gerçek gücünü gösteriyor. Yüksek performans göstermesinin yanında ekonomik de olan motor ile şehiriçi ağırlıklı testimizde sakin kullanımlarda 7.5 litre, performanslı kullanımlarda 8.2 litrelik değer elde ettik. Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Aracın sert şasi yapısı bir SUV’den çok sedan kullanıyormuşsunuz hissi yaşatıyor. Gövde gereksiz salınımlarda bulunmuyor ve direksiyon tepkileri yeterince iyi. CX-5’in beğendiğim en önemli özelliği yol tutuşu. Araçla binek otomobilleri andıran bir sürüş sunuyor. Mazda CX-5, son teknoloji güvenlik sistemlerine de sahip. Güvenli bir yolculuk hedefleyen bu özelliklerden bazıları şöyle: Kör Nokta İzleme Sistemi (BSM), Şerit Değiştirme Uyarı Sistemi, Arka Trafik Uyarısı (RCTA), Akıllı Şehir içi Fren Desteği (SCBS), Sürücü Dikkat Uyarısı (DAA), Adaptif LED Ön Farlar (ALH) ve geliştirilmiş 360 derece i-ACTIVSENSE teknolojisi ile sürüş keyfimizi maksimum güvenlik ile destekliyor. Mazda CX-5’in fiyatı 153 bin 100 TL’den başlıyor. Test aracımız Mazda CX-5 2.2 SKY-D 4x4 Power AT’nin fiyatı ise 223 bin 800 TL. 

Teknik Özellik

Motor:  2.2        

Motor Hacmi:  2191 cc                 

Silindir Adedi:  4              

Maksimum Güç: 175 Hp 6000 d/d               

Maksimum Tork: 420 Nm 4000 d/d             

Performans                         

0-100 km/s Hızlanma  9.4 s

Maksimum Hız: 187 km/s        

Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk/ disk

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 6.4 lt

Şehir Dışı:  4.9 lt

Karma: 5.5 lt

Boyutlar (u/g/y): 4555/  1840/ 1670 mm

Bagaj Hacmi: 503 lt

Boş Ağırlık: 1555 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı

Ekonomi

İnternet medyasında gelirler ve istihdam olanakları arttı

Gündem

ÖSYM'nin dünyadan izole sınav merkezi kapılarını ilk kez açtı