Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: DACIA SANDERO STEPWAY 1.5 dCi EASY-R

27.06.2017 00:00
TEST: DACIA SANDERO STEPWAY 1.5 dCi EASY-R

Mehmet Emin AVCI

Makyajın en önemli yeniliği otomatik şanzıman

Easy-R adıyla otomatik şanzımana kavuşan Dacia Sandero Stepway, 1.5 litre dizel motor seçeneği ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. 2007 yılında Sandero modeliyle B segmentine giren Dacia, 2011’de modelde makyaj yaptıktan sonra 2012 yılında ikinci nesli ile yollara çıktı. Stepway donanım ile Crossover görünümüne kavuşan Sandero otomatik şanzımana da kavuşarak markanın önemli bir eksikliğini gidermiş oldu.

Tasarım 

Dacia Sandero makyajla birlikte daha iddialı bir tasarıma kavuştu. Aracın ön tasarımında, özellikle farların hemen yanlarına konumlandırılan LED gündüz aydınlatmaları dikkat çekiyor. Ön ızgarası değişen Dacia Sandero, Stepway donanımında gelen krom çerçeveler ile daha şık bir görünüme sahip oldu. Bu detay yan aynalara ve sis farlarının çerçevelerine de yansımış. Yan bölümde yine bu donanıma özel çamurluk eklentilerini bulunuyor. Model bu haliyle hafif arazi karakterine de gönderme yapıyor. Tavan rayları aracı daha heybetli gösterirken, beş kollu ve karartılmış jantlar da sportif karaktere vurgu yapıyor. Arka bölümde ise modelin stop tasarımı güncellenerek göze daha hoş gelecek şekilde tasarlanmış. 4089 mm uzunluk, 1761 mm genişlik, 1555 mm yükseklik değerlerine sahip Sandero Stepway’in bagaj hacmi ise, 320 litre. 

İç mekan 

Dacia Sandero’nun iç mekanında da yenilikler var. En dikkat çekici detay direksiyon simidi. Dört kollu bu tasarım iç mekanı olgunlaştırmış. Ayrıca üzerine konumlandırılan kumandalar ile otomobilin bir çok opsiyonunu kontrol etme imkanı da sunulmuş. Direksiyona taşınan bir diğer ayrıntı da korna oldu. Makyajla birlikte en belirgin değişim aynaların otomatik ayarlanabilir konuma gelmesi olması. Ayna ayar butonu direksiyonun sol arkasında yer alıyor. Bir diğer değişim de bolca eleştiri alan cam açma düğmelerinin kapı kollarına taşınması. Konsolun ortasında 7 inç dokunmatik ekran yer alıyor. Opsiyon olarak gelen bu ekran geri görüş kamerası, yol bilgisayarı ve müzik sistemi olarak görev yapıyor. Önde ve arka sunulan baş ve diz mesafesi ise sınıf ortalamasını karşılar düzeyde. 

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda Renault’un meşhur 1.5 litrelik dizel motoru görev yapıyor. Bu ünite 4000 d/d’de 90 Hp güç, 1750 d/d’de ise 220 Nm tork değeri sunuyor. 6 kademeli Easy-R olarak isimlendirilen otomatik şanzıman ile kombine edilen model, 0-100 hızlanmasını 12 saniyede tamamlarken, maksimum 166 Km/s hız sunuyor. Alt devirlerde yüksek torkun avantajı ile canlı kalan motor, üst devirlerde tipik bir dizel olduğunu gösteriyor. 6 ileri otomatik şanzıman geçişleri özellikle ilk viteslerde biraz sarsıntılı. Bazı noktalarda kararsız kalabiliyor. Otoyol kullanımlarında ise bu sorun fazla hissedilmiyor. Manuel kullanımda geçiş hızı biraz daha iyi. Şanzımanın geçişleri biraz sarsıntılı ancak bu kombinasyon motor seçenekleri arasında en düşük yakıt tüketim değerine sahip. Fabrika verileri 3.8 litre olan bu seçenek ile biz testimiz sırasında 5.8 litrelik yakıt tüketim değeri elde ettik. Dacia Sandero’da sert süspansiyonlar kullanılarak, yüksek karoser yapısının virajlarda yana yatma eğilimi azaltılmış. Yol, rüzgar ve motor sesi optimum düzeyde engellenmiş. 

Teknik Özellik

Motor: 1.5 dCi

Motor Hacmi:   1461 cc

Silindir Adedi:   4          

Maksimum Güç: 90 Hp 4000 d/d

Maksimum Tork: 220 Nm 1750 d/d          

Performans                      

0-100 km/s Hızlanma 12 sn

Maksimum Hız: 166 km/s

Frenler (ön/arka) Hava Kanallı Disk/kampana

Yakıt Tüketimi                  

Şehir İçi: 3.9 lt

Şehir Dışı: 3.8 lt

Karma: 3.8 lt

Boyutlar (u/g/y): 4089/1761/1615 mm

Bagaj Hacmi: 320 lt

Boş Ağırlık: 1165 kg

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı

Ekonomi

İnternet medyasında gelirler ve istihdam olanakları arttı

Gündem

ÖSYM'nin dünyadan izole sınav merkezi kapılarını ilk kez açtı