Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: HYUNDAI i30 1.4 LT

05.06.2017 00:00
TEST: HYUNDAI i30 1.4 LT

Mehmet Emin AVCI

Avrupalı tasarıma yeni ve güçlü benzinli motor desteği

Türkiye’deki yirminci üretim yılını kutlayan Hyundai’nin kompakt HB segmentindeki başarılı temsilcisi i30, üçüncü nesli ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. İlk kez 2007 yılında satışa sunulan Hyundai i30, markanın dünyada 800 bini aşan adetlik satışı ile önemli bir başarıya imza atmış bir modeli. Türkiye’de de 40 bin adetlik satış rakamlarına ulaşan Hyundai i30, 3 farklı motor seçeneği ve 4 donanım paketi ile İstanbul  Otomobil Fuarı’nda lanse edildikten sonra satışa sunuldu.

Tasarım

 Avrupalı müşterilerin beklentilerine göre Avrupa’da üretilen yeni i30, tasarım olarak da Avrupalı rakipleriyle rekabet edebilecek bir görünüme kavuştu. Yeni nesil ön ızgara, daha büyük marka logosu, daha kaslı ve sade çizgileriyle dikkat çekiyor. Yeni ön yüz hamle yapmaya hazır bir görünüme sahip. Projektör tipi ön sis lambaları da ön tamponun alt kısımlarında yer alan hava perdelerine entegre edilirken hemen yanındaki dik konumlandırılan LED lambalar ise gündüz farları olarak görev yapıyor. Aracın arka tasarımı ise ön tasarıma nazaran daha sade hatlar tercih edilmiş. Araca profilden bakıldığında ise ona güçlü görünme imkanı sağlayan omuz çizgisi ve şişkin çamurluklar fark ediliyor. Yeni i30, LED arka lambaları, sportif görünümü destekleyen tamponları ve diğer bileşenleriyle sofistike şık bir karakter çizgisine sahip. Siyah arka spoyler ise hem aerodinamiği artırıyor hem de sportifliği vurgulamaya devam ediyor. Sürtünme katsayısı sadece 0.30 olan Yeni i30, aerodinamik performans için ön tamponun her iki tarafındaki hava perdelerinden destek alıyor. 4340 mm uzunluk, 1795 mm genişlik ve 1455 mm yükseklik değerlerine sahip yeni Hyundai i30’un bagaj hacmi ise 395 litre.

İç mekan

Tamamen yenilenen iç mekana sahip olan i30’un orta konsolunun merkezinde son zamanlarda satışa sunulan neredeyse tüm modellerde görmeye alıştığımız dokunmatik ekran bulunuyor.  Sürücü odaklı hazırlanan iç mekanda ilk anda ortada konumlandırılan multimedya ekranı dikkat çekiyor. Donanım paketine bağlı olarak bu ekranın ölçüsü 8 inçe kadar büyütülebilirken navigasyon, akıllı telefon uygulamaları, geri görüş kamerası gibi eklentiler de hep bu ekranla uyumlu.  Ekranın altında donanıma bağlı olarak yer alan kablosuz telefon şarj sistemi ise i30’un bir başka yeniliği.  Önceki nesle göre daha büyük olan yeni i30’da daha geniş ve ferah bir ortam sunuluyor. Koltuk tasarımı da değişen araçta,  hem önde hem de arkada sunulan yaşam alanı fark edilir biçimde artırılmış. Geniş camlar ve açılabilir cam tavan sayesinde iç mekana yansıyan ışık sayesinde ferahlık hissi de artmış.

Performans ve sürüş izlenimi

Hyundai i30 motor konusunda, yeni neslinde iki yeni benzinli ve bir dizel motorla tüketicilerle buluşuyor. Bunlardan ilki 1.4 litrelik atmosferik ve 100 Hp güç üreten motor iken bu modelin turbo destekli versiyonu 140 Hp üretiyor. Dizel motor cephesinde ise yine 1.6 litrelik CRDi motor görev yapmaya devam ediyor.  Test aracımızda görev yapan yeni 1.4 litrelik benzinli T-GDI ünite 6000 d/d’de  140 Hp güç ve 1500 d/d’de 242 Nm tork değeri sunuyor.  Bu ünite 6 ileri manuel veya 7 ileri DCT ile sunuluyor. Yeni 1.4 lt turbo beslemeli motor, operasyonel verimliliği artırmak için egzoz manifolduna entegre edilmiş tek, yüksek basınçlı bir turboşarj içeriyor.  İlk andan itibaren güç üretme konusunda oldukça etkili olan motorun tork bandı da çok dengeli ayarlanmış. Kullanma fırsatı bulduğumuz DCT otomatik vites kutusu ile uyumu yüksek olan şanzıman özellikle orta devirlerde çok homojen bir sürüş imkanı sağlıyor. Mümkün olan en üst viteste ilerleyen ve vites geçişlerini sarsıntısız yapan vites kutusu sayesinde iç mekandaki konfor seviyesi de yüksek. Konfor odaklı süspansiyon sistemine sahip i30’da yol tutuş karakteri de iyileştirilmiş. Sert engel geçişlerinde darbeyi oldukça başarılı absorbe eden amortisörler, kısa ve sert tümseklerde ise önceki nesline kıyasla çok daha iyi bir performans gösteriyor.  Yeni Hyundai i30’da Normal, Sportif ve Ekonomik Sürüş seçeneklerini sunan ve önceki nesilde direksiyonda bulunan sürüş modu düğmesi, vitesin yanına konumlandırılmış. Yeni i30’da vurgulamamız gereken bir diğer artı özellik de, yalıtımın ciddi anlamda iyileştirilmiş olması.

Teknik Özellik

Motor : 1.4      

Motor Hacmi : 1353 cc              

Silindir Adedi : 4          

Maksimum Güç : 140 Hp 6000 d/d           

Maksimum Tork : 242 Nm 1500 d/d          

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma     : 9.2 sn

Maksimum Hız  :  205 km/s

Frenler  (ön/arka) Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi                  

Şehir İçi : 6.4 lt

Şehir Dışı  : 5.0 lt

Karma  : 5.5 lt

Boyutlar (u/g/y): 4340/1795/1455 mm

Bagaj Hacmi : 395 lt

Boş Ağırlık : 1315 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa