Ekonomi & Finans

Ekonomi & Finans Haberleri

Henkel'in güçlü performansı ikinci çeyrekte de sürdü

17.08.2017 00:00
Henkel'in güçlü performansı ikinci çeyrekte de sürdü

Ekonomi Servisi - Henkel, ikinci çeyrek sonuçlarını açıkladı. Henkel CEO'su Hans Van Bylen "Henkel imtiyazlı hisse senedinin yanı sıra, çeyrek satışlarında, faaliyet karında ve vergi öncesi kar marjında yeni bir yüksek seviyeye ulaşarak, ikinci çeyrekte güçlü bir performans gösterdi. Her üç iş birimi de bu olumlu gelişmeye katkı sağladı. Satışlar önemli ölçüde artarak 5 milyar 100 milyon avroya ulaştı. Faaliyet karımızı ve vergi öncesi kar marjımızı yükselttik. İmtiyazlı hisse senedi başına karlılıkta çift haneli artış kaydedildi. Piyasanın zorlu koşulları altında bu oldukça güçlü bir performanstır. Genel olarak istikrarsız ve belirsiz piyasa ortamının yıl boyunca devam edeceğini düşünüyoruz." dedi. 

Hans Van Bylen "Kur dalgalanmalarının devam etmesi bekleniyor. Biz de tüketim ürünleri piyasalarındaki baskının daha fazla artacağını tahmin ediyoruz. Kendimizi başarılı gelişmemizi sürdürmeye ve stratejik önceliklerimizi uygulamaya adadık. 2017 yılı için mali hedeflerimizi onaylıyoruz. yüzde 2 ile yüzde 4 arasında bir organik büyüme bekliyoruz. Vergi öncesi kar marjımızın yüzde 17'nin üzerinde, imtiyazlı hisse senedi başına karlılığın ise yüzde 7 ile yüzde 9 arasında artmasını bekliyoruz." şeklinde konuştu.

Satış ve kar performansı 

2017 yılının ikinci çeyreğindeki satışlar, 5 milyar 98 milyon avro ile yeni bir rekor seviyeye ulaştı ve önceki yıl çeyreğine göre nominal olarak yüzde 9,6 kadar artış gösterdi. Özellikle The Sun Products Corporation'ın satın alımının sonucunda satın alımların ve elden çıkarmalar bu büyümenin yüzde 7,4'ünü oluşturdu. Kur etkileri genel olarak nötrlendi. Döviz, satın alma ve elden çıkarmaların etkisinden arındırılmış organik satışlar, yüzde 2,2 oranında güçlü bir artış gösterdi.

Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimi yüzde 3,4'lük güçlü bir organik büyüme elde etti. Beauty Care iş biriminde organik büyüme, önceki yılın çeyreğindeki seviyedeydi. Çamaşır ve Ev Bakımı iş birimi yüzde 2,1'lik güçlü bir organik büyüme kaydetti.

yüzde 4,7 değerindeki güçlü organik büyüme ile, gelişmekte olan piyasalar grubun organik olarak büyümesine tekrar ortalamanın üstünde bir katkı sağladı. Gelişmiş piyasalarda  yüzde 0,5'lik organik büyüme kaydetti.

Artan promosyon ve fiyatlandırma baskısı nedeniyle oldukça rekabetçi olan bir pazar ortamında, organik büyüme Batı Avrupa bölgesinde yüzde 1,2 oranında gerileme gösterdi. Tüm diğer bölgelerde organik büyüme kaydedildi: Doğu Avrupa'daki satışlar yüzde 5,2 oranında yükseldi. Afrika/Orta Doğu satışları yüzde 1,1 oranında arttı. Kuzey Amerika bölgesindeki satışlar yüzde 3,2 oranında artış gösterdi. Latin Amerika  bölgesindeki satışlar yüzde 6,1 oranında arttı ve Asya-Pasifik bölgesi satışları yüzde 4,8 oranında arttı.

 

 

 

1.sayfa

1.sayfa

Kültür & Sanat

Eşikte Üç Kadın raflardaki yerini aldı!

Maliye & Muhasebe

TÜRMOB Başkanı Kartaloğlu: Taleplerimize acilen yanıt bekliyoruz

Gündem

Dünya Flamingo Günü kutlanıyor