Ekonomi & Finans

Ekonomi & Finans Haberleri

Kent, bayram öncesi pazarlara iniyor

09.06.2017 00:00
Kent, bayram öncesi pazarlara iniyor

Mehmet Emin AVCI

Yarım asırı geride bırakan Kent sektördeki lider konumunu pekiştirmek için hazırlıklarını tamamlarken, bu yıl ilk kez semt pazarlarında ürünlerini tüketicilerle buluşturacak.

'Her bayramın şekeri' Kent, bu yıl Eminönü, Mısır çarşısının yanı sıra bayramların en coşkuyla kutlandığı bölgelerden biri olan Batı Karadeniz'de, alışverişin yoğun yaşandığı semt pazarlarında bayram şekerlerini satışa sunacak. Kent, bu projesiyle eşsiz lezzetlerini semt pazarlarına da taşırken, yaklaşık 75 kişilik dönemsel istihdam yaratarak bölge ekonomisine de katkı sağlayacak.

'Her bayramın şekeri' Kent, bir bayrama daha damgasını vurmaya hazırlanıyor. Bayram hazırlıklarını tamamlayan Kent'in de bünyesinde yer aldığı Mondelez International Türkiye, hediyelik-ikramlık sektörünü değerlendirmek ve Kent markasının 50'nci yılını kutlamak üzere Nar Lokantası'nda bir basın buluşması düzenledi. Uzun yıllardır her bayrama damgasını vuran reklamlarla Türkiye'nin karşısına çıkan Kent'in yeni reklam filmi de ilk kez basın mensuplarına gösterildi.

Genel Müdür İhsan Karagöz, Türkiye'nin de içinde yer aldığı Doğu Avrupa bölgesinin Avrupa pazarının büyümesinde lokomotif rol oynadığını vurguladı. Türkiye'de sakız, şeker, çikolata ve bisküvi kategorilerinde faaliyet gösterdiklerini, Sakız ve Şekerleme alanında pazar lideri konumunda bulunduklarını vurgulayan Karagöz, "Tüm kategorilerimizde yepyeni ürünlerle pazara dinamizm getirmeyi hedefliyoruz. Türk tüketicisine layık olduğu lezzetleri sunmaya devam edeceğimiz planlarımıza fazlasıyla inanıyoruz. 2017 ve önümüzdeki 5 yıl boyunca büyüme ajandamızı gerçekleştirmeye odaklanacağız. Dolayısıyla da üretimimizi, ihracatımızı, istihdamımızı ve yatırımlarımızı artırarak sürdüreceğiz" dedi.

2017 ihracat hedefi 20 bin ton

Mondelez International Türkiye'nin 2016 yılında 600 milyon TL ciro elde ettiğini dile getiren İhsan Karagöz, Gebze'de bulunan fabrikanın Mondelez dünyasında kapasite ve fiziki büyüklük anlamında en büyük üretim tesisisleri arasında  olduğu, son 5 yılda yapılan yatırım tutarının 180 milyon TL'ye ulaştığı, fabrikada 17 farklı teknolojiyle üretim yapıldığı bilgisini paylaştı. 

Türkiye'de de 1.200 kişiye doğrudan istihdam sağladıklarını, iş ortaklarıyla birlikte ek 900 kişiyi istihdam ettiklerini söyleyen Karagöz, Mondelez'in böylece Türkiye'de 2.100 aileye istihdam yarattığını vurguladı.

Mondelez International Türkiye, ürettiği miktarın yarısını ihraç ediyor. Karagöz, "Toplam ciromuzun dörtte biri ihracattan geliyor; 2016 yılında 18 bin ton ihracat yaptık; 2017 yılı ihracat hedefimiz ise 20 bin ton" diye konuştu.

Mondelez'in tatlandırıcısı Türkiye'den 

Karagöz'ün verdiği bilgiye göre Gebze Fabrikası, Mondelez dünyasında 2. büyük sakız fabrikası olma özelliği taşıyor. Mondelez'in tüm fabrikalarında kullanılan tatlandırıcının üretim tesisi 2016 yılında Gebze fabrikaya taşındı. Böylelikle Mondelez International'ın dünya çapında tüm üretimlerinde kullanılacak tatlandırıcı, Türkiye'den tedarik edilmeye başlandı. 

İki bayramda, bir yıllık satışa eşit ciro 

Türkiye'deki sakız, şekerleme, çikolata ve bisküvi kategorilerinin toplam pazar büyüklüğünün 7 milyar TL düzeyinde olduğunu söyleyen İhsan Karagöz, sektör hakkında şu bilgileri verdi: "Mondelez International, Türkiye'de günlük şeker pazarının üçte birine sahip. Ramazan ve Kurban bayramlarında, bir yıl boyunca  satılan şeker kadar  hediyelik ve ikramlık şeker satışı gerçekleşiyor ve Kent markası, 'Bayram Şekeri' olarak isimlendirilen bu kategorinin de açık ara lideri. Bayram döneminde 10 bin satış noktasında iki hafta süreyle 6 bin ekstra satış elemanı istihdam ediliyor."

Mondelez International'ın Türkiye'ye güveni tam

Dünyanın lider bisküvi, çikolata ve şeker şirketi olan Mondelez International'ın 165'i aşkın ülkede varlık gösterdiğini ve 90 bini aşkın çalışana sahip olduğunu belirten Mondelez International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, Türkiye'nin de şirket açısından önemli bir üretim ve ihracat üssü olduğunu söyledi.  Karagöz, "Türkiye, dünyada, hızlı büyümesiyle ön plana çıkan önemli 7-8 ülke arasında yer alıyor. Mondelez International olarak bizim de Türkiye'ye ve ülkenin potansiyeline güvenimiz tam. Bu nedenle de Mondelez International Türkiye, iç pazara olduğu kadar ihracata da odaklanan önemli bir üretim üssüdür. Dolayısıyla Türkiye'ye yatırım yapmaya ve büyümeye devam edeceğiz" diye konuştu.

Bayram demek Kent demek...

Karagöz, Kent'in lezzetli şekerleriyle olduğu kadar, aile, sevgi, saygı ve paylaşım gibi değerleri vurgulayan reklamlarıyla da dikkat çektiğini belirterek, "Her bayram yaklaşırken Kent Ailesi'ni büyük bir heyecan sarıyor. Ürünlerimiz ve reklam filmlerimizle bayram geleneklerini yaşatıyoruz. Tüketiciler de bayram arifesinde Kent'in reklam filmlerini merakla bekliyorlar. Artık Türkiye'de bayram demek Kent demek. 'Her Bayramın Şekeri' olmaktan mutluluk duyuyoruz" diye konuştu.

 

 

 

Politika

Erciş Fatihiyle il olacak!