Turizm

Turizm Haberleri

İlker Aycı: ""Saldırının Zamanlaması Çok Manidar""

06.07.2016 00:00
İlker Aycı:

İHA - Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, Atatürk Havalimanı’nda çalışan personel ve yolcularla bayramlaştı. Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Aycı, "Türkiye müzakereler konusunda ülke olarak çok önemli adımlar atıyor. Çok manidardır bu saldırının zamanlaması" dedi.

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, Atatürk Havalimanı’nda çalışan personel ve yolcularla bayramlaştı. Yolcuların sefer yapacağı şehirleri ve THY’nin hizmetleri hakkındaki düşüncelerini soran Aycı, yer hizmetleri personelinden yolcuların isteklerini hızlı şekilde gerçekleştirmeleri talimatını verdi. Yolculara "iyi uçuşlar" dileyen Aycı, onlarla hatıra fotoğrafı çektirdi.

Kontuarları da ziyaret eden Aycı, terör saldırısında 9 çalışanının hayatını kaybettiği yer hizmetleri şirketi Turkish Ground Services’in (TGS) personeliyle görüşerek, onlara başsağlığı diledi. Terör saldırısının yaşandığı gün çalışan TGS personeliyle bir süre oturan Aycı, personele çalışmalarından dolayı teşekkür etti.

Daha sonra THY bilet satış ofisine giden Aycı, burada bir yolcunun bilet değişim işlemlerini yerinde izledi. Bilet alan yolcularla da konuşan Aycı, daha sonra TGS personelinin dinlenme odasına geçti. Buradaki çalışanlarla tek tek tokalaşan Aycı, terör saldırılarında hayatını kaybedenleri anarak, vefat edenlere rahmet, yaralananlara Allah’tan acil şifalar diledi. Saldırının ardından Atatürk Havalimanı’nda uygulanan kriz yönetimi hakkında bilgi veren Aycı, TGS personelini özverili çalışmalarından dolayı tebrik etti. Çalışanların Ramazan Bayramını tebrik eden Aycı, yaşamını yitirenler için dua etti. Aycı, yolcu işlemlerini yapan personeli THY Basın Müşaviri Yahya Üstün’ün de aralarında bulunduğu yöneticilerle ziyaret ettikten sonra gazetecilerle bir araya geldi.

İstanbul Havalimanları Muhabirleri Derneği’ni (İHMD) de ziyaret eden Aycı, basın mensuplarının sorularını cevapladı. THY’nin 11 Temmuz’da Londra’da 6’ncı kez Avrupa’nın en iyi havayolu şirketi ödülü alacak olmasına değinen Aycı, “Türkiye’deki havacılığın aldığı ödül bu. Hepimizin ortak paydası. Benim için en büyük ödül lokal yolcunun yeniden geri dönmesi, yeniden bu yolcunun geri dönüşüyle şirketin daha kar elde etmesi. Yeniden Türkiye’de turizmde otellerin dolması, uçakların dolması, havalimanlarının dolması benim için en büyük ödül bu. Hissedarların, çalışanlarımın, yolcularımın memnuniyeti, ülkemizin memnuniyeti benim için daha önemli” dedi.

Aycı, "Euro 2016’daki THY reklamlarının etkisinin, reklam için ayırdığınız bütçenin kaç katını çıkardınız" şeklindeki soruya, "Çok katını çıkardık. Biz bu hesapları yaparken çok ince hesaplar yapıyoruz. UEFA bize imzalarken şunu demişti ’çok zorlu müzakere süreci sonrası buraya geldik’ dedi. 55 yıllık kupa tarihinin ilk havacılık sponsorluğu" şeklinde cevap verdi.

"Saldırının zamanlaması çok manidar"

Saldırı sonrası Atatürk Havalimanı’nın özverili çalışmalarla kısa sürede uçuş trafiğine açıldığını dile getiren Aycı, “Bütün ofislerimizde istasyon şefleri ile birlikte bütün havalimanlarında hazır haldeydiler. Dünyada hazır halde bekledi tüm arkadaşlarımız uçakların yönlendirmesi nereye olursa hemen hizmet vermesi adına herkes tüm istasyonda işlerinin başındaydı. Türkiye yoluna güçlü şekilde devam ediyor. Pek çok ülkenin altından kalkamadığı altından da kalmayacağı ve kaldıramayacağı şeyleri Türkiye kaldırıyor. Sanırım bu dostu da düşmanı da çok şaşırtıyor. Allah bin kere razı olsun da bizim milletimiz gibi özverili bir millet var. Kardeşlerimiz arkadaşlarımız işe gelmeye, işine dört elle sarılmaya herkes devam ediyor. Bu ülkede mayamız sağlam. Brüksel 12 gün havalimanını açamadı. Türkiye müzakereler konusunda ülke olarak çok önemli adımlar atıyor. Çok manidardır bu saldırının zamanlaması” ifadelerini kullandı.

