Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: HONDA CIVIC 1.6 ECO SMART

30.10.2017 00:00
TEST: HONDA CIVIC 1.6 ECO SMART

Mehmet Emin AVCI

Yeni tasarımıyla daha sportif ve daha güçlü

Test köşemizin bu haftaki konuğu, yenilenen Honda Civic modelinin 1.6 litre CVT şanzımanlı ve LPG’li versiyonu Honda Civic Eco Smart oldu. Japon otomotiv üreticisi Honda'nın efsane modellerinden biri olan Civic, dizel motorun yoksunluğuna rağmen başarılı işler çıkarmaya 10. Nesilde de devam ediyor.  Hatchback versiyonuna gelen dizel ünite ile Türk tüketicilerinin beklentilerini karşılayarak konumunu güçlendiren Honda, sedanda dizel arayanlara da BRC ile anlaşarak fabrika çıkışı ve garantiyi bozmayan LPG sistemi ile cevap veriyor. Honda’nın Türkiye fabrikasında araç üretim bandındayken LPG sistemi monte ediliyor. Böylece sonradan eklenmiş sistemler gibi araçta modifikasyonlar gerekmiyor.

Tasarım

Yeni Honda Civic Sedan’ın ön tasarımı hatchback karoserli kardeşiyle hemen hemen aynı. Daha sportif ve göz alıcı bir tasarıma sahip. Öndeki krom kaplı geniş çıta, arkaya doğru alçalan tavan çizgisi, kat izleri ve C formlu stop lambalarıyla, ilerici görünen bir otomobil. Yeni LED teknolojisine sahip arka stop grubu, sportif alaşım jantlar ve karakteristik krom ön panjur gibi tasarım detaylarıyla yeni Civic Sedan daha dikkat çekici, benzersiz ve atletik. Eskisinden 28 mm daha alçak, 44 mm daha geniş olan otomobilin dingil mesafesi 23 mm, toplam uzunluğu da 103 mm arttırılmış. 4648 mm uzunluk,1790 mm genişlik ve  1407 mm yükseklik değerlerine sahip Honda Civic Eco’nun bagaj hacmi ise 519 litre. LPG’li versiyonlarda bagajın içinde çirkin gözüken yedek lastik de yerini lastik tamir kitine bırakmış ve kullanışlılık artmış.

İç Mekan

2016 Honda Civic Sedan’ın ön konsolu sade ve kalite hissi olarak da hiç fena değil. Malzeme kalitesi genel olarak artırılmış. Orta konsolun üst kısmında 7 inçlik dokunmatik multimedya ekranı yer alıyor. Bu ekran kolay anlaşılır bir yapıda ancak menü içinde gezinirken biraz yavaş bir his veriyor. Bu kısmın alt kısmındaysa çift bölgeli havalandırma sisteminin  çevirmeli kumandaları yer alıyor.  Yeni nesil Honda Civic Sedan’da ilk defa elektromekanik park freni kumandasına yer verilmiş ve bu sayede el freni yerine daha geniş bir eşya gözü ortaya çıkartılmış. Ayrıca Econ butonu ve fren tutma (auto hold) butonu da vites kolunun sağına ve soluna yerleştirilmiş. LPG’li versiyonlar için olan olumlu bir özellik de eski nesilde emanet gibi duran LPG tankı göstergesi ve LPG butonunun otomobilin tasarımına uygun hale getirilmesi. Benzin depo kapağı girişindeki ayrı bir alandan LPG alımı, iç mekanda tuşlarla uyumlu LPG geçiş butonu ve dijital ekranda kalan LPG miktarını görebilmek dikkat çeken yeni özellikler. Ancak yol bilgisayarında kalan menzil ve anlık tüketim LPG modunda görülemiyor. Ön koltuklarda bilindik Honda oturma pozisyonu var. Arka koltuklarsa beklenenden daha geniş. Özellikle diz mesafesi konusunda Civic Sedan avantajlı ama eğimli tavan çizgisi uzun boylular için biraz sorun yaratabiliyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Yeni Honda Civic’te yer alan motor eskisi ile büyük oranda aynı. 6500 d/d’de 125 Hp güç üreten 1.6 litre i-VTEC motorun torku ise 4300 d/d’de 152 Nm.  Eski nesilde olan 5 ileri oranlı otomatik şanzıman yerini, CVT şanzımana bırakmış. CVT şanzıman motoru hep ihtiyaç duyulan devirde tutmayı başarıyor ve hızlı tepkilerine çok iyi ayak uyduruyor.  Vites değişimleri başarılı olan şanzıman konfor konusunda çok iyi. CVT şanzımanların bir özelliği olarak gaz pedalının sonuna kadar basıldığı zaman motor devri yükseliyor ve yaklaşık 6500 d/d civarında sabitleniyor. Gaza dengeli basıldığındaysa motor sesi neredeyse hiç duyulmayacak şekilde yolculuk yapabilmek mümkün. 0-100 km/s hızlanmasını 11.6 saniyede gerçekleştirirken 196 km/s maksimum hız değeri sunuyor. Benzinli konumda yakıt tüketim ortalaması 7.7 litre olarak gerçekleşti. Bu değer atmosferik ve otomatik vitesli bir otomobil için çok iyi. LPG konumunda ise tüketim 11 litreyi buluyor. Yeni Honda Civic Sedan temiz ön görüş açıları ve yumuşak sürüş özellikleri sunan bir otomobil. Kısa turlu direksiyon eskisinden daha iyi kullanım hissi veriyor. Arkada kullanılan çok kollu aks Civic Sedan’ın sürüş karakterini baştan aşağıya değiştirmiş. Seleflerinde de yumuşak süspansiyon sistemi kullanılan otomobil bu neslinde konfor konusunda farklı bir boyuta geçmiş. Süspansiyon sistemi hem çok başarılı darbe emiş sağlıyor hem de çok sessiz çalışıyor. Buna ek olarak izolasyon da bir hayli iyileştirilmiş. Kabinde rüzgar sesinden eser yok.

Teknik Özellikler

Motor: 1.6           

Motor Hacmi: 1597 cc

Silindir Adedi: 4            

Maksimum Güç: 125 Hp 6500 d/d              

Maksimum Tork: 152 Nm 4300 d/d            

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma   11.6 sn

Maksimum Hız: 196 km/s                       

Frenler                 

Ön: Hava Kanallı Disk

Arka:  Disk                                

Yakıt Türü Benzin / LPG

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 9.2 lt

Şehir Dışı: 5.2 lt

Karma: 6.7 lt

Boyutlar (u/g/y): 4648/1799/1407 mm                 

Bagaj Hacmi: 519 lt

Boş Ağırlık: 1322 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa