Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: HYUNDAI i10 1.0 LT, STYLE

19.12.2016 00:00
TEST: HYUNDAI i10 1.0 LT, STYLE

Mehmet Emin AVCI

Kendi küçük, mahareti büyük şehir otomobili

Test köşemizin bu haftaki konuğu Güney Koreli otomotiv üreticisi Hyundai'nin İzmit fabrikasında üretilen ve markanın en küçük modeli olan Hyundai i10 oldu. Yeni dokunuşlarla daha şık ve iddialı bir tasarıma kavuşan i10, 1.0 litre otomatik versiyonu ile konuğumuz oldu. Sadece tasarımı ile değil sunduğu donanımla da iddialı bir konuma gelen Hyundai 'nin A segmentindeki oyuncusu i10, yeni haliyle kadın sürücülerin ilgisini daha fazla çekeceğe gibi. Hyundai i10 ülkemizde sadece 1.0 ve 1.2 litrelik iki benzinli motorla satışa sunuluyor.

Tasarım

Markanın yeni tasarım dilini başarılı bir şekilde yansıtan Hyundai i10, makyajlı haliyle de agresif  ama sevimli  ön görünümünü kaybetmemiş. Önde; yeni ızgara, yuvarlak LED gündüz farları, projeksiyon tipi ön sis farları aracı daha dikkat çekici hale getirmiş. Makyajla birlikte plaka biraz daha yukarıya, iki parçadan oluşan ön ızgaranın tam ortasına yerleştirilmiş. Aracın arkasında ise ön yüzdeki minik farlar yerine daha büyük ve yeniden renklendirilmiş stoplar kullanılmış. Makyajla birlikte yukarı alınan plakanın iki yanındaki gündüz farları ile aracın ön kısmı kızmış bir insanı andırıyor. Bu da ona karakteristik bir ifade kazandırmış. Arkada ise ön kısımdan farklı olarak büyük stoplara yer verilmiş. Özellikle farlara kıyasla çok daha sade olan stop gurubu arka kısmın elegant görünmesini sağlamış. Araçta standart olarak 15 inçlik jantlar ise şişkin çamurluklar içinde olduklarından daha büyük görünürken bu da araca sportif bir tat katmış. Genel olarak Hyundai i10'un tasarımı yerini aldığı modele kıyasla bir hayli sert ve karizmatik olmuş. Hafifçe yuvarlatılmış belirgin köşeler  otomobile dinamik bir hava katmış. 3665 mm uzunluk, 1660 mm genişlik ve 1500 mm yükseklik değerlerine sahip Hyundai i10'un bagaj hacmi ise 252 litre.

İç Mekan

Hyundai i10'un iç mekanını sade, ergonomik ve şık  diye özetlemek mümkün. Kadın müşteri kitlesini hedefleyen bir anlayışla orta konsol estetik şekilde tasarlanmış. Gösterge paneli; sade, basit ve işlevsel özelliklere  sahip. Klima, müzik sistemi gibi özelliklere ulaşmak ve kumanda etmek çok rahat. Kumandalar alışkanlık gerektirmeyecek şekilde konumlandırılmış. İç mekanda genelde sert plastik malzeme kullanılmış, işçilik ise gayet başarılı. Dışarıdan bakıldığında minik görünen i10'un iç mekanı 2386 mm'lik dingil mesafesi sayesinde şaşırtan bir iç ortama sahip. Misafirlerine alan konusunda sıkıntı yaşatmayan  otomobilin ön bölümünde sunulan diz mesafesi gayet iyi. Arka bölümdeki baş mesafesi de sınıf ortalamalarında. Çift renkli koltuklar rahat, sürüş pozisyonunu ayarlamak için çok çaba sarfetmenize gerek kalmıyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Test  aracımızda görev yapan 1.0 litrelik, 3 silindirli benzinli motor d/d'de 66 Hp güç ve d/d'de 95 Nm tork değeri üretiyor. Manuel kullanım olanağı da sunan 4 ileri otomatik şanzımana rağmen, araç atik bir tablo çiziyor. İlk kalkışta biraz isteksiz görünse de ilerlemeye başlayınca kısa sürede toparlanıyor ve beklentilerinizi karşılıyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 16.8 saniyede gerçekleştirirken, maksimum 150 km/s hıza çıkabiliyor. Yine fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 5.8 litre yakıt tüketen Hyundai i10 ile şehiriçi ağırlıklı testimizde 7 lt/100 km gibi bir değer elde ettik. 3 silindir motoru sessiz çalışma karakteri ile beğendim.  Rakipleri çift kavramalı ve 6 ileri tam otomatik şanzıman kullanırken, Hyundai'nin artık eski bir teknoloji olarak kabul edilen 4 ileri otomatik şanzımanı tercih etmesi eleştirilecek bir nokta. Türkiye'de üretilen en küçük otomobil özelliğine sahip Hyundai i10, yenilendikten sonra bir çok artı özelliğe kavuştu. Aracın tek handikapı fiyatı gibi gözüküyor.  45 bin 650-60 bin 075 TL arasında değişen fiyat aralığına sahip yeni Hyundai i10, ağabeyi i20'ye meydan okuyor. 

Teknik Özellik

Motor: 1.0lt   

Motor Hacmi: 998 cc

Silindir Hacmi: 3

Maksimum Güç: 66 Hp 6000 d/d              

Maksimum Tork:  95 Nm 4000 d/d           

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma:   16.8 sn

Maksimum Hız: 150 km/s

Frenler (ön/arka):  Hava kanallı disk/Disk

Yakıt Tüketimi                  

Şehir İçi: 7.3 lt

Şehir Dışı: 4.8 lt

Karma: 5.8 lt

Boyutlar (u/g/y): 3665/1660/1500 mm

Bagaj Hacmi: 250 lt

Boş Ağırlık:  1036 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı

Ekonomi

İnternet medyasında gelirler ve istihdam olanakları arttı

Gündem

ÖSYM'nin dünyadan izole sınav merkezi kapılarını ilk kez açtı