Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: DACIA SANDERO STEPWAY EASY-R

27.02.2017 00:00
TEST: DACIA SANDERO STEPWAY EASY-R

Mehmet Emin AVCI

Dacia Sandero’da otomatik vites keyfi

Geçtiğimiz yılın sonuna doğru duyurusu yapılan Dacia'nın "otomatikleştirilmiş" şanzımanlı Easy-R teknolojisine sahip B segmenti hatchback otomobili Sandero Stepway, test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Renault’nun bünyesine geçtikten sonra Türkiye pazarında özellikle Duster’la kısa sürede önemli bir başarıya imza atan Dacia, yıllardır merakla beklenen otomatik vites seçeneğini Sandero modeliyle tüketicinin beğenisine sundu.  İlk kez 2007 yılında yollara çıkan Sandero Stepway, Dacia’nın ‘Easy-R’ adı verilen yarı otomatik vites kutusunun kullanıldığı ilk model oldu.  Sandero Stepway Easy-R; stop & start sistemiyle donatılmış olan 0.9 Turbo 90 Hp benzinli ve 1.5 dCİ 90 Hp dizel motor seçeneğine sahip.

Tasarım

Stepway donanımına sahip test aracımızın ön bölümü sade ama şık görünüyor. Büyük radyatör ızgarası hemen dikkat çekerken, sis farları metal görünümlü plastik çerçeveler içinde, tamponun alt köşelerine konumlanmış. Sandero’nun yan tasarımı, maliyet düşürme kaygıları sebebiyle çok düz. Bu donanımla sunulan tavan raylarıysa dinamizm katmayı başarıyor. Arka tasarım da iddialı olmaktan uzak. Ön tamponun altı gibi arka tamponun da altında arazi araçlarına gönderme niteliğinde metal görünümlü plastik kaplama bulunuyor. Stopların iç desenleri modern görünüyor. 4057 mm uzunluk, 1733 mm genişlik ve 1523 mm yükseklik değerlerine sahip Dacia Sandero Stepway Easy-R’ın bagaj hacmi ise 320 litre.

İç Mekan

Aracın iç mekanını incelediğimizde, otomobilin içinde kullanılan teknolojinin basit ve kolay erişilebilir bir şekilde konumlandırıldığı dikkat çekiyor. Sert plastik malzemenin bolca kullanıldığı iç mekanda doğal olarak işçilik kalitesi de orta düzeyde kalıyor. Orta konsolun en üstünde kapaksız bir göz bulunuyor.  Bu alan kullanışlı ama çok basit görünüyor.  Daha altta dairesel havalandırma çıkışları bulunuyor. Onun altındaysa 7 inçlik Media Nav adı verilen navigasyon  ve multimedya sistemi yer alıyor. Küçük bir revizyondan geçen bu sistemin görsel ara yüzü de güncellenmiş.  Sisteme direksiyon arkasında bulunan tuşlar ile de kumanda edilebiliyor. Dokunmatik hassasiyeti ve hızı orta düzeyde olan sistemde, radyo ve eller serbest telefon kullanımının yanı sıra USB girişi ile zenginleştirilmiş.  Konumlandırıldığı bölge olarak erişimde zorluk yaşanıyor.  Dacia Sandero’da elektrikli ön camlar yine orta konsoldan açılıyor. Aynalar otomatik ayarlanamıyor. Sürücü koltuk yükseklik ayarı yok, sadece sırt ayarı ve ileri geri ayarlama seçenekleri var, hız sabitleyici  yok. Önde sunulan alan yeterli, arkada ise diz mesafesi kısıtlı ama bu bölümde de sunulan alan yeterli.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1461 cc’lik dizel ünite 3750 d/d’de 90 Hp güç ve 1750 d/d’de 220 Nm tork üretiyor. Motorun gücü 6 kademeli, tek kavramalı otomatikleştirilmiş Easy-R şanzımanla ön tekerleklere iletiliyor.  0-100 km hızlanmasını 12 saniyede gerçekleştiren aracın maksimum hızı 166 km/s. Alt devirleri canlı olan motor performanslı kullanmak istediğinizde şanzımanın azizliğine uğruyor. Vites düşürmekte ve büyütmekte geciken şanzıman, vites değişimlerinde de kasılma yaşanmasına sebep oluyor. Fakat performanslı kullanılmadığında, vites değişimleri ve sürüş konforuna katkısı gayet iyi. Şanzıman asıl başarısını, yakıt tüketimine olumlu etkisiyle gösteriyor. Zaten ekonomik olan dCi ünite bu şanzımanla şaşırtacak kadar düşük bir tüketime imza atıyor.  Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama yakıt tüketimi 3.8 litre. Şehir içi ağırlıklı geçen testimizde 4.5 lt/100 km’lik değer  elde ettik. Yokuşta kaydırmama özelliği olması da önemli bir detay. Sandero Stepway’in süspansiyonları Türkiye yollarında iyi çalışıyor. Sadece çok sert darbeleri sönümlemekte zorlanıyor. Araç yol tutuş konusunda iddialı değil. Hissiz direksiyon ve virajlarda yana yatan karoser sınırları çok net belli ediyor.  0.9 litre benzinli modelin 2017 model yılı fiyatı 53 bin 900 TL, 1.5 lt dCi olan test aracımızın fiyatı ise 65 bin 250 TL.

Teknik Özellik

Motor: 1.5 dCi 

Motor Hacmi:    1461 cc

Silindir Adedi:    4            

Maksimum Güç: 90 Hp 4000 d/d

Maksimum Tork: 220 Nm 1750 d/d            

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma 12 s

Maksimum Hız: 166 km/s

Frenler (ön/arka) Hava Kanallı Disk/kampana

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 3.9 lt

Şehir Dışı: 3.8 lt

Karma: 3.8 lt

Boyutlar (u/g/y):  4089/1761/1615 mm

Bagaj Hacmi: 320 lt

Boş Ağırlık: 1165 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Ekonomi

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlanıyor

Ekonomi

Koç Holding'den "sahte sosyal medya hesaplarına" ilişkin açıklama

Gündem

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Terörü öyle ya da böyle yok edeceğiz, kararlıyız

Gündem

UND, tır sürücülerinin 'acil ve öncelikli' olarak Schengen vizesi alabilmesi için destek istedi