"Önümüzde bir tek Londra Heathrow var"

Yaşanan küresel, bölgesel ve yerel gelişmelerin lokal yolcu pazarında bir etki oluşturduğunu ve bunun da bilançoya hemen yansıdığını belirten İlker Aycı, “Biz lokal trafikte yüzde 30’luk düşüşü hemen transit yolcuyla kapatmaya kalktık. Transit yolcuyla ilgili de yüzde 22 artış yaptık. Doluluk oranlarımız şu an yüzde 74’lerde. Yine de her şeye rağmen uçaklarda doluluk oranları yüzde 70’in altında değil. Çok hızlı geri gelebilecek bir yerlerde duruyoruz. Lokal trafik döndüğünde bu transitle birleştiğinde İstanbul büyük ve önemli bir hub ama daha önemli olacak. Önümüzdeki tek havalimanı kaldı. Londra Heathrow. Heathrow dışında Avrupa’daki bütün havalimanlarının önüne geçtik. Şu an iki numarayız” dedi.

Türkiye’nin ve THY’nin 2016 sonunda daha hızlı büyüyeceğini savunan Aycı, "Bu yıl ikinci çeyrekte de bilançomuzda bir miktar artışla birlikte artan bir efekt ve etki göreceksiniz. İlk çeyrekteki tablonun bir miktar daha arttığını göreceksiniz bu anlamdaki kötü etkinin ama ikinci çeyrek sonrası ve bütün bu yaşananlar sonrası toparlanma, diplomasi, yeniden turistlerin Türkiye’ye geliyor olmasıyla daha olumluya döneceğiz. 2017’ye daha iyi gireceğimize düşünüyorum. 2016’yı kapatırken de üçüncü ve son çeyrekte daha iyi olacağımızı düşünüyorum” diye konuştu.

ABD’de 6 bin 500 kapasiteli günlük yolcu taşıdıklarını, hedeflerinin günde 10 bine çıkarmak olduğunu belirten Aycı, "Yeni hatlar açıp ABD’de büyüyoruz. ABD’de transiti çalıştırmak için dünyanın en zengin pazarını burayla bağlayabilmek konusunda çalışıyoruz. Bunu başarmak içinde ABD’de bilinirliğimizi artırmak istiyoruz. Reklamlar ve sponsorluklarla örneğin Super Bowl’da yer alarak ABD’nin üçte birine en az bir kere ulaştık. Televizyon izleyicisi olan kitlenin üçte birine en az bir sefer ulaşmış olduk" şeklinde konuştu.

İlker Aycı Rumlar’ın Euor 2016 turnuvasında THY reklamlarına yer vermeyeceklerini açıklaması ile ilgili bir soru üzerine şunları söyledi:
"Önce raporlara bakacağız. Turnuva bitiminde bunları alacağız ilgili ajanslarımızdan. Bizim bu konudaki sponsorluğumuzla bu söylenilen şeylerin (reklamlarının yayınlanmaması) gerçekten oldu mu olmadı ona bakacağız. Haklarımıza sözleşmelerimizi hukukçularımız inceleyecekler. Hukukçularımızın inceledikten sonra verecekleri mütalaalarda bu konuda bizim bir hak mağduriyetine uğradığımız söz konusu olursa bu konuda Dışişleri Bakanlığımızla da temasa geçer, onlarla da ülkenin uluslararası ilişkiler perspektifine bakarak şirketimizin hukukunu her alanda ve her yerde korumakla mükellefiz. Ben bu şirketin başındaki adam olarak şirketimin hukukunu ve bize yatırım yapanların hisselerinin değerlerini korumakla mükellefim.Nerede bir hak kaybı varsa onun peşindeyim."

"Final Four’u İstanbul’a getirmek için çalışıyoruz"

Gelecek yıl Final Four’un İstanbul’a gelmesi için çalışmalar yaptığını belirten Aycı, "Benim gönlümden geçen bir Türk takımının kazanması. Kupayı orada Fenerbahçe’ye veremedim diye çok üzüldüm" dedi.

Aycı önümüzdeki yıl da Avrupa maçlarında Fenerbahçe’nin göğüs reklamlarında THY’nin yer alıp almayacağının sorulması üzerine, "Fenerbahçe forması bize göre Türkiye’nin en değerli en önemli formalarından birisi, onur duyarız THY olarak her zaman Fenerbahçe’nin formasının içinde olmaktan. Fenerbahçe ile yenileyeceğiz sponsorluk anlaşmasını" dedi.

Bir gazetecinin “Göreve geldiğiniz günlerde pilotları anlamak için uçuş dersleri alacağınızı söylemiştiniz. Uçuş dersleri alacak mısınız?” şeklindeki sorusuna Aycı, “Aydın Çıldır Havalimanı THY’nin önemli bir eğitim merkezidir. Pilotlarımızı yetiştireceğimiz bir merkez olacak. Ben arada çıkartırım PPL’i (Hususi Pilot Lisansı)” yanıtını verdi.

Politika

Erciş Fatihiyle il olacak!

Gündem

Ramazan Bayramı tatilinde tren kapasiteleri artırılacak, emeklilere indirim uygulanacak