Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: FORD FIESTA TITANIUM 1.0

26.12.2016 00:00
TEST: FORD FIESTA TITANIUM  1.0

Mehmet Emin AVCI

Ödüllü motor ve başarılı şanzımanın mükemmel uyumu

Ford markasının en sevilen modellerinden biri olan Fiesta, bu kez 1.0 litre 100 HP Ecoboost Powershift şanzımanlı versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. 1976 yılında otomobil pazarına giren ve 6 nesildir başarılı satış grafiği ile dikkat çeken markanın B segmentindeki temsilcisi Fiesta, sadece Titanium donanım seviyesi ile satışa sunuluyor.

Tasarım

Kendine has bir stile sahip Fiesta, 6. Neslinin ardından yapılan makyajla artık daha çekici ve sportif bir görünüme kavuştu. Aracın ön tasarımını incelediğimizde; yeniden tasarlanan ön ızgara,  geriye doğru uzatılan farlar ve gündüz LED aydınlatmaları otomobilin daha agresif görünmesini sağlamış. Kaput üzerindeki keskin hatlar ise Fiesta'nın sporcu yönünü vurguluyor. Yıldızı andıran bir tasarıma sahip 15 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, kapıların üzerine konumlandırılmış  aynalar ve A sütununda kullanılan kelebek cam otomobilin şıklığını artırırken, kör nokta sorununu da büyük ölçüde ortadan kaldırıyor.  Arkada ise yanlara doğru uzayan arka LED arlar, arkaya doğru uzanan omuz çizgisi ve alçalan tavan, cam üstü spoyler  ve tampondan farklı renkteki difizör Fiesta'nın estetik ve güçlü görünmesini sağlamış.  3969 mm uzunluk, 1764 mm genişlik, 1495 mm yükseklik değerlerine sahip Fiesta'nın bagaj hacmi ise 276 litre.

İç Mekan

Fiesta'nın dış tasarımındaki canlı ve hareketli çizgiler iç mekana da taşınmış. Yüksek kaliteli malzemeler ile donatılmış iç mekan ergonomik bir yapıya sahip.  Yumuşak dokulu gelişmiş, çok fonksiyonlu orta konsol, aracın birçok sistemini tek bir bölgeden yönetmenizi sağlıyor, alt orta konsolda bulunan otomatik klima ile kabin ısısını kumanda etmek mümkün. Orta konsolun üst kısmında bulunan 5 inç büyüklüğündeki renkli ekranı navigasyon ve geri görüş kamerası görevi görüyor. Gösterge paneli basit ve okunaklı. Direksiyon üzerindeki kumandalar ile ergonomi anlamında sıkıntı yok.  Eşya gözü konusunda modelde yeteri kadar göz bulunuyor. Hatta müzik sisteminin bağlandığı orta konsolun önünde de küçük de olsa bir alan yaratılmış. 

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan ve "Yılın Motoru" unvanına sahip 3 silindirli, 999 cc'lik 1.0 litrelik Ecoboost benzinli motor, 6000 d/d'da 100 Hp güç ve 1400 - 4000 d/d aralığında 170 Nm tork sunuyor. Maksimum hızı 180 Km/s olan aracın 0'dan 100 Km/s hıza çıkış süresi ise 10.8 saniye. Doğrudan yakıt enjeksiyonu, turbo besleme ve değişken supap ayarı özelliklerini bir arada toplayarak düşük yakıt tüketimi özelliği sunan 1.0 litrelik EcoBoost üç silindirli bu küçük motor performans ve yakıt ekonomisini bir arada sunma başarısını gösteriyor. Fiesta'da sunulan 100 Hp'lik 1.0 Ecoboost motor ve Powershift otomatik şanzımanlı başarılı kombinasyon fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 4.9 litrelik yakıt tüketim değerine sahip.   PowerShift 6 ileri otomatik şanzıman, bir sonraki vitesi hızlı ve en uygun zamanda seçerek, hem mükemmel bir vites geçiş deneyimi hem de konfor sunuyor.  Manuel olarak da kullanılabilen şanzıman sadece vites üzerindeki tuşlarla kontrol edilebiliyor. Bunun yerine direksiyon arkasına konumlandırılacak olan kulakçıklar daha sportif ve ergonomik olabilirdi. Biz sakin kullanımlarda şehiriçinde  6.1 litre tüketim verileri elde ederken performans odaklı kullanımlarda 7.9 litre tüketim verisi elde ettik.  Ford Fiesta'da yol tutuşu ve sportif sürüş keyfi için sert süspansiyonlar tercih edilmiş. Bu özellik özellikle viraj performansını artırırken, doğal olarak konforu az da olsa olumsuz yönde yansımış.  Yalıtım anlamında sınıf ortalamalarında bir çizgiye sahip Fiesta, üst devirlerde motor, yüksek hızlarda da yol sesini büyük bir rahatsızlık vermeyecek şekilde iç mekana yansıtıyor. Segmentinde yol tutuşunda ilk sıralarda yer alan, başarılı motor ve şanzıman uyumu ile dikkat çeken Fiesta 1.0 lt 100 HP Ecoboost'un Aralık ayı kampanyalı fiyatı 65 bin 330 TL

Teknik Özellik 

Motor: 1.0 Ecoboost     

Motor Hacmi: 999 cc   

Silindir Adedi: 3            

Maksimum Güç: 100 Hp 6000 d/d              

Maksimum Tork: 170 Nm 1400-4000 d/d 

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma   10.8 s

Maksimum Hız: 180 km/s                          

Frenler (ön/arka) Hava Kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 6.6 lt

Şehir Dışı: 3.9 lt

Karma: 4.9 lt

Boyutlar (u/g/y):  3969 /1764/1495 mm

Bagaj Hacmi: 276 lt

Boş Ağırlık: 1122 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı

Ekonomi

İnternet medyasında gelirler ve istihdam olanakları arttı

Gündem

ÖSYM'nin dünyadan izole sınav merkezi kapılarını ilk kez açtı