TEST: FIAT EGEA HB 1.6 T-JET
Mehmet Emin AVCI
Kompakt hatchback sınıfında dengeleri değiştirdi
Fiat’ın 1 milyar dolara ulaşan yatırımla Türk mühendisliği ile geliştirilen ve Tofaş’ın Bursa fabrikasında üretilen Egea’nın ikinci modeli Egea HB 1.6 litre Mutijet II versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Ülkemizde hem sedan, hem HB hem de SW karoserli seçenekleri üretilen Egea, Türkiye’de iki benzinli, iki de turbo dizel motor ve Easy Plus, Urban Plus ve Lounge Plus olmak üzere üç donanım paketiyle satışa sunuluyor.
Tasarım
Tasarım konusunda İtalyan tipi çizgileri fazlasıyla yansıtan Fiat Egea HB, ailenin diğer üyesi sedan gövdeli modeli anımsatsa da, belirgin bazı farklılıklar da taşıyor. Hatchback kasanın farlarında LED gündüz farlarına yer verilirken, sis farları da yuvarlatılmış. Sedandan farklı olarak bu bölümde krom çıtalar da kullanılmış. Aracın bazı bölümlerinde tercih edilen keskin hatlar sayesinde dinamik bir görünüm elde edilmiş. Motor kaputunun tasarımı ve profil görünümündeki derin çizgiler bunu destekliyor. Otomobilin arka tasarımına baktığımızda, tavanı geriye doğru alçalmadan devam ediyor. İtalyan otomobilleri andıran çift parçalık stop lambaları yatık olarak yerleştirilmiş. Bagaj kapağı camının üst bölümünde yer alan spoyler, yan deflektörlerle birleşirken, aracın iki yanında geri vites lambası, arka sis farı yer alıyor. 4.368 mm uzunluk, 1.792 mm genişlik ve 1.495 mm yükseklik değerlerine sahip Fiat Egea HB’nin bagaj hacmi ise stepneli 380 litre, lastik tamir kiti ile 440 litre.
İç Mekan
Egea HB’nin iç mekanına baktığımızda, kaliteli malzeme ve işçilik hemen dikkat çekiyor. Bunda Avrupa pazarına hitap edecek olmasının da etkisi var. Çok fonksiyonlu direksiyon simidinin solunda, far yükseklik ayarı, sis farları, ESP ve lastik basınç ayarı sıfırlama düğmeleri yer alıyor. Gösterge paneli okunaklı ve büyük. Yol bilgisayarı ekranında motor yağı sıcaklığı, ortalama yakıt tüketimi gibi birçok bilgiye ulaşılabiliyor. Orta konsolun en üstünde yer alan dokunmatik ekran, hem iç mekana şıklık kazandırırken hem de birçok özelliğe kumanda etmenizi sağlıyor. Yatay havalandırma ızgaralarının altında direksiyonun şehir modu, start-stop, dörtlü flaşör ve merkezi kilit düğmeleri bulunuyor. 12 volt, AUX ve USB girişleri vites kolunun önündeki cepte yer alıyor. Yaşam alanı genişliği konusunda sınıf ortalamasını rahatlıkla yakalayan Egea HB’in arka bölümünde yeterli düzeyde baş ve diz mesafesi sunuluyor.
Performans ve sürüş izlenimi
Test aracımızda görev yapan 1.6 litre hacimli Multijet dizel motor, 3750 d/d’de 120 Hp güç ve 1750 d/d’de 320 Nm tork değeri sunuyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.8 saniyede gerçekleştiren aracın maksimum sürati ise 200 km/s. 320 Nm'lik maksimum tork sayesinde zorlanmadan ilerleyen Egea HB’te kullanılan darbe şiddetine göre tepki veren amortisörler sayesinde oldukça sessiz çalışan süspansiyon sistemi ile konforlu yolculuk sunuyor. Adaptif hız sabitleme sistemi, otomatik acil durum freni ve çarpışma riski uyarı sistemi orta ve üst donanımda standart olarak sunuluyor. Tasarımıyla birçok rakibini geçecek detaylara sahip Egea HB, yaşam alanı genişliğinde de 5 kişinin rahat yolculuk yapmasına olanak tanıyan iç hacme sahip. Eşya gözleri, bagaj hacmi ve performans açısından 10 saniyenin altında kalan hızlanma değerlerine imza atan araç tüketimiyle de avantajlı. Sedan kardeşine göre daha zengin bir donanım paketine sahip Egea HB'in fiyatı 54 bin 900 TL ile 85 bin 700 TL arasında değişiyor.
Teknik Özellik
Motor: 1.6 lt
Motor Hacm: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 120 Hp 3750 d/d
Maksimum Tork: 320 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma: 9.8 sn
Maksimum Hız: 200 km/s
Frenler
(ön/arka) Hava Kanallı Disk/Disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 4.4 lt
Şehir Dışı: 3.7 lt
Karma: 3.7 lt
Boyutlar (u/g/y): 4368/ 1792/1495 mm
Bagaj Hacmi: 380 lt
Boş Ağırlık: 1295 kg