Otomotiv

Otomotiv Haberleri

Peugeot, 2017 yılında SUV odaklı büyüyecek

23.01.2017 00:00
Peugeot, 2017 yılında SUV odaklı büyüyecek

Mehmet Emin AVCI

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Laurent Pernet, 2017'nin iddialı hedefler ve projelerle kendilerine heyecan verici bir yıl vaat ettiğini belirterek, "SUV atağımız bu yılın da güçlü unsurlarından biri olacak. Peugeot Türkiye olarak 2017'de toplam pazarın 916 bin adet olacağı öngörüsüyle 41 bin adetlik satışla yüzde 4.5'lik bir pazar payı hedefliyoruz" dedi.

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Laurent Pernet, Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Akın ve Basın/Halkla İlişkiler Operasyon Sorumlusu İpek Kiraz Türedi ile birlikte düzenlediği basın toplantısında, Peugeot Türkiye'nin 2016 yılını değerlendirirken, 2017 yılına ilişkin hem pazar hem de markaya yönelik hedeflerini paylaştı.

Pernet, Peugeot Türkiye'nin, 2016 yılında Türkiye'de 25 bin 440 adedi binek, 10 bin 123 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 35 bin 563 adet satış gerçekleştirerek yüzde 3.62 oranında pazar payı elde ettiğini söyledi. Türkiye otomotiv pazarının geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 1.6 büyüdüğünü hatırlatan Laurent Pernet, Peugeot Türkiye'nin ise satışlarını yüzde 3.3'le pazarın üzerinde artırdığını söyledi. Pernet, bu sonuçla hafif ticari araç pazarında satış sıralamasında bir basamak yükselerek en çok araç satan beşinci marka olurken, toplamda da pozisyonunu koruduğunu söyledi. 

2017 yılı hedefleri

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Laurent Pernet, 2017'de toplam otomotiv pazarının 916 bin adet olacağı öngörüsü ile yüzde 4.5 oranında bir pazar payı hedeflediklerini belirterek şunları söyledi: "Bu da 41 bin adetlik satış anlamına geliyor. Bu hedefe ulaşmak ve bunu artırarak devam ettirmek için üst gam stratejimizi hızlandıracağız. Bunun için de 2017'de yeni ürün lansmanlarımız olacak. SUV atağı, bu yılın da güçlü unsurlarından birisi olacak ve Peugeot markasının bu segmentteki varlığını ve imajımızı güçlendirecek. Yılın ikinci çeyreğinde pazara sunulacak olan yeni SUV Peugeot 5008 ile Peugeot SUV ailesi tamamlanacak ve binek satışlarının yüzde 40'ını gerçekleştirecek. Filo firmalarının tercihlerinden birisi olan 301 modelinin yenilenen versiyonu, yılın ilk çeyreğinde düzenlenecek olan lansman ile satış rakkamlarında önemli bir etken olacak. Ayrıca Expert/Traveller ve Boxer Van 4.0 Ton lansmanlarıyla Hafif Ticari Araç ürün gamında atağa geçerek, pazarda yeni müşterilere ulaşmayı ve pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz."

Dünyada Peugeot 

2016 yılında gerçekleştirdiği 3 milyon 146 bin araç satışı ile 2015 yılına göre satışlarını yüzde 5.8 artıran PSA Grubu, Avrupa'da ise 1 milyon 930 bin adetlik satış rakamına ulaştı. Grup, Avrupa dışında da 1 milyon 216 bin adetle satışlarını yüzde 9.6 artırdı. Peugeot markası ise, dünya satışlarında 1 milyon 920 bin adet ile 2016 yılına göre yüzde 12.3 oranında bir artış gerçekleştirerek önemli bir büyüme gösterdi. Avrupa satışları 1 milyon 056 bin adet ile yüzde 4.4 oranında artış gösterdi. Avrupa dışında ise, Peugeot satışları yüzde 25 oranında artış ile 817 bin adet olarak gerçekleşti.

Başarıyı getiren 4 önemli faktör

1- Yenilenen 2008

2- Yeni SUV 3008

3- Peugeot Partner

4- Yeni motorlar-EAT6

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı

Ekonomi

İnternet medyasında gelirler ve istihdam olanakları arttı

Gündem

ÖSYM'nin dünyadan izole sınav merkezi kapılarını ilk kez açtı