Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: FIAT EGEA SEDAN 1.6 LT DCT

24.07.2017 00:00
TEST: FIAT EGEA SEDAN 1.6 LT DCT

Mehmet Emin AVCI 

Geniş iç hacmi, konforu ve ekonomikliği ile ezber bozdu

Bu haftaki test konuğumuz ‘’ezber bozan otomobil’’ sloganıyla pazarda dengeleri değiştiren Fiat Egea ailesinin sedan karoserli 1.6 litre dizel motorlu ve altı ileri çift kavramalı otomatik şanzımanlı versiyonu oldu. “AutoBest 2016” ödüllü Fiat Egea sedan Tofaş’ın Bursa fabrikasından dünyaya ihraç edilen bir model. Sunduğu fiyat/fayda dengesiyle ezber bozan modeli olan Egea; özgün tasarımı, konforu, geniş iç hacmi, kullanışlılığı, düşük satın alma ve kullanım maliyetleri ile tüm ihtiyaçları karşılıyor.

 Tasarım

Güçlü çizgileri ve dinamik tasarımı ile dikkat çeken Fiat Egea Sedan, sonradan sedana dönüştürülmüş bir model değil, doğuştan sedan olarak tasarlanmış bir otomobil. Karoserin orantılı olması otomobilin şık bir görünüme sahip olmasını sağlamış. Geniş ön panjur Egea'nın heybetli görünmesini sağlarken, küçük ve ince farlar ise aracın modern yüzünü yansıtıyor. Önden baktığınızda krom ızgaraları ile sportif ve etkileyici bir görünüm sunuyor. Ön bölümde ince farlar kullanılmış. Arka kısma geçtiğimizde çengel formlu stoplarla karşılaşıyoruz. Girintili, çıkıntılı stop tasarımı özgün bir görünümü de beraberinde getiriyor. Ön panjur, kapı kolları ve bagaj kapağı üstündeki krom detaylarla da şıklık arttırılmış. Bagaj bölümü sonradan eklenmiş gibi görünmüyor. 4532 mm uzunluk, 1792 mm genişlik ve1497 mm yükseklik değerlerine sahip Egea’nın bagaj hacmi ise 520 litre.  

İç mekan

Fiat Egea’nın iç mekanına geçtiğimizde, modern çizgilere sahip, sade ve gözü yormayan bir konsol tasarımıyla karşılaşıyoruz. Vites kolunun önünde, kolçak içinde ve kapı içlerinde küçük eşya gözleri bulunuyor. Orta konsolda yumuşak plastik malzeme kullanılması kalite algısını arttırıyor. Merkezde yer alan 5 inçlik renkli dokunmatik ekran da Egea'nın kalite hissini arttırıyor. Ekran, navigasyon sistemini takip etmek için küçük olsa da, geri vites kamerasının görüntülerini izlemek için yeterli. Navigasyon yönlendirmelerinin gösterge grubu ortasındaki TFT tipindeki bir diğer ekrana da yansıtılıyor olması fonksiyonelliği artırıyor. Egea Sedan’da markanın 500 modelinden tanıdığımız direksiyon simidinin ergonomisi iyi. Direksiyon üstündeki iri düğme grupları da fonksiyonelliği arttırıyor. Bu düğme gruplarından sağda yer alanları hız sabitleme ve hız sınırlama sistemlerinin yönetilmesini sağlıyor. Soldaki grup ise gösterge grubu içindeki dijital ekranın kontrol edilmesini sağlıyor. Bu ekrandan ortalama tüketim bilgileri dışında verimli bir sürüş için vites değişim yönlendirmeleri de izlenebiliyor. Direksiyon, City fonksiyonu sayesinde özellikle manevralarda oldukça hafif bir çalışma yapısı sunuyor. 2637 mm'lik dingil mesafesine sahip olan Fiat Egea Sedanın iç mekanı oldukça ferah. 5 kişi için geniş bir yaşam alanına sahip. Aracın gerek önde gerekse arkadaki diz ve baş mesafeleri sınıf ortalamalarını zorlanmadan yakalıyor. Bu büyük gövdeye rağmen aracın görüş açıları da kullanım esnasında sürücüsüne sıkıntı yaşatmıyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Test ettiğimiz Fiat Egea modelinde markanın common-rail teknolojisine sahip Multijet II ailesinden 1.6 litre hacminde turbo, dizel motor görev yapıyordu. Bu motor 3750 d/d'de 120 hp güç, 1750 d/d'de ise 320 Nm tork üretiyor. Alt devirlerde cansız olan motor, devir yükseldiğinde gücünü hissettirmeye başlıyor. Sunduğu sarsıntısız vites değişimi ile sürüş konforunu artıran çift kavramalı şanzıman aynı zamanda performansı da üst seviyeye taşıyor. 200 km/s maksimum hıza ulaşabilen otomatik şanzımanlı dizel Egea Sedan, 0-100 km/s hızlanmasını 9.8 saniyede gerçekleştiriyor. Otomobil 100 km’de ortalama 3.9 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Fiat Egea, Türk tüketicisi düşünülerek hazırlandığı için konfor odaklı bir otomobil. Aracın gürültü seviyesinden süspansiyon çalışma karakterine kadar konfor ön planda tutulmuş. Önde bağımsız McPherson, arkada ise yarı bağımsız süspansiyon sisteminin kullanıldığı Egea, darbe emiş konusunda oldukça başarılı. Arkada oturanlar bile darbe emişleri çoğu rakibinden daha az hissediyor. Egea'nın direksiyon sistemi ise çok hassas değil. Şehir içinde City moduyla bir hayli konforlu olan, hızlandıkça sertleşen direksiyon simidi yüksek hızlarda sürücüden gelen istekleri biraz gecikmeli yola aktarıyor.   Şehir içinde kullanım konusunda bir hayli konforlu ve rahat bir otomobil olan Egea Sedan, hız arttıkça camlardan bir miktar rüzgar gürültüsü alıyor.

Teknik Özellik

Motor: 1.6 lt Multijet II                 

Motor Hacmi: 1598 cc                 

Silindir Adedi:   4              

Maksimum Güç: 120 Hp 3750 d/d               

Maksimum Tork: 320 Nm 1750 d/d             

Performans                         

0-100 km/s Hızlanma  9.8 sn

Maksimum hız 200 km/s

Frenler (ön/arka): Disk/Disk

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 4,5 lt

Şehir Dışı: 3.5 lt

Karma: 3.9 lt

Boyutlar (u/g/y): 4532/1792/ 1497 mm

Bagaj Hacmi:  520 lt

Boş Ağırlık:  1295 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Kültür & Sanat

Eşikte Üç Kadın raflardaki yerini aldı!

Gündem

Dünya Flamingo Günü kutlanıyor

Maliye & Muhasebe

TÜRMOB Başkanı Kartaloğlu: Taleplerimize acilen yanıt bekliyoruz