Otomotiv

Otomotiv Haberleri

Hyundai, elektrikli ve hibritte hedef büyüttü

02.10.2017 00:00
Hyundai, elektrikli ve hibritte hedef büyüttü

Mehmet Emin AVCI

Avrupa'da 1977'den bu yana 7.5 milyondan fazla araç satan Hyundai, güncel modellerinin yanı sıra alternatif yakıtlı otomobiller üzerindeki çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Geçtiğimiz Temmuz ayında ülkemizde de satışa başlanan IONIQ Hybrid modeliyle, marka imajını olumlu bir şekilde yukarı çeken Hyundai, Avrupa'da da 15 bin adetten fazla IONIQ satışı gerçekleştirdi. Hybrid, Plug-in Hybrid (Kabloyla şarj edilebilir) ve tamamen elektrikli versiyonlarıyla dünyada ilk kez üç farklı motor tipini aynı gövdede sunan Hyundai, aynı zamanda fuel cell hidrojen yakıt hücreli modeller üzerinde de söz sahibi olmaya devam ediyor.

Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, "Hyundai, ürün stratejisinin merkezine elektrikli araçları yerleştirmeyi hedefliyor. Köklü rakiplerini daha teknolojik ve daha konforlu elektrikli modellerle geçmeyi planlayan markamız, özellikle yüksek menzile sahip modellerin üretimine ağırlık verecek. IONIQ ailesi ile tüm dikkatleri üzerimize çektik ve önümüzdeki yıl KONA Electric modelimizin dünya lansmanı yapılacak. Tüm bu yenilikler ve diğer modellerin de benzer şekilde hibrit ve elektrikli versiyonlarla çeşitlendirilmesi, hem imaj hem de bölgedeki pazar payı için son derece önemli" dedi.

Hyundai, 2021'de şarj başına 500 km'lik menzile sahip, Genesis markası altında üst düzey elektrikli bir modeli tanıtmayı da planlıyor. Ayrıca B-SUV segmentine farklı bir bakış açısı getirecek KONA'nın elektrikli versiyonuyla da 390 km'lik bir menzil sunmaya hazırlanıyor. Sadece elektrikli modellerde kullanılacak özel bir platforma geliştiren Hyundai, böylelikle 2020'ye kadar toplam 15 çevre dostu modelin lansmanını yapmış olacak.

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

İstanbul için pazar gününe kadar kuvvetli sağanak uyarısı

Ekonomi

İnternet medyasında gelirler ve istihdam olanakları arttı

Gündem

ÖSYM'nin dünyadan izole sınav merkezi kapılarını ilk kez açtı