Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: HYUNDAI i30 1.6 CRDi DCT

14.08.2017 00:00
TEST: HYUNDAI i30 1.6 CRDi DCT

Mehmet Emin AVCI

Tasarım ve performansı ile artık daha Avrupalı

Hyundai'nin kompakt sınıftaki temsilcisi i30 1.6 litre dizel motor  ve DCT şanzımanlı versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Güney Koreli üreticinin Avrupa otomotiv pazarında iddiasını artırmak için Avrupa'da geliştirdiği yeni i30, markanın yeni tasarım anlayışının da ilk temsilcisi. Yeni i30'un motor seçenekleri 1.4 litre 100 Hp benzinli, 1.4 litre 140 Hp turbo benzinli ve 1.6 litre 136 Hp turbo dizelden oluşuyor. Otomatik şanzıman seçeneği 1.4 T-GDI ve 1.6 CRDi ile sunuluyor.

Tasarım

Yeni tasarım dili ve çizgileriyle Avrupalı rakipleriyle rekabet edecek hale gelen i30, artık daha şık ve modern görünüyor. Üçüncü nesil i30'un tasarım detaylarını incelediğimizde; otomobilin önden güçlü görünmesini sağlayan büyük petek dokulu ve krom kaplı geniş ön ızgara, çekik farlar, küt burun ve tampon köşelerinde bulunan iri hava girişi tasarımı dikkat çekiyor. Gündüz sürüş farları tampon köşelerine dikey şekilde yerleştirilmiş. Stoplarda da LED aydınlatma kullanılmış. Otomobil hem profilden hem de yandan bakıldığında oldukça dinamik ve etkileyici görünüyor. Üçüncü nesil i30'un uzunluğu 40 mm, genişliği 15 mm artırılırken, yüksekliği 15 mm azaltılmış. 4340 mm uzunluk, 1795 mm genişlik ve 1455 mm yükseklik değerlerine sahip yeni i30'un bagaj hacmi 395 litre.

İç mekan

Yeni Hyundai i30'un iç mekanına geçtiğimizde; malzeme ve işçilik kalitesi ile sınıf standartları açısından üst sıralara yerleşecek bir gelişimle karşılaşıyoruz. Modern ve teknolojik orta konsolda ergonomi de unutulmamış. Ön konsolun ortasında, takibi kolay olsun diye göz hizasına konumlandırılmış 8 inçlik dokunmatik özellikle multimedya ekranı bulunuyor. Ekranın dokunmatik hızı ve çözünürlüğü gayet iyi. Mobil telefon ile uyumlu olan sisteme eklenen cihazın özellikleri dokunmatik ekrandan yönetilip, telefon, müzik ya da navigasyon uygulamaları kullanılabiliyor. Sade tasarlanan gösterge grubu rahat takip edilebiliyor. Analog hız ve devir göstergesinin ortasında da dijital ekranlı yol bilgisayarı var. Araç, kablosuz şarj sistemine de sahip. Alüminyum pedal grubu sportif görünüyor. Direksiyon üzerindeki kumanda düğmeleri bir önceki nesle göre daha ergonomik olmuş. Yeni i30'da güvenlik de geliştirilmiş. Otomobilde; sürücü dikkat uyarısı, akıllı hız sabitleme, acil durum fren yardımı, önden çarpma uyarısı ve geri sürüş uyarısı gibi güncel elektronik güvenlik yardımcılarına yer verilmiş. Orta konsolda yer alan sürüş modu seçim düğmesiyle ECO ve Sport seçeneklerinden birini tercih etmek mümkün. Elektrikli park freni üst donanımla gelirken,  Auto Hold  sistemi ile de eğimde aracın kayma sorunu ortadan kalkıyor.

Performans ve sürüş izlenimi 

Test aracımızın kaputunun altında  görev yapan 1.6 litrelik turbo dizel ünite 4000 d/d'de 136 Hp güç ve 1750-2500 d/d'de Nm tork değeri sunuyor. Motorla uyumlu çalışan 7 ileri vitesli, çift kavramalı otomatik şanzıman akıcı ve hızlı vites geçişleriyle konfor ve performans sunuyor. Vites geçişleri pürüzsüz. Vites değişimini manuel olarak hem vites kolundan hem de direksiyonda bulunan kulakçıklarla yapmak da mümkün. 136 Hp'lik motor  alt devirlerden itibaren canlı bir performans gösteriyor. Hyundai i30'da yeni karoserle birlikte tüketimde de iyileşme sağlanmış. Bunda ağırlığın 1391 kg'dan 1368 kg'ye indirilmesinin de rolü büyük. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 4.1 lt yakıt tüketen i30'la testimizde 5.5 lt/100 km'lik bir değer elde ettik. Yeni i30'un ses yalıtımında da önemli iyileştirmeler yapılmış. i30'un akıcı şekilde hızlanmasını sağlayan dizel motorun sesi kabine fazla taşınmıyor. Arkadaki çok kollu süspansiyon sistemi daha sessiz bir yapıya bürünmüş. Yeni i30, selefine göre daha oturaklı, yol tutuşu ve viraj alma yeteneği iyileştirilmiş. Ele iyi oturan elektrikli direksiyon sisteminin tepki hızı arttırılmış. Bu da sürüş kalitesine olumlu yansımış.

Teknik Özellik

Motor:  1.6 lt

Motor Hacmi:  1592 cc      

Silindir Adedi: 4       

Maksimum Güç: 136 Hp 4000 d/d   

Maksimum Tork: 300 Nm 1750-2500  d/d  

Performans          

0-100 km/s Hızlanma   10.6 sn

Maksimum Hız:  200 km/s

Frenler  (ön/arka): Hava Soğutmalı Disk/disk

Yakıt Tüketimi               

Şehir İçi:  4.4 lt

Şehir Dışı: 3.9 lt

Karma: 4.1 lt

Boyutlar (u/g/y): 4340/1795/1455 mm          

Bagaj Hacmi:   395

Boş Ağırlık: 1368 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa