Otomotiv

Otomotiv Haberleri

Rekor, Peugeot'ya vites yükselttiriyor

22.01.2018 00:00
Rekor, Peugeot'ya vites yükselttiriyor

Mehmet Emin AVCI

Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, 2017'de rekor bir satışla başarılı bir yılı geride bıraktıklarını belirterek, "Otomotiv pazarının 2018 yılında da 2017'ye benzer bir seyir göstereceğini düşünüyoruz. 2018'in özellikle perakende satış yaklaşımı ile tüm yetkili satıcılarımızla birlikte yeni bir rekor yılı olacağına inancımız tamdır" dedi.

Anaç, Peugeot Türkiye'nin 2017 değerlendirmesi ve gelecek beklentilerinin paylaşıldığı toplantıda, Peugeot Türkiye olarak başarılı bir yılı geride bıraktıklarını söyledi. 2017'de Türkiye'de 29 bin 981 adedi binek, 10 bin 501 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 40 bin 482 adet satış gerçekleştirerek yüzde 4,2 oranında pazar payı elde ettiklerini hatırlatan Anaç, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye otomotiv pazarı 2016 yılın aynı dönemine oranla yüzde 2.8 daralırken, Peugeot Türkiye satışları yüzde 13.8 oranında bir artış elde ederek pazarın aksine önemli bir büyüme sergiledi. Bu sonuçlarla binek araç pazarında satış sıralamasında üç basamak yükselerek satışını en çok artıran ikinci marka olurken, toplam pazarda ise bir basamak yükselerek yine satışını en çok artıran ikinci marka Peugeot oldu."

Anaç , Peugeot Türkiye'nin bu başarısında sene başında açıklanan 3'ü binek 2'si ticari olmak üzere pazara sundukları toplam 5 adet yeni modelin önemli rol oynadığını belirterek, şunları söyledi:

"İlk olarak SUV ailesini tamamlayan; performansı ve yeni dış tasarımı ile "boyut atlatan" yeni 5008; modern ve yenilikçi bir tasarım ile Yenilenen 301, ve son olarak teknolojinin yeni boyutunu yansıtan yenilenen 308 ile Hafif Ticari ürün gamına eklenen Peugeot Expert ve Peugeot Expert Traveller oldu."

Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç , 2017'de son 10 yılın en yüksek otomobil satışını, pazarın daraldığı ve olumsuz bir ortamın yaşandı dönemde gerçekleştirme başarısının Peugeot Türkiye'nin mükemmel bir performans sergileme kabiliyetini de ortaya koyduğunu sözlerine ekledi.

Bu başarının aynı zamanda, grubun hayata geçirmiş olduğu işletme verimliliği iyileştirmesi ve ekiplerin Push to Pass planına odaklanmasının da bir göstergesi olduğunu vurgulayan Anaç, "Türkiye'de lanse etmiş olduğumuz yeni ürünlerin ve yetkili satıcı teşkilatımızın katkısıyla her geçen gün karlı ve sürdürülebilir büyüme koşullarını iyileştirmeye devam edeceğiz. Otomotiv pazarının 2018 yılında da 2017'ye benzer bir seyir göstereceğini düşünüyoruz. 2018 yılının özellikle perakende satış yaklaşımı ile tüm yetkili satıcılarımızla birlikte yeni bir rekor yılı olacağına inancımız tamdır" dedi. 

Anaç toplantıda, Peugeot Türkiye'nin, Push to pass stratejisi çerçevesinde 2021 yılına kadar yüzde 8 pazar payı ve 87 bin adetlik satış ile, satış sıralamasında ilk 5 markadan biri olmak ve ithal markalar arasında ise 2. sıraya yerleşmek gibi hedeflerden oluşan orta vadeli planlarını açıkladı.

2018 yılı hedefleri ile ilgili, Türkiye toplam pazarının 950 bin adet civarı öngörüsü ile, yüzde 5 pazar payı ve 46 bin 750 adet satış olarak belirledi. 

PSA Grubu 

PSA Grubu'nun 2017'de bir önceki yıla göre yüzde 15,4 artışla 3 milyon 632 bin 642 araç satışı gerçekleştirerek bir rekora imza attığını belirten Anaç, geçen yıl yüzde 23.2 artışla 2 milyon 378 bin araç satılan Avrupa'nın, grubun en büyük pazarları arasında yerini koruduğunu bildirdi.

PSA Grubu'nun, 2016'da açıkladığı "Push to Pass" stratejisi kapsamında 2016-2018 döneminde ortalama yüzde 4, 2021 yılına kadar ise yüzde 6 operasyonel karlılık hedeflendiğini belirten Anaç, ayrıca 2015 ile kıyaslandığında 2018 yılına kadar yüzde 10, 2021 yılına kadar da yüzde 15 gelir artışı öngördüğünü aktardı.

Anaç, PSA Grubu'nun güçlü gelişimi ve büyüme stratejisinin yüksek kalitede ürün ve hizmetler, zenginleştirilmiş ürün planı ve teknolojik liderlik olmak üzere 3 ana temele dayandığını da ifade etti. 

Anaç, Peugeot'nun, dünya satışlarında ise 2 milyon 119 bin 485 adet ile 2016 yılına göre yüzde 10.4 oranında bir artış gerçekleştirerek önemli bir büyüme gösterdiğini sözlerine ekledi.

'2 model lansmanı ve 7 yeni bayi'

Bu yıl biri binek diğeri hafif ticari olmak üzere iki yeni modelin lansmanını yapmayı planladıklarını ve 7 yeni bayi ile tüm Türkiye'deki bayi sayılarını da 53'e çıkaracaklarını anlatan Anaç, "Önümüzdeki dönemde her sene pazar payımızı bir puan artırmayı hedefliyoruz. Bu agresif bir plan ama Peugeot'nun ürün gamı, bayi teşkilatının gücü ve süreçlerdeki iyileşmemiz bizi buraya taşıyacaktır" dedi.

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı

Ekonomi

İnternet medyasında gelirler ve istihdam olanakları arttı

Gündem

ÖSYM'nin dünyadan izole sınav merkezi kapılarını ilk kez açtı