Sigorta

Sigorta Haberleri

SBN Sigorta Genel Müdürü Duray: 'İhtiyacı iyi tespit ederek ürünler geliştiriyoruz'

14.06.2016 00:00
SBN Sigorta Genel Müdürü Duray: 'İhtiyacı iyi tespit ederek ürünler geliştiriyoruz'

 

Haber Merkezi - SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray, bankasürans üretiminin sektör içindeki payının ve artış oranının korunmasının  önemli olduğunu söyledi. Bankasüransın kârlı ve gelişime açık bir üretim kaynağı olduğunun  göstergesi olduğunu belirten Duray, şunları söyledi:

"SBN Sigorta olarak biz de, banka sigortacılığında yapılan üretimimizle sektör üzerinde büyüme göstermekteyiz. Sektörde toplam üretimdeki bankasürans payı olarak ilk üçteyiz. Bunu sürdürmek istiyoruz. Bankasürans konusunda diğer şirketlerden ayrıştığımızı düşünüyoruz ve bunu rakamlarla da ortaya koyuyoruz. İş ortağımızı çok iyi tanımaya çalışıyoruz ve tüm iş yapış biçimlerimizi ana iş ortağımız olan Şekerbank'la uyumlu hale getirdik. Satışa aracılık eden banka personelini çok iyi analiz edip, onların ajandalarına ve ihtiyaçlarına saygı gösteriyoruz. Karşımızdakinin neye ihtiyacı olduğunu iyi tespit ederek ürünler geliştiriyoruz ve satışına da yardımcı oluyoruz. Bunları doğru ve istikrarlı bir şekilde uygulayarak son 4 yılda yaklaşık 3 katına çıkan bir bankasürans hacmine ulaşmış durumdayız. Bundan sonraki stratejimiz bu durumun sürdürülebilir olması yönünde."

Sigorta sektörünün temel aracılarının hepsinin gelecek dönemde varlıklarını sürdürmeye devam edeceklerini kaydeden Duray şöyle devam etti:

"Birinin diğerini ortadan kaldırması gibi bir durum söz konusu olamaz. SBN Sigorta olarak 2012'den bu yana dağıtım kanallarımızda riski ve karlılığı göz önüne alarak çalıştık, maliyetlerimizi daha iyi yöneterek, verimlilik artışı sağladık. Sigorta olarak bizim ana üretim kanalımız bankasürans, 2015 üretimimizin yüzde 60'tan fazlasını bu kanaldan sağladık. Yıllık değerlendirmelerden çok, uzun dönemli bantlara baktık. 2012-2015 yılları arasında yapısal olarak çok fazla değişiklik gerçekleştirdik. Kendimizi geliştirdik, altyapımızı kurduk. İnsan kaynakları, yazılım, iş akışı konusunda güzel işlere imza attık. Uyguladığımız doğru strateji ve tarife yapısı, sahip olduğumuz doğru ekip ve doğru işbirliğinin başarısı ile 2015 yılını bir önceki yıla göre 3 kat artırarak 15 milyon lira kâr ile kapattık. Kâr / prim üretiminde hayat dışı şirketler arasında sektör lideriyiz."

Kârlılığın kendileri için her zaman prim üretiminden daha öncelikli olduğunu belirten Duray, 2016'nın ilk 4 ayında kesinleşen sonuçlara göre de kesintisiz kâr etmeye devam ettiklerini ifade etti.Duray sözlerine şöyle devam etti:

"SBN Sigorta olarak 2012 yılından itibaren başlattığımız 'kârlılık içinde büyüme' stratejimizde 4 tam yılı doldurduk ve artık 'Sürdürülebilir büyüme / Sürdürülebilir kârlılık' dönemine geçtik. 2012-2015 dönemini tüm çeyrekleri ile birlikte, yılsonunda kâr ile kapattık, 2016 ilk çeyrekte büyüme hızımızın  devam ettiği görülüyor. Bu sonuçlara ulaşmamızda  banka dağıtım kanalının etkisi büyük. 2016 için  toplam yıl sonu dengesine baktığımızda bankasürans ağırlığımızı bu sene de korumayı hedeflediğimizi söyleyebilirim. Risklerimizi daha iyi fiyatlayarak ve banka dağıtım kanalımızı etkin kullanarak yakaladığımız üretim artışımızın korunması ve sürekliliği için çalışıyoruz. Bankalar, gerek görünürlükleri gerekse yaygınlıkları göz önüne alındığında, müşterilerin sigortaya erişimi açısından çok önemli noktadalar ve özellikle sigorta müşterisi olmayan kitleye yeni, basit, hızlı satılan ürünleri pazarlama konusunda oldukça yetenekliler. Sigorta şirketine düşen görev, içinde pek çok ayrı kanal barındıran banka kanalında ihtiyacı doğru tespit ederek her kanala özel ürünler geliştirip, ilgili kanallara yerleştirmek ve satış sonrası hizmetle desteklemek. Bankasürans satış ağı örgütlenmesinde gelişime açık alanlar olduğunu da görüyoruz. Bankada çalışan personellerin sigorta ürünleri konusundaki bilgi seviyeleri ile yetkinliklerinin artırılması için yatırım yapılması ve bu ürünlerin satışından gelir elde edebilecekleri mekanizmaların kurulması kapsamında işbirliği içinde olduğumuz Şekerbank ile ortak pek çok proje yürütüyoruz Grup  şirketi olmamızın avantajını da kullanarak Şekerbank'ın  deneyimli ekipleri, SBN Sigorta'nın  genç ve dinamik ekiplerini çok kısa bir süre içerisinde benimseyerek, mükemmel bir birliktelik oluşturdular. Bu oluşan hava ile Şekerbank  ve SBN Sigorta sektörde gözlemlenen başarılara imza atmaya başladılar. Bir diğer stratejimiz de, bu büyük sinerjinin operasyonel verimlilik açısından da desteklenmesi gerekliliğiydi. Bölge sorumlularımızın şubelere verdiği destek yanında, Genel Müdürlüğümüzde oluşturduğumuz bankaüsrans operasyon ekibi ile güzel işler çıkarttık, bu da hem iç hem dış müşteri memnuniyetimizi oldukça artırdı.

Bankanın müşteri portföyünün olması ve çapraz satışa imkan sağlaması uygun ürünlerin satışını da kolaylaştırıyor. Biz hemen hemen tüm projelerimizi banka kanalımızla ortak geliştiriyoruz. Şekerbank için ürün ve müşteri segmentasyonlarına uygun, KOBİ, Tarım, İşletme müşterilerine özel projeler geliştiriyor, ürün gamındaki eksiklikleri tamamlıyoruz. Her sene 3 ya da 4 yeni ürünü banka müşterileri ile buluşturuyoruz." 

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Kültür & Sanat

Eşikte Üç Kadın raflardaki yerini aldı!

Gündem

Dünya Flamingo Günü kutlanıyor

Maliye & Muhasebe

TÜRMOB Başkanı Kartaloğlu: Taleplerimize acilen yanıt bekliyoruz