Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: FORD GALAXY 2.0 TDCi

10.07.2017 00:00
TEST: FORD GALAXY 2.0 TDCi

Mehmet Emin AVCI

Güçlü, donanımlı ve konforlu bir aile otomobili

Avrupa’da olduğu gibi ülkemizde de küçülmeye devam eden MPV segmenti  pazarını  son yıllarda talebin arttığı SUV’lara bırakıyor. Zor bir segment olmasına karşın sayıları az da olsa bazı markalar MPV pazarını canlı tutmaya çalışıyor. Bunlardan biri de Ford. Test köşemizin bu haftaki konuğu Ford’un büyük hacimli MPV sınıfındaki temsilcisi 7 kişilik aile otomobili  Ford Galaxy oldu. 2.0 litre motor, 180 Hp dizel otomatik şanzımanlı test aracımız, tasarımı ve kullanışlığı kadar zengin donanımları ve son teknolojiye sahip özellikleriyle dikkat çekiyor.

Tasarım

Ford Galaxy'nin tasarımı genel hatlarıyla markanın tasarım dilini yansıtıyor, markanın diğer modelleriyle benzer çizgiler barındırıyor. Galaxy’i markanın diğer modellerinden ayıran en büyük farklılık arka tarafta dik inen bagaj çizgisi oluyor.  Dışarıdan oldukça büyük görünen Galaxy, yüksek yapısına rağmen biraz sportif görünmeyi de başarıyor.  Test aracımızdaki gibi 18 inçlik jantlar  otomobilin kaslı görüntüsüne katkı sağlıyor.  Ford Galaxy'nin dinamik LED ön far teknolojisi, direksiyonu çevirdiğiniz açıyı farlara da yansıtıyor. Bu da görüş bölgesini gündüzmüş gibi aydınlatıyor. Galaxy’nin dinamik farları hıza, hava ve yol koşullarına bağlı olarak aydınlatma tipini de otomatik olarak ayarlama özelliğine sahip.  Sekiz farklı aydınlatma modunun yanında, yansıma önleyici uzun far özelliği de sürüş güvenliği açısından önemli bir özellik. 4848 mm uzunluk, 1953 mm genişlik ve 1747 mm yükseklik değerlerine sahip Ford Galaxy’nin bagaj hacmi ise 300 litre.  5 kişilik konumda 1260 litreye  ulaşan bagaj hacmi, arka koltuklar tamamen yatırıldığında ise 2339 litrelik devasa bir yükleme alanına kavuşuyor. 

İç Mekan

MPV konusunda azımsanmayacak derecede tecrübeye sahip olan Ford, Galaxy’de geniş ailelerin ihtiyacı olan ortamı ve fonksiyonelliği fazlasıyla sunuyor. İç mekanda yedi kişinin de rahat yolculuk etmesini sağlayacak bir ortam var. Test aracımızdaki panoramik cam tavan  ferah ortamın sunulmasına önemli katkı sağlıyor.  Aracın ön konsoluna baktığımızda markanın diğer modelleriyle benzer bir tasarımla karşılaşıyoruz. Bu bölüm ergonomi odaklı düşünülmüş ve ona göre dizayn edilmiş. Malzeme kalitesi ve işçilik kendini hissettiriyor. Alüminyum kaplamalar ve geometrik şekilli havalandırma delikleri kabinde kalite hissini artırıyor. Standart olarak sunulan 8 inç ekran yüksek çözünürlüğe sahip.  Galaxy'de yer alan ve Sync sisteminin en gelişmiş versiyonu olan Sync3, fonksiyonelliği bir üst seviyeye taşımış. Sesli kontrol sistemi ve dokunmatik ekran özelliğine sahip Ford Sync3, AppLink ile birlikte Apple CarPlay ve Android Auto sistemleriyle de uyumlu. 8 hoparlöre sahip müzik sistemi yolculuklarınızı keyifli hale getiriyor.  Koltuk ısıtma, soğutma ve masaj özelliğine de sahip olan Galaxy, saklama gözleri  konusunda da cömert. Araçta, kolay katlama sistemi sayesinde ikinci sıra koltuklar tek tek veya hepsi birlikte katlanabiliyor, eğimli bırakılabiliyor ve bu sayede üçüncü sıra koltuklara rahat geçiş sağlanabiliyor.  Üçüncü sıradaki koltuklar elektrikli olarak aynı konuma 10 saniyeden kısa bir sürede tekrar kaldırılabiliyor. Galaxy’nin iç mekanı tüm aile fertlerini rahat ettirecek, ergonomik, teknolojik ve fonksiyonel özelliklere sahip.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 2.0 litrelik TDCi motor,  3500 d/d’de 180 Hp güç ve 2000 d/d’de 400 Nm'lik tork değeri sunarak, 1760 kg ağırlığındaki aracı hareket ettirmekte hiç zorlanmıyor. 6 ileri çift kavramalı Powershift şanzımanla uyumlu çalışan motor, 0-100 km/s hızlanmasını 9.6 saniyede gerçekleştirirken, 205 km/s maksimum hız sunuyor. Vites değişimini direksiyonun her iki yanında bulunan F1 tipi vites kulakçıklarıyla da yapmak mümkün. Galaxy, hangi viteste olursa olsun gaza bastığınızda, yüksek tork değeri sayesinde, isteklerinize hızlı cevap verebiliyor.  Çift kavramalı şanzımanın geçişleri oldukça hızlı ve sarsıntısız ve kararlı. Ağırlığı, yüksek yapısı ve büyük hacmine karşılık Galaxy, yakıt ekonomisi ile şaşırtıyor. Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 5.4 litrelik yakıt tüketim verisine sahip Galaxy ile testimizde ortalama 6.5 lt/100 km gibi bir değer elde ettik.  Otoyol testinde ise bu değerin hızla gerilediğini de gözlemlediğimi belirtmek isterim. Performanstan çok konfor odaklı bir otomobil olan Galaxy’de orta sertlikte süspansiyon sistemi tercih edilmiş. Markanın yol tutuş konusundaki başarısı herkesçe malum. Direksiyon sisteminin tepkileri başarılı. Yüksek boyutlarına rağmen Galaxy, dinamik bir sürüş karakterine sahip.  Galaxy, yalıtım konusundaki başarısı ile de ailece keyifli uzun yolculuklar yapmak mümkün. 

Teknik Özellik

Motor Hacmi : 1997 cc                

Silindir Adedi : 4          

Maksimum Güç : 180 Hp 3500 d/d

 Maksimum Tork : 400 Nm 2000 d/d                                                          

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma : 9.5 sn

Maksimum Hız : 205 km/s

Frenler (ön/arka):  Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi (100 km)                                

Şehir İçi : 6.1 lt

Şehir Dışı : 4.9 lt

Karma : 5.4 lt

Test : 6.7 lt/100 km

Boyutlar (u/g/y): 4848/1953/1747 mm

Bagaj Hacmi : 300/1260/2339 lt

Boş Ağırlık : 1760 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa