TEST: FORD FIESTA ST LINE 1.0 LT
Mehmet Emin AVCI
Fiesta ST Line donanımı ile şehre meydan okuyor
Ford’un sportif B sınıfı hatchback modeli Fiesta, bu kez ST Line donanım paketi ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Şehir otomobilleri arasında en çok tercih edilen modellerden biri olan Fiesta, küçük ve ekonomik motorları, sportif tasarımı ile farklı tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap verebilen otomobillerin başında geliyor. Fiesta, ST Line donanım paketiyle bambaşka bir kimliğe, atletik bir sporcuya dönüşüyor. ST Line’ı diğer donanım seviyelerinden ayıran belli başlı özellikleri; gündüz LED’leri ve tamponlarında bulunan sportif çıtalar ile, ön çamurluğun yanında ve kapı içlerinde bulunan ST Line logoları ve sportif arka tampon.
Tasarım
Fiesta da Ford’un diğer modellerinde olduğu gibi, yeni tasarım dilini fazlasıyla yansıtıyor. Genel anlamda, hareket için sabırsızlanan, atak ve agresif bir tasarım söz konusu. Makyajla birlikte çok daha dinamik bir yüze kavuşan Fiesta'da, büyük hava girişlerine sahip ızgara ve tampon aracın sportif görünümüne önemli katkı sağlarken, ızgarayla uyumlu büyük farlar da minik hacimli araca daha heybetli bir görünüm kazandırmış. ST Line donanım paketinde ise farklı olarak, otomobilin sportifliğini vurgulayan koyu renkli jantlar ve geniş çamurlukları dikkat çekiyor. Aracın arka kısmında ise, arka cam üstü spoyler ve arka tampon ile diğer Fiesta’lardan farklılaşıyor.
İç Mekan
Yeni Festa'nın iç mekanı da markanın diğer modelleriyle çok benzer, sürücü odaklı bir kokpitle karşımıza çıkıyor. Tasarım dili burada da Ford’un felsefesini başarılı bir şekilde yansıtıyor. Standart versiyondan farklı olarak Fiesta ST Line’da yaşam alanı metal pedal ve metal görünümlü kaplamalarla zenginleştirilmiş, aynı zamanda sportif vurgu da yapılmış. Aracın iç mekan genişliği daha önceki Fiesta’ya göre daha iyi. Otomobilde diz ve omuz mesafesi iç mekana sportiflik katan kırmızı dikişli koltukların tasarımı sayesinde gayet iyi ayarlanmış. İç mekandaki malzeme kalitesi ve işçiliği rakiplerini kıskandıracak derecede iyi. Konsolun alt bölümlerinde bile kaliteli plastik malzeme kullanılmış. 3969 mm uzunluk, 1764 mm genişlik ve 1495 mm yükseklik değerlerine sahip Fiesta ST Line’ın bagaj hacmi ise 276 litre.
Performans ve sürüş izlenimi
Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1.0 litrelik turbo beslemesi, 3 silindirli Ecoboost benzinli motor 4000 d/d’de 140 Hp güç ve 1750 d/d’de 180 Nm tork değeri üretiyor. 5 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen ünite 5 yıldır “Yılın Motoru” ödülünü almayı başarmış güçlü bir motor. İlk hareket anından itibaren size sunduğu kesintisiz güç ile dikkat çeken motorun, 1 litrenin altında bir hacme sahip olduğuna inanmak güç. Boyundan büyük bir performans sunan ödüllü motorun başarısı üstün kullanım keyfiyle pekişiyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 9 saniyede gerçekleştirirken, 201 km/s maksimum hız değeri sunuyor. Ekonomi konusunda haklı bir ünü elinde bulunduran Fiesta ST Line 4.9 lt/100 km’lik karma yakıt tüketim verisi ile bunu kanıtlıyor. Araç, sürücüsünden gelen istekleri yola aktarmada oldukça hızlı. Bu başarıda hassas ve hızlı çalışan direksiyon sisteminin de rolü büyük. Sağlam şasisi ve dengeli gövde yapısı sayesinde performanslı sürüşlerde bile izinden sapmıyor. Otomobilin viraj performansı da sınıf standartlarının en iyilerinden birini sergiliyor. Aracın yüksek süratlerde rüzgardan etkilenmemesi hem konforlu yolculuklar sunuyor hem de sürücüsüne güven veriyor. Sınıfının en iddialı yol tutuş özelliği, yakıt ekonomisi ile ünlenen Ford Fiesta, ST Line donanımı ile performans meraklılarının isteklerini karşılayan bir otomobil olmuş.
Teknik Özellik
Motor : 1.0
Motor Hacmi : 998 cc
Silindir Adedi : 3
Maksimum Güç: 140 Hp 6000 d/d
Maksimum Tork: 180 Nm 1400-5000 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma : 9 sn
Maksimum Hız : 201 km/s
Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/ kampana
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi : 5.6 lt
Şehir Dışı : 3.9 lt
Karma : 4.5 lt
Boyutlar (u/g/y): 3969/1764/1495 mm
Bagaj Hacmi : 276 lt
Boş Ağırlık : 1122 kg